HTC 10 Carbon Grey - Reviews

Specificaties 5,2" • 2560x1440 (Quad HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC 10 Carbon Grey Review

Staatsbosbeheer 11 mei 2016, laatste update op 2 maart 2017, 180 views

HTC 10 Carbon Grey

Sinds de eerste dag dat de HTC 10 in nederland (via mijn provider) te verkrijgen was, loop ik al rond met dit pracht toestel. Gezien de software laatst geupdate is naar android 7 leek het mij een goed idee de review eens aan te passen.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Erg snel toestel
  • Optie om games op Full HD te spelen om accu te sparen

Minpunten

• Waterdicht was leuk geweest
  • Wordt erg heet tijdens het opladen

Mijn laatste 3 telefoons zijn allemaal van HTC. Ik ben een groot fan van het merk vanwege de goede bouwkwaliteit, het geluid en de snelle updates die de vlaggenschepen van dit merk krijgen.

Ik heb nu mijn HTC 10 bijna een jaar en recent is de update naar android 7 uitgekomen. Hierdoor is er in de software het een en ander gewijzigd en ik heb nieuwe inzichten gekregen in het toestel. Vandaar dat ik de review (gemaakt na 1 week gebruik) uitbreid.

Bouwkwaliteit

De HTC 10 is een prachtig toestel om naar te kijken, al heb ik m continu in een beschermend hoesje zitten. Het toestel is een keer tijdens het fietsen uit mijn handen gevallen waardoor er nu een paar kleine deukjes in het metaal zitten. Ondanks de vrij harde knal op de grond is er verder geen schade aan de telefoon, dit getuigd van een degelijke bouwkwaliteit.

Software

Dat het in eerste instantie niet mogelijk was de icoontjes in het quick access menu aan te passen was voor mij vrij apart, zeker gezien dit op de One M7 wel mogelijk was. Gelukkig is dat na de update wel weer mogelijk (al is het google die dit heeft aangepast) en dit maakt het werken met de telefoon weer een stukje makkelijker. Zo is het nu mogelijk om de Extreme Energiebesparingsmodus waarbij de dataverbinding en apps niet meer te gebruiken zijn weg te halen uit het menu en daar de normale energiebesparing neer te zetten. Deze laat nu dankzij Android 7 een verwachting zien hoe lang de accu nog mee gaat.

De update van android 6 naar android 7 is een van de snelste in de markt. Wel is het erg jammer dat HTC steeds vaker zichzelf niet aan de beloftes voor software updates (binnen 3 maanden na release van Google) houd. Mijn voorkeur zou er persoonlijk naar uit gaan dat ze dit soort beloftes dan niet maken.

Heb jij ook een HTC 10 Carbon Grey?

Meer advertenties