Huawei Ascend G750 Zwart Review

nachvlinder 15 juni 2016, laatste update op 15 juni 2016, 112 views

Huawei Ascend G750 Zwart

Deze telefoon valt erg tegen op diverse gebieden, belangrijkste is wel de gps ontvangst, die is zo slecht dat hij onbruikbaar is, Aangezien ik de telefoon altijd ook gebruik voor navigatie moest ik er een andere (mijn oude toestel) ernaast gebruiken.

Pluspunten

• groot scherm
  • goedkoop
  • verwisselbare accu
  • extra opslaggeheugenkaart

Minpunten

• GPS werkt te slecht
  • opraktische launcher
  • schermrand snel beschadigd
  • geen updates

Aangezien ik veel navigeer en dat altijd met mijn telefoon (en google-maps of een ander navigatieprogramma) doe, was dit toestel een miskoop van de eerste orde. GPS functioneert zo slecht dat het niet bruikbaar is. Ik heb bij meerdere gebruikers gehoord dat zij dit probleem ook hadden. Heb je geen gps nodig dan wordt het een ander verhaal.

Het scherm is groot en oké. Het toestel is goedkoop en dual-sim, wat voor mij ook belangrijk is, want dan is je toestelkeuze veel beperkter.

Hoewel het toestel vlot is functioneert het matig bij gebruik van diverse widgets. De laucher is ook de slechtste die ik ooit heb gezien, alle apps komen nl op je scherm te staan en niet in een aparte database zodat je direct mapjes moet gaan maken om nog iets van jezelf op het buroblad te kunnen zetten. Dus een aparte launcher, zoals NOVA-laucher, is een must.
Verder zijn de instellingen wel goed geregeld, al zijn er diverse bugs m.b.t. android waardoor de werking soms kan crashen.
Aan updates doet huawei niet.
De beeldschermranden van het toestel zijn nogal naar buiten zodat die snel beschadigen bij vallen. Bij mij was het toestel na enkele maanden dus al bijna ter ziele want door schermbeschadigingen gingen allerlei apps spontaan werken en was een gedeelte van het scherm niet meer touchgevoelig.

Al met al een geweldige miskoop

Heb jij ook een Huawei Ascend G750 Zwart?

Niet echt een review maar meer een klacht, op zich prima, maar dit is een (relatief) bejaard toestel, uitgebracht in mei 2014 ! Android 4.2... Je schrijft: Aangezien ik de telefoon altijd ook gebruik voor navigatie moest ik er een andere (mijn oude toestel) ernaast gebruiken
Dat wordt op deze manier best wel hilarisch... Huawei doet wel aan updates hoor,
maar beperken deze nogal kwa tijd zeg maar, net als alle andere fabrikanten helaas. Hoe onterecht ook, maar als je een toestel hebt/koopt van meer dan 2 jaar oud is het helaas (bijna) niet meer mogelijk om het up to date te krijgen, dus altijd een 'nieuwe' kopen zoals de P9 lite bijvoorbeeld ...
als je durft ;)
Toch echt een review op basis van eigen ervaringen. Het was zeker hilarisch mbt navigatie. Eerst dacht ik dat ik iets fout deed, maar al gauw bleek dat de gps het vrijwel niet deed. Ik had hem bijna nieuw tweedehands gekocht, nu weet ik wel waarom. Updates op deze heb ik nooit gezien en ook niet op mijn vorige de huawei G700 (die ik dus nog steeds gebruik) welke ik wel nieuw heb gekocht. Ik vrees dat Huawei bij mij uitgeboerd is, ook omdat beide types erg vaak crashen: hoe Huawei met android omgaat is verre van bugvrij.
Heb jij de P9lite en hoe is dan de GPS ontvangst ? navigeer je ermee ? Ik zie geen verwisselbare accu en maar 5.2 duim beeldscherm.
Daarnaast zijn de huawei's nogal slecht geisoleerd qua straling

[Reactie gewijzigd door nachvlinder op 15 juni 2016 16:30]

Ach ja, iedereen zijn voorkeuren. Mijn vrouw heeft een p8 lite en mijn dochter een p9 lite en beide zijn er zeer over te spreken ook over de GPS. De accu is helaas niet te vervangen, maar de lithium ions van tegenwoordig overleven met gemak de 'up to dateheid' van de telefoon. Android en Huawei hebben inderdaad bij sommige mensen kuren, (bij ons niet) maar eigenlijk hebben helaas alle merken dat wel... vooral met updates en ligt dat aan de telefoon of aan Android ....
Hier nog wat leesvoer:
reviews: Het leed dat Android-updates heet
reviews: Android 6.0 Marshmallow: langere accuduur en meer controle
Heb nog een 'soort van' update voor je gevonden maar daar zou ik zelf niet aan beginnen ;)
nee ik begin niet aan dergelijke updates :)

wel bedankt .