AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray Review

Mr Nitro 6 oktober 2005, 1.351 views

AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray

Pluspunten

• Voldoende power
  • Standaard feature voor underclocken(scheelt warmte)
  • Als je boxed neemt, heb je icm met bovenstaande feature een stille koeler.

Minpunten

• Ingebouwde geheugencontroller tot 400Mhz
  • Tray zonder alles(niks erbij dus)

Hiervoor had ik een (slechter)systeem met een 3200+(S.754). Deze had ik underclocked via Q&Q en werd zelden voor 100% gebruikt.
Bij het nieuwe systeem heb ik daarom ook voor de geodkopere versie gekozen van de S.939 serie. Ook nu maak ik er zelden voor 100% gebruik van.
Mocht ik ooit meer power willen. Dan neem ik een snellere versie tegen die tijd. De S.939 zal nog wel even blijven ga ik vanuit.
Deze processor wordt bij mij gekoelde door een zalman CNPS7700-AlCu met fanmate2 op minimun. Idle zit hij rond de 30 graden.

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen constateren is de ingebouwde geheugen controller. Deze ondersteuns slechts geheugen tot 400Mhz. Sneller geheugen nemen heeft dus geen zin.

Deze processor los aangeschaft(tray) en kreeg dan ook echt alleen de processor in een zakje. Geen handleiding en niks. Op de site van Amd is ook niet alles duidelijk en helder dus heb even moeten zoeken hoe ik het Q&Q moest instellen om er gebruik van te maken.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray?

Dat je jou processor als tray koop zou ik niet als nadeel omschrijven. Dit is namelijk een bewuste keuze van jouzelf geweest bij aanschaf.

Ik begrijp echter ook niet dat je de ingebouwde geheugencontroller als nadeel opgeeft. DDR1 wordt namelijk (nog) niet hoger als 400 Mhz ondersteund, door geen enkele fabrikant :Y)
400Mhz geheugen is toch DDR800 ?
Het is al DDR400 (200Mhz.)
Nou.. Ik heb ook een 3200+ retail binnen gekregen vandaag... Maar ik vindt het wel erg kaal, geeneens een boekje oid. Mijn vorige xp-m 2800+ boxed kreeg ik nog van alles bij NAAST de koeler..
jazeker maar hij heeft hem niet BOXED gekocht maar TRAY. Dan weet je natuurlijk dat er niets bij zit |:(
lol geheugen controller tot 200mhz...
curieus dat hij bij mij zonder probs naar de 250 kan (max van mn geheugen)
;)
Dit is één van de beste cpu aankopen die je kan doen, naar mijn weten (steppings uitgezonder) Tis dat je genoegen neemt met slechts een fractie van zn vermogen , want de mijne draait op 2475mhz, ipv 1,8 ghz

200mhz geheugen draait 1:1 , 223mhz, ook geen problemen , temp is circa 32 gr met div applicaties draaiend :9
DDR600 en hoger is er ook al:Y) en meestal heeft een atlon64 geen problemen om op 300Mhz te draaien
De Venice heeft sowieso al native ddr500 ondersteuning dus dat ie niet verder dan ddr400 kan is complete onzin. Het lijkt mij dan dat je hoog kwalitatief geheugen zo als een geheugen reepje van Twinsmos die door het bekende Winbond (maker van de geheugenblokken) worden gefabriceerd. Type BH-5 als ik het goed heb, die zijn makkelijk tot of verder dan 250MHz te klokken.