Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 3GS 32GB Zwart Review

Ram0n 13 augustus 2009, laatste update op 13 augustus 2009, 1.505 views

Apple iPhone 3GS 32GB Zwart

Pluspunten

• Geweldige besturing
  • Browsen op het web gaat enorm intuïtief
  • De App Store biedt prima programma's
  • Het is tevens een geweldige MP3-speler (zonder concessies!)

Minpunten

• App Store heeft niet álles wat je zou willen
  • Accuduur is beperkt
  • Enkele kleine features missen, zoals een character count bij smsjes

De iPhone 3GS is de eerste iPhone die ik in mijn bezit heb gehad, maar ik heb wel veel ervaring met de diverse oudere iPod modellen en het is dan ook een verademing om te zien dat de iPhone ook op dat punt gewoon een volwaardige MP3-speler is. Ik heb mijn gewone iPod daarom dan ook van de hand kunnen doen en loop voortaan rond met één apparaat in de broekzak in plaats van twee, wat al een groot voordeel is.

Er is altijd veel gedoe rondom het bereik van de iPhone (in combinatie met T-Mobile), maar ik heb hier echt nauwelijks problemen van en heb slechts weinig momenten gekend zonder enige connectie. Uiteraard is het gebruiksgemak en design van de iPhone waar hij echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar één van de beste features is toch wel de App Store. Binnen enkele dagen heb je gegarandeerd al een paar schermen vol staan met gedownloade programmaatjes.

Er zijn natuurlijk ook wel wat minpunten te noemen: zo is het tijdens het sms-en niet te zien hoeveel karakters je hebt getypt, waardoor je niet weet of je berichtje nog binnen één smsje past of dat je er twee nodig hebt. Een ander minpunt is dat Apple bijzonder strikt is wat betreft het toelaten van apps in de App Store. Ik zou heel graag Opera willen gebruiken op mijn toestel, maar omdat dit concurreert met Safari (de native webbrowser) wordt dit niet toegelaten. Als laatste is de accuduur redelijk kort (1-2 dagen met redelijk veel echt gebruik), maar er zijn weinig smartphones die dit veel beter doen.

Daarmee komen we op één van de functies die ik het meeste gebruikt; internetten op de iPhone. Ik had van tevoren niet gedacht dat ik het echt zoveel zou gebruiken, maar de combinatie van het snelle internet (via 3G) en de uitmuntende multi-touch besturing zorgt ervoor dat ik mezelf er telkens weer op betrap toch weer even wat dingetjes online op te zoeken. Vrijwel alle websites werken perfect, ook diegene die niet speciaal ontworpen zijn voor een klein scherm.

Een iPhone is in combinatie met een abonnement bij T-Mobile redelijk prijzig, maar mijns insziens is het het wel degelijk waard. Er zijn teveel goede features om op te noemen, zo heb ik het bijvoorbeeld nog niet eens gehad over Visual Voicemail, dus ik kan de smartphone van harte aanraden aan iedereen die een toestel wil waarmee hij het uiterste wil halen uit de online ervaring op mobiele telefoons.

Heb jij ook een Apple iPhone 3GS 32GB Zwart?

Dit is (nog) geen review voor tweakers.net. Je zou koppen en plaatjes kunnen toevoegen, en hem kunnen uitbreiden.
Het saat je vrij om korte of enorm uitgebreide reviews te plaatsen op Tweakers.net. Als lezer kun je met de sterretjes rechts van de review een waardering geven aan de review. Deze review is net zo goed welkom als een gedetailleerd verhaal van zeven keer pagedown op een 30 inch monitor.
Dank voor de toelichting, maar ook t0mmiiiii bedankt voor de feedback.

Voor de volgende keer zal ik wat uitgebreider gaan spelen met alle opties.
Kun je bestanden verwijderen? Vanaf de iPhone?
Wat voor bestanden zou je willen verwijderen?
Appstore ?check: installous ;)