Specificaties Tower/desktop met Atom N330 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

ASRock ION 330 Wit Review

Evert-Jan1984 3 januari 2010, 3.627 views

ASRock ION 330 Wit

Pluspunten

• 3D gamen
  • Overclocken is mogelijk in de Bios
  • Zeer energie zuinig 20-40 watt
  • Geen Windows genstalleerd
  • 20 x 19 x 7 CM
  • dvd brander
  • HDMI, Full HD

Minpunten

• Waarom draait hij niet standaard op 2,1 Ghz?
  • geen usb aansluitingen op de voorkant
  • Geen windows 7 geinstalleerd met windows media center

Features Score: 5
Ik heb de Asrock ion 330 gekocht voor zijn energiezuinigheid, kleine form factor en goede prestaties.
Ik gebruik hem als surf pc en casual game pc en af en toe als mediatank.

In tegenstelling tot wat in de algemene review staat wordt het overklokken (2.1Ghz) in de Bios gedaan en is dus voor alle besturingssystemen. Helaas moet de ventilator dan wel op standje 3 en dat is hoorbaar.
Mijn asrock ion 330 draait al 5 maanden op 2.1 Ghz zonder problemen.

Om overzichtelijk te kunnen overklokken in de bios moet je die eerst updaten.
Voor betere grafische prestaties kan je in de bios de GPU 512mb ram toewijzen.

Zowel XP, Ubuntu, en windows 7 draaien prima.
Helaas is windos 7 wel aan te raden omdat Ubuntu nog niet goed in staat is om de GPU en multicores in te zetten voor HDvideo en spellen. en XP al helemaal niet.

Windows media center of een andere goede media speler is een vereiste om HDvideo af te spelen.
Alleen hierom al is het een goed idee om een windows7 licentie aan te schaffen of te testen.

3D Video games
Met de nieuwste Nvidia drivers 32bit, 64bit is het mogelijk om spellen is 3D te spelen op elke monitor. Ik speel Postal 2 in 3d met zo'n blauw/rood brilletje :). Het is dus niet nodig om een dure 120hz tv aan te schaffen.

Geweldig voor zo'n kleine krachtpatser.

• acer p203w
  • Windows 7

Heb jij ook een ASRock ION 330 Wit?

Ik zie dat je een review hebt geplaatst over een Wit en een Zwart model. Heb je ze ook beide of ga je er vanuit dat het een ook voor de ander geldt?

Verder zou je wellicht je review van degene die je wel hebt uit kunnen breiden door er wat benchmarks van te geven. Bijvoorbeeld hoe hij met filmbestanden omgaat (mkv, iso, etc.). Of er hier duidelijk verschil is indien je overclocked. Hoe hij aanvoelt en nog meer van dat soort dingen.
Leuk review-tje, beetje kort,

Ik vind de opmerking dat het een slechte game-pc is met de "onderbouwing" een beetje vreemd (het klopt wel) maar het staat vreemd. Hij is slecht om games te spelen, maar goed met oude games. Het is beter om dan te zeggen dat ie half life 2 ep2 niet aankan.

Voor de rest is het eigenlijk allemaal een beetje te beknopt om er echt waarde aan te hechten bij het wel of niet kopen van het apparaat ;)

Een fotootje is ook nooit weg :)
Dit lijkt meer een verdwaald forumbericht dan een review.

En dat nou nt van een product waar heel wat tweakers wel de nodige interesse voor zullen hebben. Zeker als "overclocken" je eerste woordje is gaat ons hartje sneller kloppen!

Dus mag het een beetje uitgebreider? Als ik het nou eens hl lief vraag?
heeft iemand wat meer info ook over bijvoorbeeld Full HD content (denk hier bij aan de welbekende Bird Scene) zodat ik niet verder hoef te zoeken... :-)
bvd
Heb de Asrock ION 330 (zwart) besteld. Hoop hem in de loop van volgende week binnen te krijgen. Ik probeer er zeker een review over te schrijven. Ik ga hem inzetten als een Mediaplayer op een Sony Bravia KDL-32W5710. Win 7 RTM zal het OS worden. :9
beetje kopie van reactie hieronder: zit hier nu wl of niet een BD reader in??
Doe is wat benchmarks en wat foto's

Looking forward to it Elma :)
Wordt deze ion nu met alleen een dvd-writer geleverd of met een BD reader/dvd-writer??
het eerste lijkt me voor de hand liggend gezien de hogere prijs voor een ander model van asrock dat nog niet leverbaar is (op 5-8-09 toegevoegd aan tweakers).
hoe stil is de 26 dB geluid die asrocj opgeeft??
er staat nl geen info of dit getal een A-weging heeft gehad en op welke afstand en hoe er gemeten is...(marketingtruuk die herrieschoppende fans mooi uit de spotlights haalt :P )
hoe goed is deze 330 met het weergeven van 2D foto's? (al eens geprobeerd??)
ik wil hem toepassen als fotovieuwer en het afspelen van mov bestandjes van mijn panasonic lumix die ik op dit moment erg slecht krijg omgezet naar kwalitatief goede soorten welke door mijn dvico tvix 6500A wl kunnen worden afgespeeld.
graag je reactie want zo'n mooi kastje met hoge WAF factor zie ik grg naast mijn 6500A staan als internetcomputer!!