Samsung WF1124ZAC Review

barthuitsing 29 januari 2018, 301 views Product gekocht

Samsung WF1124ZAC

Wij hebben deze wasmachine gekocht vanwege z'n capaciteit (12kg) nadat mijn trouwe Bosch na 13 jaar finaal de geest heeft gegeven.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Kleuren display
  • Melodietjes

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Klantenservice
  • Hoge reparatie kosten
  • Foutcode 3E

Wasresultaat Score: 2
Energieverbruik Score: 4
Wat een ervaring en belevenis! Een juweel in onze jaren 70 badkamer! Zo saai als die Bosch was, zo dynamisch is deze: kleurenscherm, melodietjes, Eco bubble, 10 jaar garantie op de motor ...

In de eerste paar jaar doet dit apparaat van krap €900 het prima: kleren gaan er vuil in en komen er schoon uit.

Betrouwbaarheid

Maar na een tijdje hij is nogal eens kapot, net buiten fabrieksgarantie, en daarbovenop komt dan dat je door een klanten-helpdesk-rollercoaster moet, waarbij je te horen krijgt dat er een "coulance regeling" getroffen kan worden (plm €250) .... PER KEER. 6 maanden na de eerste reparatie ging hij wederom kaduuk, en er zit maar 3 maanden garantie op de reparatie (tranentrekkend). De tijd dat onder coulance enkele tientjes werd verstaan is dus al lang vervlogen.

10 jaar garantie?

Nu blijkt dat Samsung's beloftes loos zijn: de motor was niet stuk maar de aansturing. En dat valt niet onder die garantie. Overigens als het de motor was, zou dat inhouden dat ze de kosten van de motor voor hun rekening nemen en niet de feitelijke reparatie.

Mocht je dus overwegen om deze of een andere Samsung wasmachine te kopen. Mark my words: "Bij foutcode 3E trek je je portomonee".

Ik heb mijn conclusie getrokken over dit merk ...

Heb jij ook een Samsung WF1124ZAC?

Ik blijf maar bij Siemens, de onze draait al 16 jaar en slechts 1 maal(zelf) de koolborstels vervangen:).
omg,

wij hebben nu exact hetzelfde :'( :'( :'(

Ook gerepareerd n.a.v. de "belachelijk dure "coulance rekening.

Nu, 1½ jaar verder. Weer hetzelfde gezeik.

Nooit meer een wasmachine van Samsung.
Erg slecht!