Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution Review

Hamsterbal 26 juli 2009, laatste update op 26 juli 2009, 555 views

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution

Pluspunten

• Bluetooth
  • Toetsenbord:
  • Strak
  • functioneel
  • Stevig
  • muis:
  • slim wisselen tussen vrije scroll en klik scroll

Minpunten

• Toetsenbord:
  • Snel vies
  • Muis:
  • Het scrolwieltje kan een matige klik hebben

Het is een stil stevig en functioneel toetsenbord. Je hebt F-funfctietoetsen, een display waar je oa. de tijd, je mail en de temperatuur kunt aflezen. Je hebt ook 4 custom toetsen. Ook de mediatoetsen zijn erg handig, aangezien deze ook werken als je de mediaspeler geminimaliseerd hebt. Enig nadeel is dat het home/delete/pg-up-down veld volgens mij 2 toetsen mist, en dat deze zijn verplaatst. Dus als je die gebruikt moet je even wennen. Het toetsenbord is erg stevig en lijkt lang mee te kunnen gaan. Als is het wel zo, dat het toetsenbord snel vette vlekken krijgt.

De muis ligt lekker in de hand, is niet te zwaar, reageert goed en de knoppen zitten op een logische plek. Het scrollwheeltje kan als je sneller wilt scrollen ook na een harde draai vrij ronddraaien zodat je lange stukken moeiteloos kan scrollen. Ik heb thuis 2 van deze setjes, maar een van de 2 muizen heeft een zeer matige scrolklik, maar de andere van de 2 is prima. Ook zit er bij je duim een handige knop, waarmee je vensters kan wisselen en er zitten 2 pijltjes waarmee je heen en weer kan browsen.

Het setje is in bluetooth en heb tot nu toe geen enkel verbindingsprobleem gehad. Zelfs met aansluiten waren er geen problemen.
Setpoint vind ik zelf een erg gebruiksvriendelijk, maar toch zeer uitgebreid programma waarmee ik elke toets van het toetsenbord en de muis zelf opnieuw kan instellen als ik wil.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution?