Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Synology RT1900ac Review

Theherm 10 juni 2016, laatste update op 10 juni 2016, 1.185 views

Synology RT1900ac

Router met overzichtelijke software, maar met tegenvallende prestaties

Pluspunten

• Overzichtelijke software
  • In direct line of sight maximale bandbreedte internetverbinding

Minpunten

• Slechter bereik dan mijn Ziggo Technicolor 7200 modem/router...
  • Instabiel (internet valt zo nu en dan weg)

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Doel van de aanschaf van een nieuwe router was met name het bereik van mijn Ziggo modem/router (Technicolor 7200) te verbeteren en de USB poort te gaan gebruiken als poor mans NAS.

Installatie was een fluitje van een cent, net als het updaten van de firmware. Ik heb met de app Opensignal de ping, up- en downloadsnelheid van het Ziggo modem getest (staat inmiddels in bridge mode) en die van de Synology.

Tot mijn grote verbazing blijkt het Ziggo modem een beter bereik te hebben in de uitbouw (8 meter vanaf de router, door HR++ glas en een buitenmuur) dan de nieuwe Synology. Alleen de snelheid van de Synology in de woonkamer (direct line of sight) is iets beter.

Al hoe mooi de software er uit ziet en hoe makkelijk het werkt, des te slecht waren in mijn situatie de prestaties. Dit rechtvaardigt niet de uitgave van 160, dus helaas gaat de router retour afzender.

Overigens jammer dat Synology geen helpdesk ondersteuning biedt (ik kon het in ieder geval nergens vinden)...

Heb jij ook een Synology RT1900ac?

Synology heeft een prima support afdeling. Je moet alleen wat geduld hebben voor je een reactie krijgt, kan een paar dagen duren.
Ik weet niet wat jij hebt gedaan maar deze router presteert bij mij vele malen beter dan een Technicolor. Wellicht had je een kapot exemplaar. Tevens is de support van Synology perfect. Die ervaring heb ik ook met mijn NAS. Dat jij het niet kan vinden ligt toch echt aan jezelf want als je naar de apps vd router gaat staat er toch echt een app genaamd: Ondersteuningscenter. Kwestie van kijken. ;)