Specificaties Radiogestuurde muis en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Mamba Review

Raimo73 21 mei 2012, 5.044 views

Razer Mamba

Pluspunten

• DPI instelbaar
  • Draadloos en met kabel te gebruiken
  • Ligt lekker in de hand
  • Glijd soepel over bureau / muismat
  • Geeft degelijke indruk

Minpunten

• Li-ion accu maar 800mAh
  • Prijs 1 op 1 ($ naar )

Dit is mijn eerste review dus ik hoop dat het een beetje overkomt. Tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom. ;)

Algemeen

In de VS aangeschaft, heb ik deze muis inmiddels twee en een halve maand in bezit en al lekker veel gebruikt.
De verpakking is helemaal top. Het lijkt wel een soort van vitrinekast met een kroonjuweel erin. Nu is dit waarschijnlijk ook zo bedoeld omdat de Mamba het vlaggenschip is van Razer.
In de verpakking geeft de muis al een goede solide indruk en in de doos eronder zitten het laadstation, de kabel, de Li-Ion accu en de accu deksel in aparte doosjes.
Voor eventueel de firmware update en andere downloads wordt naar de website van Razer verwezen.

Ergo

De muis ligt ook lekker in de hand, al denk ik dat dit voor iedereen verschillend is. Wel is de Mamba iets platter dan mijn vorige muis de MX1000 van Logitech.
Qua gewicht scheelt het misschien een paar gram dat de Logitech zwaarder is. Wil je een muis met aanpasbaar gewicht dan moet je toch voor een Logitech gaan want dat is geen optie bij de Mamba.
De knoppen van de muis en ook het scrollwiel voelen degelijk aan.

Functionaliteit

In totaal zijn er 9 knoppen dit is dan incl. de 3 functies van het scrollwiel (op en neer scrollen en in drukken).
Je hebt op de Mamba onder het scrollwheel maar 1 knop en de MX1000 heeft daar 2 functies namelijk, de knop onder het wiel en je kunt je wiel naar links en naar rechts drukken waardoor je ook over de breedte kon sliden.
Wat dan wel weer voordelen zijn van de Mamba is dat je game profielen kunt aanmaken en dan is echt elke muisknop instelbaar.

Precisie

Wat de response van de muis betreft moet ik zeggen dat ik geen vertraging waarneem.
De muis laat zich ook soepel over het bureau sturen, je hebt dus niet direct een muismat nodig.
Nadelig vind ik alleen de Li-Ion accu van 800mAh die bij intensief gebruik toch vrij snel leeg is.
Deze had naar mijn idee zwaarder gekund, zeg een 1600mAh wat de gebruiksduur al aanzienlijk verlengt.
Het voordeel wat daarbij komt is dat je niet hoeft te wachten tot de accu is opgeladen. Je haalt de kabel uit het laadstation en die steek je in de muis (micro USB) en je kunt verder waar je mee bezig was.
Ook kun je de DPI rate instellen waar door de Mamba on/gevoeliger wordt. Dat geeft je in een fps weer het voordeel wanneer je in “scope” mode zit, de DPI rate kan aanpassen en zo toch je bewegingsnelheid optimaal houdt.

Bouwkwaliteit

Wat de bouwkwaliteit betreft denk ik dat de muis goed in elkaar steekt.
Ook voelt de muis solide aan, wat je van een muis mag verwachten.
Je moet er natuurlijk niet mee gaan gooien, dan is het waarschijnlijk allemaal snel over. 8)7

De prijs is een min punt. De verhouding tussen de US $ en de ligt niet 1 op 1. Betekent in mijn ogen dat als de muis in de US zo’n $ 130,-- kost dat hier de prijs iets van 90,-- zou moeten zijn.
Het lijkt dat er 25,-- per muis aan verzendkosten wordt gerekend vanuit de US en die andere 5,-- is voor de winkeliers :?

23/10/2009
Aanvulling accu

Ik heb diverse keren contact gehad met Razer over de accu van de Mamba.
Volgens Razer is er geen vervanger voor de standaard accu.
Ik heb er zelf ook nog geen kunnen vinden.
Wel werd er een tip gegeven vanuit Razer tech.support.
Wanneer je de muis in off modus op de lader zet dan zal deze laden tot de accu vol zit (dan knipperen ook de ledjes niet meer).
Mijn conclusie hierop is dat de accu van de Mamba dan inderdaad aanzienlijk langer mee gaat.
Zo heb ik dit tijdens een Lan party uit geprobeerd. Waarbij na een dag van intensief COD 4 en 5 de Mamba een kleine 15uur later nog voor ruim de helft vol zit. Maar na 2 dagen is de koek wel op en moet de Mamba weer gevoerd worden.

