MozBackup

MozBackup Review

ChevyVanDude 10 augustus 2009, 897 views

MozBackup

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snelheid

Minpunten

• Geen tot nu toe

Stabiliteit Score: 4
Systeemeisen Score: 3
Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Nut van het programma

Het backuppen van gegevens van o.a:
* Firefox 1.0 - 3.5
* Mozilla Suite 1.7 - 1.7.x
* Spicebird 0.4 - 0.8
* Songbird 1.0
* Netscape 7.x, 9.x
Dit wordt in een bestand geplaatst; een .pcv bestand (ongeacht applicatie).

Functionaliteit

Het kan verschillende onderdelen, afhankelijk van de applicatie zelf, gebacked up worden.

Eerst dacht ik dat er geen automatische backups gemaakt konden worden, maar door wat rond te kijken:

Stabiliteit

Voor alsnog altijd goed gegaan, nooit gecrashed.
Altijd gebackuped en de keer dat ik Firefox moest terugzetten, was het ook zonder problemen.

Freeware, gratis dus (voor persoonlijk gebruik).

Waar kan ik het vinden

Reis naar Praag, oh sorry: http://mozbackup.jasnapaka.com/

Zoek je een stabiel programma om gegevens in je browser te backuppen, dan doet MozBackup hier aan.
Punt uit.

Heb jij ook een MozBackup?

Waar maakt het programma precies backups van?
Gaarne wat meer details.
Bij Firefox: profielen, thema's, bookmarks etc..
Ik mis dat ook als relatieve noob, ik heb eigenlijk nog steeds geen idee wat deze vriend precies doet.... en wanneer en waarvoor je hem gebruikt.
Het slaat alles op wat je wijzigt aan/in het programma. Behalve de binaries enzo natuurlijk.
Kortom, backup met dat programma, firefox verwijderen, firefox opnieuw installeren, backup terugzetten, en alles is weer zo als het was.