Specificaties 15,6" (1366x768), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite C50Dt-B-105 Review

LavatazNewbie 7 juni 2016, 226 views

Toshiba Satellite C50Dt-B-105

Indien je geen geluid afspeelt en het niet erg vind om te scrollen en te wachten op starten van je applicaties is het een leuke laptop. Vooral de touchscreen maakt het leuk. Ik zou echter even verder kijken voor een beter alternatief.

Pluspunten

• touchscreen
  • 1 Tb harde schijf

Minpunten

• blikken geluid
  • niet "hoog" genoeg
  • trage reacties

Ik was blij verrast toen ik op de website van Paradigit deze mooie aanbieding tegenkwam. Meteen besteld en nadat deze is geleverd gelijk uitgeprobeerd.
Wat was het eerste gebruik een teleurstelling !!
Het geluid is niet om aan te horen. Ik had verwacht dat de geluidsboxen tegenwoordig ook in een laptop mooi en vol geluid zou kunnen geven, maar dit blikken geluid doet pijn aan de oren.
Het opstarten ging best snel, de installatie duurde wel lang maar ik dacht dat dit aan het eerste gebruik lag. Ik had het vermoeden dat er nog van alles ge´nstalleerd moest worden op de achtergrond. Dus na de eerste normale start had ik een goed gevoel…. tot ik mijn eigen programma's of apps uit de Store ging installeren. Het starten van een programma of het starten van een installatie van een programma duurt ontzettend lang. Na 1-2 minuten begint het programma of de installatie pas. Intussen heb je dus ook al drie keer geklikt uit ongeduld, dus alle programma's starten dan ook drie keer.
Daarnaast is de verticale resolutie veel te klein. Gewone spelletjes in Facebook (Candy Crush bijvoorbeeld) passen niet in het scherm, waardoor je genoodzaakt bent het beeld in de browser uit te zoomen (90% beeld past redelijk)
Al met is deze laptop voor mij een grote tegenvaller.
Ik ben blij dat ik deze binnen mijn herroepingsrecht mag terugsturen. Dit heb ik dan ook gedaan.
Ik kan deze laptop niet aanraden. Zoek even verder voor een alternatief, hoewel je denk ik wel duurder zult uitkomen.

Heb jij ook een Toshiba Satellite C50Dt-B-105?