Raspberry Pi 3 Model B 1GB Review

ard1998 21 mei 2016, laatste update op 21 mei 2016, 1.385 views

Raspberry Pi 3 Model B 1GB

de raspberry-pi3 functioneert goed als externe router.

Pluspunten

• klein
  • zuinig
  • goede wifi

Minpunten

• geen

Layout Score: 5
vooraf
ik heb deze pi3 gewonnen met de uitzwaaiactie van paars. Om de community en alle medewerkers van tweakers.net te bedanken voor het plus abbo en de pi3 besloot ik voordat de pi3 geleverd wed om de pi3 te reviewen.
unboxing
de doos waarin het de pi 3 zat ziet er zo uit. de perfecte doos voor iedere tweaker.

de doos waarin de pi3 ziet er zo uit

de pi3 ziet er zo uit

en een foto van mijn desktopopstelling waarin de pi3 uitgebreid getest zal worden. ook schrijf ik deze review grotendeels op de pi3.
de proefopstelling
de proefopstelling bevat
  • een raspberry pi 3B
  • 16gb samsung evo 16gb
electriciteit is geen probeem, zoals je wel in anderre revieuws lees. 5 Volt en 2.1 Ampere is genoeg mits er een goede kabel gebruikt word. bij de goedkopere kabels was de pi3 onderpowerd als de cpu verbruik meer dan 15% was.
Raspbian
onder raspbian heb ik met behulp van http://raspberrypihq.com/...ry-pi-into-a-wifi-router/ een router gemaakt van mijn pi3. door de interne wifi en de lan was er geen noodzaak voor een adapter.

ook als je aan het gamen ben merk je weinig van dat je met een externe router werkt. op Europese servers haalde ik een ping onder de 30ms
overklokken
zonder over te kloken kan de cpu temperatuur oplopen tot 81 graden. bij het overklomken raad ik het sterk aan om externe koeling te gebruiken. dit is warom ik niet ben gaan overklokken
pi3 experimentele gl drivers
de experimentele deivers werken niet op de pi3. bij het gebruiken hievan crasht raspbian voordat het os opgestart is.

Heb jij ook een Raspberry Pi 3 Model B 1GB?

Meer advertenties

een foto van mijn zesktopopstelling waarin de pi3 uitgebreid getest zal worden
de experimentele deivers werken niet op de pi3. bij het gebruiken hievan crasht raspbian voordat de boel boordat het os opgestart is.
Kleine typo's,.

Deze revieuw draait vooral om benchmarks en welke programma's/games werken en zonodig hoeveel FPS.
Dit heb ik nog niet gevonden in jouw verhaal.

[Reactie gewijzigd door Niels.68 op 21 mei 2016 11:40]

sorry, ik drukte op de verkeerde knop op mijn mobiel waardoor ik het publiceerde. toen heb ik snel geprobeerd het een en ander weg te halen. ik had ook even geen tijd om dat stuk te wijziggen. maar ondertussen is het weg.

ik was inderdaad van plan om het uitgebreid te doen. maar door examendrukte had ik daar nog niet de tijd voor. misschien ga ik de benchmarks later toevoegen. eerst nog een paar examens maken.

[Reactie gewijzigd door ard1998 op 21 mei 2016 12:04]

Fijne review, staat alles in wat ik zou lezen en een stuk prettiger dan die veel te lange proza's die je soms tegenkomt. Bedankt!