Specificaties 28" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung U28E850R Zwart Review

BlackDon 19 mei 2016, laatste update op 19 mei 2016, 805 views

Samsung U28E850R Zwart

Een ideaal scherm voor coderen en gamen. Het scherm heeft ontzettend mooie kleuren en geeft een zeer scherp beeld door de 4K. Het draaien van de poot bied echt uitkomsten voor programmeurs als deze verticaal staat, en voor (hardcore) gamers gezien het scherm alle kanten op kan draaien en bewegen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is ontzettend mooi en scherp
  • Kleuren komen zeer levendig er uit
  • AMD FreeSync is ideaal voor videokaarten onder de 60hz van AMD
  • De voet kan alle kanten opdraaien en bewegen
  • Verticaal draaien is ideaal voor programmeren
  • PIP 2.0 (Picture in Picture 2.0)
  • Onwijs mooi design met een geweldig frame
  • Flicker free monitor met Low blue light ideaal en rustig voor je ogen

Minpunten

• Heeft geen G-Sync voor nVidia kaarten
  • Het menu had wat meer fancy gemogen zoals we gewend zijn van Samsung

De Samsung U28E850R is een geweldige monitor die allerlei uitkomsten bied. Het scherm is een prachtige 28 inch, 60hz monitor met een design behuizing op een onwijs stevige voet.

Het scherm kan je draaien, schuiven, en bewegen in elke richting die je maar wenst.
Zo praat ik over, HAS, PIVOT, TILT, SWIVEL en VESA.

Door het Low blue-light in de Eye Saver mode gecombineerd met de no flicker kijk je met heerlijk rustige ogen naar het beeld.

De AMD FreeSync is ideaal voor AMD videokaarten die zelf lager zijn dan 60hz.
Door de AMD FreeSync past het scherm zijn Hz aan op die van de videokaart om vloeiende beelden te laten zien. Als je een videokaart hebt die meer Hz heeft dan het scherm, dan komt de AMD FreeSync niet te pas om de Hz aan te passen.
Zelf heb ik een MSI nVidia GTX970. Deze kaart produceert 140Hz, hierdoor ben ik de AMD FreeSync niet nodig.

Deze 4K ultra high definition monitor heeft ontzettend hoge beeld kwaliteit wat je verstelt doet staan als je er naar kijkt.

Ook vergeleken met de goedkopere variant met een vaste voet raad ik de Samsung U28E850R ten zeerste aan.

Via deze link kunt u een promotie filmpje zien over de Samsung U28E850R.
Deze video bekijk je via Amazon.com

Heb jij ook een Samsung U28E850R Zwart?

Ik denk dat jij niet echt weet waar Hz voor staat. Hz word gebruikt op een monitor om aan te geven hoe vaak dat je beelscherm zijn beeld kan verversen per seconde. Dit heeft niets te maken met je videokaart. Het aantal hz dat een grafische kaart kan uitsturen is eerder gelinkt aan de aansluiting. Zo kan je 970 met zijn displayport 1.2 maar max 60 Hz uitsturen naar een 4K scherm. Dit is ook het geval voor meeste AMD kaarten (toch van de R9 2 en 3-serie).

[Reactie gewijzigd door aercaen op 19 mei 2016 12:09]