Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB Review

Envy007 6 oktober 2005, laatste update op 6 oktober 2005, 475 views

Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB

Pluspunten

• snel
  • stil
  • SATAII

Minpunten

• nog niet gevonden...

Prijs was op dit moment 79 euro (29-09-05) vind dit een goede prijs voor het aantal gigs, en de SATAII controller.

Geluid
Ten opzichte van mijn bijna overleden Maxtor Diamondmax 60 plus zijn twee schijven ruim stiller dan die enkele schijf, geen zingend geluid uit de schijven, zelfs het schrijven en lezen is nauwelijks hoorbaar. Icm met mijn kast, Antec SLK3700BQE, is het een goede, stille combinatie.

Lees- en schrijfsnelheid
Zeer goed te noemen, ik haal 92.2 Mb/s in RAID0. zie afbeelding onder.

Accesstime
Belangrijke eis voor mij was een lage accesstime, mede dankzij de andere review van dr snuggles heb ik ook voor deze schijven gekozen.

Features
SATAII en NCQ heb ik niet aangezet, omdat ik een nForce 2 moederbord heb wat dit niet ondersteund, blijft altijd de vraag of het een voordeel is, maar mooi dat het erop zit.

Ben zeer tevreden over de schijven, het idle geluid is zeer laag, wat ik belangrijk vind, vooral omdat mn pc nog wel eens 's nachts aanstaat.

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K250 HDT722516DLA380, 160GB?