Specificaties 10,6" (1920x1080), Win 8.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Cube i7 Stylus Blauw Review

michelsoe12 5 juni 2016, laatste update op 5 juni 2016, 1.416 views

Cube i7 Stylus Blauw

Pluspunten

• Prachtig IPS scherm
  • snelle CPU
  • Stevige behuizing

Minpunten

• Slechte accu
  • Waardeloze GPS

LET OP: Deze review betreft de Cube i7 Remix!

Specs

11.6" 1920x1080 IPS display
Intel Z3735 Quad Core
2GB RAM
32GB ROM
Android 4.4.4, with Remix OS 1.0
8400mAh Battery

Uit japan (Aliexpress) heb ik deze chineese tablet laten importeren omdat ik erg benieuwd was naar de kwaliteit van dit soort tablets tegenover de tablets wat je in de winkel vind. Ik was daarom ook op zoek naar een tablet met ongeveer de zelfde prijs als in de winkels, alleen dan met betere spec's dan je hier vind.

Mijn budget was tussen de ¤200-¤250 euro en daarvoor is erg veel te krijgen. De tablet moest minimaal 10 inch zijn en moest als absolute eis minimaal 1920x1080 resolutie hebben. Daarnaast was GPS een eis omdat ik het apparaat als navigatie wil gebruiken voor in de auto.

Pakket & Design

Na bestelling kwam het pakket met 9 dagen via DHL aan. De douane heffing was 21% met administratiekosten etc, over mijn orderbedrag van ¤210 inclusief verzendkosten was dit in totaal ¤59 euro in totaal. Let op. De douane berekend het BTW bedrag over je totale orderbedrag. Dus ook over de ¤35 euro dat je aan DHL kwijt bent.

Het pakket kwam keurig in hele dikke folie aan.

De doos was was vreemd genoeg al geopend.

Achteraf gezien blijkt dat de verkoper de nieuwste versie van de software remix OS 1.0 al geflasht te hebben.

Het eerste valt de zeer goede bouwkwaliteit op. Met metalen rand en stevige kunst stof achterkant wat aanvoelt als metaal. Een copy-cat van de samsung galaxy note 4.

1e gebruik

We zetten de tablet aan, en binnen 10 seconden is Remix OS 1.0 opgestart. Remix OS is een verbouwing van Android 4.4.4. Doordat de verkoper het apparaat al geflasht heeft, zit er al een playstore op. Dat is niet standaard bij Remix OS.

Meteen valt de beeldkwaliteit op. Het is erg scherp en nette kleuren. Voor binnenshuis is de helderheid voldoende, voor buitenshuis (in de tuin bijvoorbeeld) mist het wat helderheid maar het is niet storend.

Camera

Ik maak geen gebruik van de camera. Maar de kwaliteit is enorm slecht te noemen. Koop deze tablet daarom niet om zijn camera kwaliteit want zo zie je maar, 5 megapixel zegt helemaal niets.

GPS

Ik kocht de tablet o.a voor navigatie in mijn werk bus. Helaas heb ik op geen enkel moment de GPS aan de gang gekregen met de huidige Remix OS installatie. Dat bleek ook een bug te zijn. Nadat ik Android 4.4.4 kaal erop had geflasht zat de tablet wel diverse satellieten. Helaas is de GPS ontvanger veel te zwak om er iets van te maken. Geen enkele navigatie app kan er dus iets van maken waardoor GPS in deze tablet waardeloos is om te gebruiken.

Scherm

Het betreft een 1920x1080 IPS scherm. De kleuren zijn erg mooi en kleine letters op nieuwssites zijn niet korrelig. Helderheid is voor binnen in orde, voor buiten normaal maar niet geweldig. Tot zover mijn ervaringen hebben alleen OLED of AMOLED schermen echt goede helderheid. maar dat is natuurlijk lastig voor een tablet met deze specificaties in deze prijsklasse.

Snelheid

De tablet is uitgerust met een Intel Atom Z3735. Voor windows vermoedelijk niet erg snel in gebruik, maar binnen android betrap ik hem op geen enkel hapering. Een verademing in gebruik! Ik denk echter wel datde CPU teveel stroom gebruikt voor de tablet om een fatsoenlijke accuduur te hebben.

