Asus ROG GL752VW-T4231T - Reviews

Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL752VW-T4231T Review

Brambee 15 juni 2016, 689 views

Asus ROG GL752VW-T4231T

Wat een geweldig apparaat. Ik heb hem gekozen voor mijn werk, en mijn werkgever vond dit ook een goed idee.

Pluspunten

• 17,3 inch, onder de 3kg
  • Snel
  • Design

Minpunten

• scherpe randjes
  • plastic, vlekt erg

Ik heb hem nu een week in gebruik. Wat meteen opviel was dat het uit zijn slaap halen niet echt makkelijk ging, dus heb ik de instellingen veranderd naar sluimeren.

Ondanks zijn grootte, toch licht genoeg om mee te nemen naar meetings. Dat ik 's avonds er ook goed een spelletje op kan spelen, zonder dat ik veel last krijg van schouders. Toch raad ik iedereen aan een apart keyboard te nemen bij het gamen met een laptop!.

Wifi is lekker snel, net als de SSD.

het echte nadeel zit hem in de behuizing. precies waar mijn linker pols zit, zit net een randje niet goed afgewerkt waardoor er een heel irritant puntje in mijn pols snijd. even afkrabben met een nagel lostte dit probleem vrij makkelijk op.

de accuduur verschilt wel enorm. ik kan er goed 3 uur mee werken, maar als ik game, moet hij op netstroom.

Heb jij ook een Asus ROG GL752VW-T4231T?

'k heb 'm ook, ondertussen al een tijdje, najaar 2015 ongeveer... ben er nog steeds enorm tevreden over en zeker akkoord met de meerderheid van je opmerkingen, behalve dat scherpe randje linksonder... heb ik geen last van gehad.

maar sowieso, zelfs zonder scherp randje is het op een laptop na een tijd intensief gamen slopend voor je polsen want in rustpositie zit je toch érgens op een rand te rusten en krijg je last.

Dezelfde ervaring met accuduur trouwens: zelfs in "besparingsmodus" houdt ie het niet lang uit maar ja een gaminglaptop en besparingsmodus spreken elkaar sowieso tegen. :)

mijn meest negatieve ervaring met deze notebook? : de voorgeinstalleerde Nvidia Geforce Experience zooi, dubbelklik en... kwartiertje wachten... om soms wel, soms niet te laden. op het net op zoek naar andere drivers (want het blijkt een voorkomend probleem te zijn), stappen gevolgd van een forumlid met de garantie "met deze driver geen problemen meer" mjaaa toch hoor. exàct hetzelfde.

En... ooh ja, je zei het ook al: het is een vlekkenmagneet!! en een stofmagneet! ik zweer het, ik ben heel secuur met m'n hardware, antistatische en halfvochtige doekjes... ik heb er weldra aandelen in, maar deze laptop, één x gebruiken en hij lijkt wel het onderwerp te zijn van een forensisch onderzoek waarop net de fingerprint-substantie werd aangebracht.

om toch positief te eindigen: bovenstaande nadeeltjes = zo snel vergeten na het opstarten (ongeveer 5 seconden trouwens) _/-\o_
wat voor ssd zit er in,
ik weet dat het een m.2 sata ssd is maar welk merk? en is het ook mogelijk om een m.2 pcie nvme ssd (samsung 950 pro ssd) er in te doen?
volgens de site wel maar ik wil graag een bevesteging.

alvast bedankt

Vincent van Rijn