HTC Hero Wit Review

brabbelaar 4 augustus 2009, laatste update op 4 augustus 2009, 1.633 views

HTC Hero Wit

Pluspunten

• sense
  • multi-tasken
  • android apps
  • sync met gmail e.a.
  • prijs

Minpunten

• camera
  • fractie sneller processor was leuk geweest
  • sporadische quircks (ik wacht op de software updates)

Ik ben zeer tevreden over deze telefoon. Het bereik lijkt soms wat minder 'streepjes' aan te geven, al heb ik nog geen belproblemen gehad. Overigens zit ik bij t-mobile die natuurlijk een notoir slechte dekking biedt. Accuduur, bij zeer intensief gebruik gaat'ie natuurlijk snel leeg, maar over het algemeen kan je een dag of anderhalf tamelijk veel mee mailen, browsen, chatten, fiedelen voordat'ie leeg is. Een fractie snellere processor was soms leuk geweest, maar dat was waarschijnlijk weer ten koste van de batterij gegaan en had de prijs omhoog gestuwd. Ik herken met niet in reviews die het hebben over 'traagheid' en 'haperen', hij is ook met enkele fantastische android apps geinstalleerd nog gewoon responsief.

De camera heeft wel aardig wat licht nodig om redelijke foto's mee te kunnen maken. Als je huiskamer 's avonds niet goed verlicht is wordt het daar al moeilijk. Een flitsertje was dan ook zeer welkom geweest.

Stabiliteit en betrouwbaarheid, ik ben een paar kleine quircks/bugs tegengekomen maar geen echte spelbrekers. De vervelendste dat hij niet altijd alle wifi netwerken lijkt te herkennen, maar dit moet ik nogmaals testen op een andere locatie.

De andriod apps zijn geweldig. Ik heb er inmiddels een stuk of 7 geinstalleerd. De Sense interface is ook handig, het configureren van 7 homescreens met widgets en shortcuts maakt de telefoon zo gebruiksvriendelijk als je hem zelf wilt hebben.

Een eigenaardigheid is dat voor deze linux gebaseerde telefoon geen synchronisatiesoftware is voor linux!

De telefoon wordt - zoals vele - vaak vergeleken met de iphone. Het aardige is dat hij die vergelijking goed kan doorstaan. De iphone is sneller, maar kan niet meerdere apps tegelijk draaien, iets dat voor mij een zegen is (altijd gtalk/msn op de achtergrond bijvoorbeeld). De prijs/kwaliteit verhouding vind ik dan ook uitstekend, veel reviewers schijnen te vergeten dat je bijna drie htc-hero's voor een iphone kan kopen. Waren ze even duur, had ik waarschijnlijk nog liever de hero..

Heb jij ook een HTC Hero Wit?

Reviews door de redactie

"Toestaan dat de locatieservice van Google anonieme, getotaliseerde locatiegegevens verzamelt. De gegevens worden verzameld, ongeacht of er toepassingen actief zijn"
Dat zou voor mij reden genoeg zijn om de telefoon onmiddelijk terug te brengen naar de winkel.
En verder die koppeling aan Google gaat mij ook te ver, net zoals bij de Iphone waar ie mee vergelijken word. Voor een linuxtoestel word je wel behoorlijk geknepen in je mogelijkheden.

/aluminium hoedje modus:
Google is hard op weg om een soort nieuwe CIA en KGB te worden.
Wat die mensen allemaal aan data opslaan grenst aan het ongelofelijke.
Ik weet dat je via de normale gsm methode ook getraceerd kunt worden, maar voor zover ik weet is er geen enkele provider die dat systematisch opslaat.

[Reactie gewijzigd door arbraxas op 4 augustus 2009 15:40]

google phone doet mij telkens meer denken aan een van de eerste afleveringen van southpark, cartman gets an anal probe oid, linkje hiero: http://en.wikipedia.org/wiki/Cartman_Gets_an_Anal_Probe

zo komt een google phone ook op mij over, je bent gewoon een willoos android robotje van het google informatie imperium!
Je kunt het gelukkig uit zetten en dat is dus ook precies wat ik onmiddellijk gedaan heb. Ik heb die telefoon helemaal doorgelopen maar natuurlijk weet je niet of er stiekem toch nog iets richting Google verdwijnt...

In hoeverre je wordt 'geknepen in je mogelijkheden' durf ik niet te zeggen maar je moet wel erg opletten wat je doet.

Maarre....
... maar voor zover ik weet is er geen enkele provider die dat systematisch opslaat.
* tERRiON mompelt iets over bewaarplicht...
* tERRiON mompelt iets over bewaarplicht..
Je hebt het nu over de url,s die je bezoekt met internetten.
Voor zover ik weet is het niet verplicht om daar een locatie aan vast te knopen.
Je kabel/adsl verbinding logisch dat ze dat weten aangezien het een vaste verbinding is. Geef me een voorbeeld van een mobiel internet provider die je whereabouts opslaat behalve google.
dat google ook nog weet wat ik met me telefoon doe maakt me niks meer uit. ze weten toch al alles van je. je intresses (search), waar je woont (home in maps), welke sites je bezoekt (heel veel sites gebruiken analytics, inclusief tweakers), wat voor muziek je leuk vind (youtube), enz enz enz.

wel gave telefoon. word wel me volgende :)
Gelukkig dachten veel mensen voor 1940 er ook zo over.
Wat maakt het uit dat de overheid netjes documenteert of je jood bent.
We weten allemaal wat voor prachtige vakantiekampen dat tot gevolg had. 8)7

Google of overheid maakt niks uit. Niemand hoort zoveel data beschikbaar te hebben over iemand anders. Ze weten zelfs meer als jezelf weet. Maar gelukkig is het niet erg dat je in Amsterdam getraceerd werd terwijl de gayparade aan de gang was. Wel leuk voor de toekomstige homohatende regering. (voorbeeldje ofc.)
Wowzes, ik had het niet beter kunnen verwoorden :)
Krijg steeds vaker het argument "waarom niet, je hebt toch niks te verbergen?" voor me geworpen, maar je omschrijft kort en krachtig waarom ook niet zonder een ellenlang verhaal.
Ik heb zelf sinds een paar dagen ook een Hero. Op zich een heerlijk toestel. Het scherm is helder, bediening is eenvoudig en het 'touchen' van het scherm werkt uitstekend. Waar ik me alleen grote zorgen om maak is het verzamelen van informatie door Google.

Aanvankelijk was ik niet van plan om een Google-account te koppelen aan het toestel. Maar je ontkomt er gewoon niet aan als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van Google Market. Dus ik dacht slim te zijn en een fake-account aan te maken. Het vervelende is echter dat je Google Sync pas kunt instellen nadat je je foon gekoppeld hebt. Op dat moment staan je contactpersonen e.d. dus al bij Google opgeslagen.

Of dit een Android-aangelegenheid is of dat het Hero-specifiek is weet ik niet, maar vervelend vind ik het wel.

Ook staat het gebruik van draadloze netwerken als lokatiebron standaard aan. Pas wanneer je deze uit zet en opnieuw aan krijg je de vraag:

Terrifying!
Wanneer ik bij T-mobile deze telefoon zou willen nemen ben ik verplicht een internet abo te nemen want dat zou niet anders kunnen.....vaag. De telefoon zou MOETEN beschikken over een internet verbinding. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Wat nou als ik alleen gebruik wil maken van WIFI om synchen....dat moet toch ook kunnen? Misschien dat de reviewer hier antwoord op kan geven?