Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-N66U Review

johanroelfs 2 mei 2016, laatste update op 20 februari 2017, 51 views

Asus RT-N66U

Dit is een prima router die makkelijk in te stellen is. en ontzettend veel functies heeft

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Niet

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Mijn Linksys E900 was aan vervanging toe omdat deze niet naar behoren functioneerde. Deze heb ik netjes terug kunnen brengen omdat deze nog in de garantie viel. Ook erkende Linksys dat er problemen waren met dit type router.

Hierdoor was ik thuis al wat aan het rondkijken naar een nieuwe router. Mijn eisen waren vrij simpel.
1. De router moest beschikken over zowel een 2,4gHz als 5gHz Wifi netwerk.
2. Minimaal 2 externe antennes zodat deze router in het hele huis dekking heeft. (de vorige had interne antennes en een zwak signaal)
3. Een ingebouwde VPN server zodat ik van buitenaf mijn thuisnetwerk kan benaderen.
4. Ook was een gastennetwerk een vereiste.

Door al deze eisen viel mijn oog al snel op deze ASUS router. En wat ben ik blij dat ik deze heb aangeschaft!

De router werkt echt perfect. Heb er tot nu toe nog geen problemen mee ervaren. Het installeren van de router was ontzettend makkelijk met de bijgeleverde software. Wanneer je deze software uitvoeren worden er een aantal basis instellingen doorlopen zoals je Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen in de router maar ook je SSID en Password. Hierna kun je aan de slag en is je router ingesteld.

Alle apparaten hier in huis verbinden perfect met de router. Ik heb thuis een internet lijn van Ziggo met 150 Mbit/s download en 15 Mbit/s Upload. Met deze router haal ik deze snelheden ook daadwerkelijk in tegenstellingen tot onze voorgaande router. Hier haalden wij maar de helft van de snelheid. Dit terwijl deze router ook Gigabit Ethernet poorten had. Zowel bekabeld als via de Wifi (5gHz). Halen wij de volledige 150 Mbit/s Zie de bijgevoegde screenshots. De eerste Speedtest is op mijn Nexus 5X verbonden met het 5gHz draadloze netwerk. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CFQrz3WCdKtJpE.png De 2e screenshot is op mijn desktop rechtstreeks aangesloten op de router https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CFQrz3vdGDh146.png

Het Wifi signaal van deze router is ontzettend goed. Op de zolder van ons huis hebben wij nog een prima dekking en halen wij nog steeds de volledige snelheid.

Ook heeft deze router een ingebouwde VPN server waardoor doormiddel van OpenVPN een verbinding met je thuisnetwerk op kan zetten. Ook dit werkt ontzettend goed.

Natuurlijk ontbreekt ook het gastennetwerk niet. Dit gastennetwerk heeft een aantal voordelen namelijk:
1. Je hoeft niet meer aan iedereen je Password door te geven maar hangt gewoon een briefje op met de SSID en Password van het gastennetwerk.
2. Het gastennetwerk heeft ook geen toegang tot het “Intranet”. Hierdoor kunnen gasten niet bij de persoonlijke bestanden op een andere computer.

Al met al is dit met stip op 1 de beste router die ik ook heb aangeschaft. Ik zal dan ook aan iedereen deze router aanbevelen!

Heb jij ook een Asus RT-N66U?

Meer advertenties