Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Surpunt 30 april 2016, laatste update op 30 april 2016, 200 views

Logitech G5 Laser Mouse

Tja, mijn G5je... Mijn aller eerste gaming muis en weetje... Ik gebruik hem nog tot volgende week. Heb je tijd over voor een nostalgisch verhaal en niet zoveel review? Lees dan hieronder verder. Nog aanmerkingen of requests? Feel free.

Pluspunten

• Onverwoestbaar
  • Pads hebben kilometers afgelegd, glijd nog perfect!
  • Miljoenen clicks verder en ja hij klikt nog perfect!
  • 50.000 uren+ gebruikt
  • Doet wat hij moet doen.

Minpunten

• huidafzet van zweet etc is prachtisch onmogelijk schoon te maken

Nou, ik ga het kort houden maar ik schrijf deze review met ontzettend veel emotie.
Geschiedenis.
Ik heb deze muis voor mijn verjaardag gekregen op 23-02-2008. Toen ongeveer het nieuwe blauwe model dus uitkwam. Ik heb m meteen aan mn pentuim 4 gehangen en vervolgens gaan spelen. Ik heb hem tot 19-1-2011 full time gebruikt om te gamen en geloof me ik heb echt veeeeel gegamed in de tijd dat Xfire nog de shiz was om te chatten op bf2, warrock etc. etc. Ik heb toen de Razer Naga Epic aangeschaft aangezien ik veeeeelste veel WoW speelde... Toen dacht ik dus mijn oude vriend g5 nooit meer nodig te hebben. Ik borg dus mijn trouwe maat terug op in de doos om hem te laten stoffen. Toen ik WoW: Cata speelde was ik natuurlijk vollop aan het raiden, want ja wie deed er nou iets op het vwo.. Na 3 maanden keihard te grinden en de Naga door en door te kennen, stierf hij.... Ik heb van nature een bloed hekel aan draadloze dingen, het opladen etc. word ik verschrikkelijk van. Ik had mijn Naga dus altijd bedraad. Achteraf denk ik dat mijn Naga is overleden door zweetvocht maar ik weet het niet zeker. Dus toen maar mijn trouwe vriend weer gepakt en verder gegaan. Toen kwam mijn rebound op BF 2142 voor dat we BF BC2 (2011) gingen knallen. Het bleek dus essentieel om een razer mamba te hebben om te kunnen "ownen"(jaa dat was het woord van die tijd) in een heli. Dus ik al wat sceptisch over de producten van rommel razer maar een mamba gehaald. Een half jaar later... Je raad het al... RIP Mamba. Op dat moment besloot ik nooit meer een razer muis te kopen. Want ja een naga epic van 140 en mamba van 120 beide dood.... Tegen een Logitech G5 van 80 euro en al redelijk oud. Afijn, de jaren gingen voorbij en natuurlijk maakte ik nog flinke uren. Hele vakanties gegamed met 14 uur per dag het standaard. Tot nu ongeveer.. Ik zit nog steeds vaak achter mn pc maar niet meer zoveel als vroeger. Maar als er 1 ding is wat ik nog gebruik is het mijn G5 en mijn G15(19-9-2009). Beide totaal afgeragd, mishandeld(RAGE) en veeeeel gebruikt. Toch wel zo'n dikke 50k uren gemaakt met de g5(waarschijnlijk meer maar bij 20k ging xfire failliet dus heb er maar een rauwe schatten gemaakt, het kan goed al 80k uur zijn.) en still going strong! Plus de bijkomende Kilometers die afgelegd zijn en natuurlijk de miljoenen clicks.
Goede en slechte dingen
Door de jaren heen ben ik het een en ander tegen gekomen. Ten eerste, de software is en blijft RUK. Vroegah was de logitech software helaas niet veel soeps, nu daarin tegen ben ik er erg voorstander van(door mijn g930, g15 en nu 933). Ik kan wel in-depth gaan uitleggen waarom die software niks was maar daar heeft niemand iets aan, aangezien die toch niet meer gebruikt word. Verder is de kabel nog volledig intact ondanks die raar vervormd is( vage knikken en omwentelingen die er niet uit te halen zijn). Het exterieur ziet er ook erg versleten uit, het zwart met de blauwe breuklijnen uiterlijk is er nog maar er vervaagd. Veel opgedroogd zweet spul etc. heeft zijn onderkomen gevonden in de blauwe breuklijnen. De zijknopjes zien er nog oké uit.. De onderkant is een ravage, krassen en deuken overheersen. Hmm niet erg on topic meer maar ik ga me herstellen.. Het middelste muisknoppie is een beetje stug maar dat went wel. Ik vind het on the fly dpi switchen erg relaxt gaan met de + en - knoppen. Verder prima ergonomie, ikzelf heb zeer grote handen en dit is een prima muisje voor me. Al die razer rommel was maar zeer klein(Ja objectief blijven is lastig). Als laatste wat natuurlijk het verbazendste is, is de levensduur. 8 jaar undefeated.
De conclusie en slot enzo..
Dit onverwoestbaar stukje techonologie heeft gewoon 8 jaar aan "Torture" van mij overleefd. Ik kan het daadwerkelijk ook niet geloven dat ik hem ga vervangen met een g502 tune core of een SS rival 700.. Ik ga dit meeste invloedrijke deel van mijn jeugd gewoon inlijsten (plankje met glazen vitrine kapje er over) zodat ik alle prachtige herrieneringen die ik zie in mijn muis kan blijven koesteren. Je denkt vast hij is kei gek.. Maar voor de een was vroeger zijn haar teddybeer er speciaal, voor mij was dat mijn G5je. Na 8 jaar dienst zal hij binnenkort zijn laatste meters tracken. Pfft ik schiet er gewoon vol van...

PS, vergeet de slechte zinnen, spelfouten etc en geniet van een verhaaltje nostalgie. Dit is aan een stuk uit mijn hart geschreven. Aangezien niemand deze muis nog zal kopen is het ook niet meer van belang om een in-depth review van functies blabla te maken. Tenslotte is gamen een hobby en een passie.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Mooi om te lezen!
Heb mijne iets eerder dan die van jou gekocht, rond 2006-2007, en gebruik hem tot op heden nog steeds!
Thanks! Oh netjes haha, heb je de blauwe molten core of de zilvere met rood? Ik heb de blauwe maar de zilver met rode is het allereerste model. Ik gebruik hem zelf ook nog voor m'n school laptop.