Phanteks Eclipse P400S Zwart Review

isene 15 juni 2016, laatste update op 5 juli 2016, 2.569 views

Phanteks Eclipse P400S Zwart

Ik heb deze kast een aantal dagen in bezit, en ik moet zeggen wat een geweldige kast!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Zeer stil door geluiddempend foam
  • Ingebouwde fan controller
  • Veel inbouw mogelijkheden
  • Goede airflow
  • Ruime basement
  • Kabel management

Minpunten

• Een 3,5" hdd kan licht resoneren door de kast heen
  • Wanneer je een Scythe Mugen 4 PCGH Edition er in zet moet je de fan aan de achterkant van de kast losmaken, anders zitten de fans tegen elkaar aan. (Zie afbeelding)

Zie afbeelding voor het probleem omtrent de Mugen :)

De afbeelding uploader heeft er weinig zin in, dus hierbij een link naar de afbeeldingen:

Heb jij ook een Phanteks Eclipse P400S Zwart?

Waar staat die foto dan ??????
Ik wil die kast en die koeler kopen en laten assembleren bij afuture maar denk je dat hun hier rekening mee houden???
Hee Donny,

Excuus, hij heeft er weinig zin in met het uploaden van de afbeeldingen....
Dus hierbij een linkje:

Als ze slim zijn houden ze er rekening mee :)
Maar dit is mijn bevinding, mischien zeggen hun wel van "het kan prima"

Zoals je op de afbeeldingen ziet is het vrij krap en komen de fans tegen elkaar te zitten.
Dag Isene, dankjewel voor de snelle reactie, ik ga namelijk een computer samenstellen bij Afuture die ik bij hun laat assembleren, daar zit onder andere de Scythe mugen 4 pchg edition in en de Phantek eclipse p400s zonder window.

Denk je dat het veel problemen gaat opleveren als hun het gewoon zo krap laten zitten?
Want deze koeler past precies in het budget en schijnt echt HEEL goed te zijn :)
Je kunt er voor kiezen de fan die achter zit , aan de voorkant te plaatsen zoals ik deed. Weet niet hoe het zit met de luchtstroom als ze tegen elkaar zitten.

Eventueel kun je hem er later ook zelf uit halen, 5min werk hoog uit :)
De temperatuur met 2 fans aan de voorkant en geen achter is zeer goed:
Cpu temps
Idle: 21
Load : Max 45

Je kunt afuture wijzen op mijn bevinding, kunnen ze het eventueel toepassen wanneer ze dat nodig vinden :)
Dankjewel voor weer een snelle reactie :)
Ik denk dat ik hun mooi laat knutselen haha, en zelf verander ik het nog wel als het nodig is.

45max is natuurlijk geweldig!
Zelf heb ik ook een Scythe Mugen 4 PCHG edition, maar hoefde geen fan los te maken om beide processorkoeler fans aan te sluiten. Ze zitten wel dicht tegen elkaar aan met maar 1 cm er tussen. Maar dat doet de airflow ook wel ten goede, aangezien ik alle fans zo heb aangesloten dat ze van voor naar achterin de kast blazen.

Nu hangt het van het moederbord af (processor positie) of het past met de koeling en de achterste fan. Bij mijn Asus Z170 Pro Gaming lukt het prima. Ga er ook vanuit dat het bij zeer veel gevallen wel goed gaat.

Welk moederbord heb je gebruikt waar het niet past? Of paste het eigenlijk wel, maar wilde je liever niet dat de fans zo dicht tegen elkaar zaten?
ik heb de Gigabyte GA-B150-HD3P, ik vond de fans heel dicht tegen elkaar aan zitten, waarbij ze elkaar ook niet helemaal overlappen.

Maar ik heb ze nu allebei aan de voorkant zitten, en de koeler van de mugen achter op vol vermogen om naar buiten te blazen. werkt ook goed :)
Thanks voor de tip van de koeling. Ik zat deze kast te bekijken en hij ziet er ook super goed uit. Ik twijfel zelf namelijk om er een water koeler in te doen en dan de radiator aan de voorkant, dat zou prima moeten passen :)
Dat gaat inderdaad prima :)
Weet je toevallig hoeveel fans kunnen worden aangesloten op de fan hub zonder Y-splitters? Ik ben al verkocht mede dankzij jouw review, maar heb die informatie nergens kunnen vinden. Zo nee dan bestel ik er meteen een hub bij :)
Wat ik zo heb gezien, maar 2. De kabels zijn wel te splitten en daarna mooi weg te werken in de basement van de kast waar genoeg plaats is. Ook voor een pwm hub :)
Dankje, dan weet ik tenminste dat ik een hub moet halen!
Ik heb ook de Scythe Mugen 4 PCGH edition, en het hangt van je moederbord af of je de achterste fan eraf moet halen. Ik heb tot dusver bij 2 verschillende moederborden (Gigabyte Z170X Gaming 5 & Asus Prime X370 Pro) de fan er niet vanaf hoeven halen, en ik had voldoende ruimte ertussen.