Specificaties Socket 1151 met Intel H170 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock H170M Pro4S Review

victor1701 9 juni 2016, 382 views

ASRock H170M Pro4S

Mooi strak H170 moederbordje met alles erop. Voor een niet al te hoge prijs

Pluspunten

• Intel netwerkkaart 1219v
  • Audio chip ALC892 7.1
  • Raid chip 0, 1, 5, 10
  • HDMI output max 3840x2160 30Hz
  • 2x PciEpress 3.0 16 aansluitingen
  • M.2 gen3 x 4 slot
  • mooi overzichtelijk en uitgebreid bios
  • legacy 97 en hd audio aansluiting

Minpunten

• Geen derde case fan aansluiting
  • Als je de M.2 kaart gebruikt op ahci worden 2 sata poorten uitgeschakeld
  • Als je de M.2 kaart gebruikt op nvme dan wordt de 2e pci epress 16 poort uitgeschakeld

Layout Score: 4
Mijn oude Asus moederbord was overleden. Dus werd het weer eens tijd om te gaan shoppen naar nieuwe onderdelen. Ik wilde een simpel moederbord. Maar wel met redelijke uitbreidingsmogelijkheden. Ik heb tot nu toe altijd een asus gehad. Maar ik dacht ik ga eens een ander merk proberen.

Ik ben dit keer niet voor i5 cpu gegaan maar voor een i7 (i7 6700). En daar hoort naar mijn mening geen instap model bordje bij. Ik wilde een bordje met minimaal 6 sata 3 aansluitingen omdat ik op een later moment een simpele raid 5 wil aansluiten. Daarbij wilde ik plex media server op de pc draaien dus een intel netwerkaart en een raid controller op het moederbord vond ik ook wel belangrijk. En als laatste ben ik voor de nieuwste socket 1151 gegaan omdat de nieuwere cpu's alleemaal op 14 nm zijn uitgebracht. En daardoor behoorlijk zuining zijn in stroomverbruik.

Naast het bordje heb ik dus het volgende bijgekocht:

- Intel i7 6700 3400 MHz
- Scythe ninja 4 SCNJ-4000 Cpu koeler
- 2x Corsair valueram DDR4 2133 CMV16GX4M1A2133C15
- Coolermaster V550 550 Watt

Hij draait nu 2 dagen en ben erg tevreden. De pc is lekker stil en blijft zeer koel. Ik heb er geen performance en benchmarks tests erop los gelaten. Maar Ik raad dit bord zeker aan.

Heb jij ook een ASRock H170M Pro4S?

Hoi victor1701,
Heb je onderhand al geprobeerd je CPU en ram wat te overclocken, dat schijnt goed te kunnen met een z170 en een niet K processor.

Groeten Maurice
Nee niet geprobeerd en het is een h170 moederbord