ViewSonic VP191s Review

SeanN135 29 september 2005, 716 views

ViewSonic VP191s

Pluspunten

• Goede vormgeving
  • In hoogte verstelbaar
  • Pivot-modus
  • Mooi beeld

Minpunten

• Handleiding staat op CD-ROM
  • Schermrand is niet bijzonder dun

Bouwkwaliteit/Vormgeving
Zelf heb ik een tijd zitten te twijfelen over welke 19" monitor ik zou moeten aanschaffen. Voor mij speelt vormgeving een belangrijke rol, dus daarom zat ik te twijfelen tussen deze ViewSonic of een NEC. De NEC had ik wel zien staan bij de Vobis en zag er zeer goed uit. Jammer dat het scherm niet zo goed getest was. Op de plaatjes zag de ViewSonic er ook erg strak uit, maar wat mij betreft had het nog net iets mooier gemogen. Zo staat er overal bij ViewSonic dat deze monitor een hele dunne rand heeft rondom het scherm (ThinEdge). Zelf vind ik de rand niet bijzonder dun als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld een NEC scherm. Daarnaast heeft de rand een beetje een korrelige structuur, wat wel iets fijner had gemogen wat mij betreft. Voor de rest is de monitor zeer degelijk en vind ik de voet wel mooi. Jammer is alleen wel dat aan de achterkant van de voet nog een dun randje zit, waardoor je het scherm iets minder ver tegen de wand kunt schuiven.

Featureset
De monitor wordt compleet met alle kabels die je nodig hebt geleverd. Daarnaast kun je hem in hoogte verstellen en kent de monitor een pivot-modus wat wel handig is als je op het scherm documenten leest. Kun je bijvoorbeeld gebruiken om de handleiding te lezen die enkel op CD-ROM is meegeleverd. Zelf vind ik overigens dat het in hoogte verstellen van het scherm soms wat moeizaam verloopt, maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf.

Vergeleken met andere monitoren vind ik deze monitor erg prijzig. Voor veel minder geld heb je volgens mij ook een Hyundai ImageQuest L90D+ welke ook erg goed schijnt te zijn.

Heb jij ook een ViewSonic VP191s?

Ik kan me nog herinneren dat ik op school tijdens nederlands heb geleerd over handleiding en er was een vraag over handleidingen op CD-ROM en waarom dat niet slim was.

Als je scherm kapot is, hoe moet je die handleiding dan even bekijken ? :7