Accuduur

Accuduur valt erg tegen. Bij het spelen van minecraft gaat de accu maximaal 4 uur mee. Het bekijken van een film 6. Over het algemeen laad je elke 3 dagen de tablet op en is hij binnen 5 uur vol.

Stevige behuizing, prachtig IPS scherm en een snelle CPU. Maar helaas een niet en uiteindelijk slecht functionerende GPS en korte accuduur. Toch heb ik zeker geen spijt van deze tablet. Het is een prachtig apparaat en lekker snel. In de toekomst ga ik zeker nog een nieuwe tablet kopen als deze over 3 jaar afgeschreven is.

Eindresultaat

Inmiddels is de tablet in mijn werk bus gebouwd. Met externe GPS ready for takeoff 8)7 ;)

Heb jij ook een Cube i7 Stylus Blauw?

Zonde van de minpunten, het had iets kunnen worden.. Overigens, je weet dat Remix OS 2.0 er al is? Of die inmiddels al gebaseerd is op Android 6 weet ik niet zeker, maar sowieso op 5.0
Als je geen behoefte aan GPS hebt dan is het een prachtige tablet. Alleen dan wel voor een tweaker want flashen naar 100% werkende rom is wel noodzakelijk.

Remix OS 2.0 BETA is inderdaad beschikbaar maar nog niet voor deze tablet. Ik hoor op diverse fora wel geluiden dat het er aan komt. Maar dat lost de huidige problemen niet op. Dat is gewoon een zwakte van de hardware.

Toch geef ik de tablet een 7 als cijfer dus ik probeer in de toekomst zeker nogmaals een nieuwe tablet.
Een ware tweaker-tablet dus. :)

En dat wist ik dan weer niet inderdaad, hopen voor je dat het er snel aan komt! Lijkt me wel een mooie update dan namelijk. En een 7 is een prima score wat dat betreft. :)
Afgezien van een nieuwe android versie is remix OS 2.0 niet beter of slechter dan 1.0, Het blijft immers gewoon android, maar dan verbouwd :)
Uiteraard. Echter verwacht ik dat de switch van 1.0 naar 2.0 toch wel aardig wat verbetering gaat opleveren qua prestaties en batterij.

Het blijft een heel leuk initiatief. Toen Remix OS vrij kort uit was, heb ik het even op een USB geļnstalleerd om het te gebruiken als bootable USB. Ik vond het er erg tof uit zien, alleen was mijn USB niet snel genoeg dus het was wat sloom. :P

Afijn, veel plezier ermee!

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 6 juni 2016 20:05]

Het blijven chineese accu's waarvan je nog maar moet hopen of het wat is. We hopen het, maar ik betwijfel het :)
LET OP: Deze review betreft de Cube i7 Remix! (100% exact zelfde hardware, echter met Remix OS)
Volgens mij is de hardware anders. Bijvoorbeeld de 'standaard' Intel Core M (5Y10c) in plaats van de Atom (Z3735F) die jij hebt ? Misschien handig om alle specs van jou Remix te vermelden...

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 5 juni 2016 20:44]

Je hebt gelijk. Ik dacht dat (op de opslag van 64GB na) er geen verschil in zat. Ik ga het aanpassen + Specs. Thnx
Leuke review hoor maar eigenlijk plaats je een review op een plek waar die niet thuis hoort.
Misschien Tweakers even tippen over dit model...zodat ie toch een plekkie krijgt...
Als er bluetooth op zit kun je ws een externe blue tooth gps er aan koppelen, zo heb je er in je bus nog wat aan !

Succes !!

Mvg Teun.
Bluetooth heb ik ook overwogen. Alleen bluetooth heeft 2 nadelen.

- Kost meer stroom voor de tablet
- Accu van verzender moet elke 8 uur opgeladen worden (afhankelijk van type natuurlijk)
- Duurder in aanschaf.

Ik heb nu een USB GPS module gekocht dat geschikt was voor android voor 4 tientjes. Via een OTG verloop kabel werkt het prima.
Top toch !!! Goed gedaan, kun je hem evengoed gebruiken !! ;)