Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Apple Wireless Keyboard Review

dream0r 10 augustus 2009, 1.496 views

Apple Wireless Keyboard

Pluspunten

• Compact
  • Stevig
  • Bluetooth (i.p.v. USB)
  • Goed schoon te houden
  • Functietoetsen voor OSX

Minpunten

Het Apple Wireless Keyboard is eigenlijk niets anders dan een desktop uitvoering van de laptop toetsenborden van Apple. Het is daarom een erg klein en compact toetsenbord gemaakt van hoogwaardige materialen (waaronder aluminium). Het toetsenbord geeft een boel extra ruimte op je bureau vanwege zijn formaat. Het toetsenbord bezit (net als een laptop toetsenbord) geen apart numeriek gedeelte. Ook bevat het toetsenbord dezelfde iconen als een Apple laptop op de F-toetsen. Dit is met name handig in combinatie met OSX en een voordeel tegenover andere toetsenborden voor OSX.

Ik vind het een heerlijk toetsenbord bij dagelijks gebruik. Mijn overwegingen om het Apple Wireless Keyboard te kiezen (en dus meer te betalen) ten opzichte van een normaal toetsenbord waren voornamelijk de verbinding via bluetooth, het compacte formaat, de functietoetsen voor OSX en het design. Als je deze eigenschappen ook erg belangrijk vind is dit toetsenbord echt een aanrader!

Heb jij ook een Apple Wireless Keyboard?

Hoe lang gaat de batterij mee?
De bijgeleverde batterijen gaan als het goed is best lang (2 maand?). Komt omdat dit lithium batterijen zijn. Andere (oplaadbare) batterijen overleven het een maand. Dit is wat ik althans ervaar.
Bovendien wordt dit altijd netjes aangegeven en heb je daardoor genoeg tijd om een nieuw setje te zoeken. Ben zelf overiegns zeer tevreden met m'n ramplankje. ;)
is het ontbreken van de numpad geen negatieve eigenschap?
Ik heb juist het (kleine/compacte) formaat van het toetsenbord als positief bestempeld en dat komt voor een groot deel ook door het ontbreken van het numerieke gedeelte. Ik wilde graag een erg klein draadloos toetsenbord om zoveel mogelijk ruimte te besparen op mijn bureau.
Hoe voelt het klavier?
Het voelt erg solide aan. De toetsaanslag is echter wat lichter dan die van mijn Macbook Pro.
Review door dream0r - maandag 10 augustus 2009
en
Ervaring met één exemplaar, sinds juli 2009
Dus tenzij de gebruikte batterijen leeg waren en/of het toetsenbord zeer slecht is, kan hij daar nog niets zinnigs over zeggen. ;)
Correct. Het enige wat ik kan opmerken is dat het 'battery level' nu nog 100% lijkt te zijn volgens de interface van het besturingssysteem. Dit na toch wel enkele uren gebruik per dag gedurende deze periode.
Ik vind "Het toetsenbord geeft een boel extra ruimte op je bureau..." geen voordeel.
Het ontbreken van een numeriek gedeelte is ook geen voordeel. Een toetsenbord moet in de eerste plaats functioneel zijn.

Een hoge prijs is dan helemaal een soort van genadeklap. Het is voor mij gewoon mathematiek: x-1-1 en voor de prijs ook -1.
Ik vind de positieve waardering gebaseerd op een 'OSX-gevoel' dan ook misplaatst.

[Reactie gewijzigd door mrlammers op 11 augustus 2009 16:59]

Afhankelijk van je wensen voor een toetsenbord is het ontbreken van het numerieke gedeelte een voor/nadeel zoals ik eerder heb beargumenteerd. In mijn korte review staat dan ook:
Wanneer je deze eigenschappen andere prioriteiten toe kent kun je dus inderdaad op een ander oordeel uitkomen; en dien je ook een iets andere formule te hanteren.
Ik gebruik dit toetsenbord nu eigenlijk sinds de introductie, samen met een Microsoft Bluetooth muis op een eerste generatie Mac Mini en het is een fantastiche combinatie.

Alleen omdat het zo klein is, raak je het weleens kwijt tussen de rommel op mijn bureau ;-)
Ik dacht ook een review te plaatsen met mijn ervaring met dit product maar helaas het wordt niet gewaardeerd.

Best jammer denk mijn ervaring te willen delen krijg je al dat gezeik..
(geef u een voorproefje van al het comentaar)

- dat jij de verkeerde lay-out hebt gekocht is jou domme fout.
antw
Duh ander lay-out is er niet, dat is nu exact my point je kunt in NL alleen de US international bestellen.
Zelf gebruik ik US english grote enter toets pipe teken boven de enter toets.

- dit is geen review maar een beeld van hoe dom jij bent , omdat je de verkeerde toetsenbord koopt.
antw
Duh ik ben dom ok, maar gelukkig niet alleen.
Omdat apple het zelf ook niet begrijpt. Bij een Imac kunnen ze wel een US english keyboard leveren. Maar bij een afzonderlijke bestelling is het niet mogelijk.

- je verteld meer over de layout dan je ervaring mensen in NL hebben hier niets aan.
antw
Sorry dacht dat mensen in NL hun voordeel er mee kunnen doen als ze bekend zijn met het puntje toetsen layout.
Het gaat hier immers om een toetsenbord toch en niet een kunst werk waar je naar moet kijken !!!

Mijn ervaring en algehele oordeel moet dan maar hier komen.(hopelijk nu wel goed)

- voor relax gebruik een beetje surfen korte mailtje lekker op de bank.
Is dit een ideaal toetsenbord. En hij staat mooi waar zich ook bevind.

-Voor het serieus gebruik zou ik er niet voor gaan (vandaar dat ie ook retour gaat).
Nadelen zijn merkbaar na wat gebruik. Voordelen zijn zichtbaar via de site, het is een mooi design en de batterijen lijken eeuwig mee te gaan.

Als je dat belangrijker vind dan het missen van num pad grotere pijl toetsen, toetsen als delete PgDn en PgUp ,Home .. dan zou ik er voor gaan.

Advies tik eens in youtube diNovo mac edition ,En schrijf hier dan je comentaar..