21/05/2012
Einde oefening

Helaas moet ik nu melden dat de accu van mijn Mamba na intensief gebruik is overleden.
Niets aan de hand zou je denken wanneer je de kabel aansluit.
Mooi niet... zonder de accu doet de Mamba dus helemaal niets meer.

Ik zit nu in dubio... Koop ik een nieuwe accu of een andere muis...

Heb jij ook een Razer Mamba?

Goede review, een paar tussenkopjes zouden hem nog beter maken.
Tussen kopjes ingevoegd.
Thnx
Idd een goede review, ik zit zelf ook al een tijdje met het idee te spelen er 1 te maken over mijn Mamba. Helaas heb ik dit uit angst voor spelling/gramaticale fouten nog niet gedaan :).

Ik ben het met je eens over de accu. Het verbaast me dat Razer nog geen grotere accu's heeft uitgebracht. Wat is anders het nut van een uitneembare Accu?

Op lans hangt hij daarom ook altijd aan zijn draadje waar mijn oude MX Revolution het zeker een weekend uithield.
1 vraagje over de afbeeldingen: in de eerste twee foto's is het een zwarte mamba en in de derde zit daar ineens een witte in die case!? |:( Heb je er twee gekocht ofzo of is dat mss een andere muis die toevalig op de staander past? Gewoon een klein beetje verward, ik heb de neiging daar raar over te doen ik weet het 8)7
Heb je de muis nog? Als je namelijk de muis met defecte accu aansluit via de kabel werkt het niet. Haal je de accu eruit dan werkt het wel.

Mijn accu staat opeens spontaan bol naar minimaal gebruik...
Nice review ik ben er echter nog steeds niet over uit of het wel de muis voor mij is.
het oplaadstation moet je daar de muis zelf in zetten of is die net als mijn huidige muis (Logitech g7) zo dat je de accu in het oplaadstation zet en je met de andere muis door kan.

Ik wil namelijk niet elke keer het draadje naar mijn muis moeten zetten dan had ik namelijk wel 1 met draad genomen.
Nee, helaas moet je de muis op de lader zelf zetten of inderdaad de kabel in de muis zelf steken.
Aanvulling gedaan op de accu van de mamba
Nette review! 3 sterren van mij.

Een optie zou het dan nog wel zijn om een extra accu aan te schaffen,die je als back-up gebruikt... Maar dan is het nut van een accu ten opzichte van batterijen wel een beetje weg. Plus het feit dat een extra accu waarschijnlijk niet al te goedkoop zal zijn :(

Ik moet zeggen dat mijn MX1000 wel wat langer met een accu doet, nu (na 5? jaar) doet hij het zelfs met actief gamen (een lanweekend ofzo) makkelijk het hele weekend. Met "normaal" gebruik (een paar uur per dag dus) moet ik hem om de twee weken weer eens opladen. Je zou verwachten dat een muis die toch heel wat recenter is daar toch wel overheen zou gaan...

edit: nog een vraagje: hoe lang heb je vanaf het moment dat de indicator "kritiek" aangeeft? (vanaf dat het rode lampje bij de MX1000 begint te branden heb ik nog een uur of 4-5 doorgaans, dus dat geeft de tijd om op een rustig moment even te laden) Het is prettig om te weten dat je vanaf de "laatste waarschuwing" niet nog maar 5 minuten respijt hebt...

[Reactie gewijzigd door Masterlans op 23 oktober 2009 14:50]

Best netjes voor een 1ste review. Drie sterren van mij! Ik zou alleen de afbeeldingen ook even in de review zetten. Maakt het net iets aantrekkelijker. Gewoon [afbeelding1] [afbeeldinge2] tags gebruiken. Wel jammer dat de muis maar zo kort op een accu kan doen. Batterijen gaan over het algemeen langer mee.
Laat ik net bezig zijn met een aanvulling over de accu.
Zijn de plaatjes waarschijnlijk niet zichtbaar maar staan er wel bij.
In ieder geval bedankt voor de waardering.
dat is geen witte, dat is de weerkaatsing van een lamp ofzo :)
Misschien een rare vraag, maar ik kan het nergens vinden: hoeveel knoppen zijn er, naast lmb, rmb en scroll? Kun je ze allemaal customizen?
Ook zijn alle knoppen volledig naar smaak instelbaar via het configuratie scherm van de Mamba.