Specificaties Small form factor, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool QS-240 Review

Perboemski 8 juni 2016, laatste update op 8 juni 2016, 631 views

Aerocool QS-240

Prima kast voor een lage prijs.

Pluspunten

• Eenvoudig mooi
  • Degelijk
  • Compleet
  • Afwerking

Minpunten

• Plaatwerk aan de dunne kant

Ik heb de kast gekocht als compacte kast voor een eenvoudige stille pc in de woonkamer. Eenvoudige uitstraling (zonder goedkoop aan te doen), geen klepjes of schuifjes, voor een zo laag mogelijke prijs.
Na wat zoeken in de pricewatch op deze kast uitgekomen, besteld en na een paar dagen wachten, uitgepakt.

Tot nu toe heeft de kast al mijn verwachtingen waargemaakt:
+ Degelijke uitstraling
+ Makkelijk bereikbare knoppen/aansluitingen (bovenop ipv aan voorkant),
+ USB3 aansluiting op front
+ Goede bouwkwaliteit uit dun plaatwerk dus toch licht,
+ Goede afwerking (geen scherpe randen)
+ Voldoende mogelijkheiden om kabels vast te zetten
+ Met stille casefan
+ Stoffilter bij voeding onderkant
+ Compacte handleiding, voldoende schroefjes en kabelbinders.

Het enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat de zijkant voorzien is van een doorzichtig paneel. Ik snap dat het leuk is voor Tweakers, maar ik had hem graag met dicht paneel besteld.

O ja, voor de volledigheid: er is geen mogelijkheid voor plaatsen van cd/dvd/bluray-speler. En in de specs staan dat er slechts 2 interne bays zijn, maar er zijn 2 bays voor 2,5" sdd/hdd's (verticaal gemonteerd) Ún 2 bays voor 3,5" hdd's (liggend).

Ik denk dat de kast voor de beginnende tweaker een goede budget kast is om eens mee aan te rommelen, maar ik vond het een prima kastje voor een eenvoudige computer die niet te veel geld mocht kosten...

Heb jij ook een Aerocool QS-240?

Passen 2x120mm ventilatoren of een 240mm radiator voor?
Beter laat dan heel laat. Volgens de specs op de website van de fabrikant wel.