Specificaties 60GB 2.5" (SATA-600) @ 540/450MB/s - Bekijk alle specificaties

Corsair Force LS V2 60GB Review

Tijndagamer 25 april 2016, laatste update op 25 april 2016, 516 views

Corsair Force LS V2 60GB

Zeer redelijke SSD voor een lage prijs. Werkt goed onder Linux (Ubuntu Server 16.04 LTS). Prestaties niet helemaal binnen de verwachting. (benchmarks zie uitgebreide review)

Pluspunten

• Snelheid t.o.v de prijs

Minpunten

• Nog geen gevonden

Introductie
Ik had voor mijn AMD AM1-gebaseerde server een goedkope SSD nodig. De SSD hoefde niet al te veel opslaggeheugen te hebben, na wat rondkijken op tweakers is het deze SSD geworden.
Benchmarks
Onder Ubuntu Server 16.04 LTS heb ik de performance van deze SSD getest:

sequential read speeds (gemeten met hdparm -t,gemiddelde van 5 keer): 423.822 MB/s
sequential write speeds (gemeten met dd*, gemiddelde van 5 keer): 351.6 MB/s

* Het exacte command gebruikt voor het benchmarken is:

dd if=/dev/zero of=tempfile bs=1M count=1024 conv=fdatasync,notrunc status=progress
S.M.A.R.T attributen
de S.M.A.R.T attributen van deze SSD zijn normaal af te lezen op Linux met het programma smartctl (uit de package smartmontools).

De volgende S.M.A.R.T attributen zijn beschikbaar: 1, 5, 9, 12, 162, 170, 172, 173, 174, 181, 187, 192, 194, 196, 218, 231, 241 en 242.
Stabiliteit
Hier kan ik nog niks over zeggen, omdat ik deze SSD pas enkele dagen heb.
Zeker voor de prijs die ik betaald heb voor deze SSD ben ik erg tevreden. De read en write speeds zitten - naar mijn mening - redelijk bij de aangegeven snelheden, die altijd wel wat te hoog zijn.

Belangrijk om te weten is dat er (voorzover ik weet) geen verschil te zien is tussen de V2 en de V1 van deze SSD.

Heb jij ook een Corsair Force LS V2 60GB?