Specificaties 2.1-kanaals met 100W versterker - Bekijk alle specificaties

Yamaha R-S700 Zwart Review

Jasphur 1 juni 2016, laatste update op 1 juni 2016, 793 views

Yamaha R-S700 Zwart

Prachtig vormgeven versterker, met alle functies die je van een versterker verwacht.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Robuust/degelijk
  • zwaar

Minpunten

• Afstandsbediening is "plastic"

Geluidskwaliteit Score: 5
Het was tijd geworden voor een hifi setje bij ons. Één van mijn KRK Rokit 6 g2 was defect geraakt en dit gaf mij een mooie aanleiding om eens te gaan zoeken. Uiteindelijk gekozen voor de Q Acoustics 3050. En nu op zoek naar een goede versterker.

Ik had eigenlijk maar een klein eisenpakket. De versterker moet in ieder geval een phono ingang hebben en 100W met een weerstand van 6Ω. Vreemd genoeg blijven er dan maar een paar over. En omdat ik geen receiver wil (een versterker met o.a. HDMI, ethernet/wifi etc), bleef er eigenlijk maar één over van een merk waar ik ervaring mee heb en vertrouw. De Yamaha R-S700.(De R-S500 bleef ook over, maar die werd over het algemeen op fora slechter ontvangen dan de 700)

De Yamaha R-S700 heeft verschillende functies die allemaal even gemakkelijk te bereiken zijn met de robuuste en degelijke draaiknoppen aan de voorkant. Het informatie display is helder en duidelijk. De aansluitingen aan de achterkant spreken voor zich, maar mocht je het allemaal even niet begrijpen, zoals bijvoorbeeld het opslaan van radiozenders, dan biedt de Nederlandse handleiding altijd een oplossing.

Een functie waar ik erg blij mee ben is de Power-Managent. Dat houdt in dat als de versterker een bepaalde lange tijd geen input "voelt" hij zichzelf uitschakelt.

Je kan zoals je van een goede versterker gewent bent, de hoge en lage tonen reguleren doormiddel van twee draaiknoppen, maar omdat de versterker in combinatie met de speakers al een prima geluid geeft. Laat ik deze lekker op 0 staan. De enige knop die een beetje gedraaid is, is de balance. Je snapt waarschijnlijk zelf wel waarom.

Eigenlijk hoef ik niet meer verder te praten. De Yamaha R-S700 is een onwijs goede versterker, met een mooie vormgeving die volgens mij wel in elke woonkamer past.

Heb jij ook een Yamaha R-S700 Zwart?

Ik heb hem zelf ook alleen dan de zilveren in combinatie met Philips FB 825 boxen.
Man Man, wat een vermogen zit er in die versterker op +8.0dB klinkt het nog helder en staan de kopjes in de keukenkasjes te trillen :P
Duidelijke en korte review verder. Veel plezier ermee
Thanks! :D

Ik heb hem nog niet zo ver open gedraaid gehad haha.