Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

P-Storm 25 juli 2009, laatste update op 17 november 2015, 611 views

Logitech MX518

Pluspunten

• DPI on the fly aanpassen
  • Zeer nauwkeurig

Minpunten

• Hoge prijs
  • 1 Knop nooit gebruikt.

Na een lange tijd dienst te hebben gedaan bij mijn pc is mijn eerste mx518 overleden. Ondanks dat er nieuwere muizen uit zijn ben ik toch weer naar de mx518 gaan kijken, en die weer een gekocht.

Vorige MX518?
Ja ik hiervoor nog een MX518. Deze is helaas gesneuveld door lange slijtage en veel etensresten. Dit zorgde ervoor dat ik mijn linker muisknop niet meer in kon drukken. Na de muis open gehaald te hebben, en alle vuil eruit gehaald te hebben, bleek dat mijn muis vaak 2 keer klikte met de linker muisknop. Dit was te veel moeite om uit te zoeken welke kabel niet lekker meer was.

Ergonomie
De muis ligt lekker in de hand, je kan overal makkelijk bij de knoppen, met uitzondering van de 3 buttons op de muis zelf. Dit is niet zo erg, omdat je die knoppen nauwelijks gebruikt, maar hierover meer in functionaliteit. De muis is niet zwaar in de hand, kan je makkelijk bewegen over een houten oppervlakte.

Functionaliteit
Zoals hierboven aangegeven heeft de muis verschillende knoppen. Naast de bekende linker en muisknop, heb je een muis wieltje. Deze is alleen in te klikken of op verticaal te scrollen. Daarnaast zijn er 2 duimknoppen, die standaard voor volgende/vorige geprogrammeerd staan. Ook heb je nog bovenop 3 kleinere knoppen, die voor verschillende functies dienen. De bovenste verhoogt je dpi, die daar onder verlaagt je dpi. De onderste knop heb ik nooit echt gebruikt dus zal niet kunnen zeggen waarvoor die dient.

Precisie
Aangezien de muis bij mij zeer gevoelig staat ingesteld, wil je ook snel bij de juiste gedeelte van het scherm zijn. Dit is helemaal niet moeilijk en na gewenning kom je makkelijk op zijn plek. Via software valt nog een en andere in te stellen, maar hiervan heb ik geen gebruik gemaakt.

Vormgeving
Het middelste gedeelte is van een soort plastic gemaakt, wat vrij fijn is, behalve voor iets wat vettige handen. Dit hoopt zich voornamelijk op bij binnenste rand van de muisknoppen en daardoor ontstaat wat viezigheid. Dit is moeilijk weg te halen, en dit zorgt ook voor dat je na een tijd moeilijk of helemaal niet meer kan klikken. Dit wil je juist voorkomen met een muis, dus een simpele regel, maak je handen schoon na chips eten.

Bouwkwaliteit
Het is een stevige muis die wel tegen een stootje kan, bijvoorbeeld van een tafel af vallen of in een laptop tas vervoerd worden. De koord zit stevig aan de muis vast, die valt er ook niet makkelijk uit. De schroefgaten zijn afgewerkt onder de stikkers.

De prijs is wat aan de hoge kant. Toen de muis eerst in de winkel lag, wat het wel zijn geld waard, maar de prijs is weinig gezakt na een aantal jaar. Er zijn meerdere concurrenten voor deze muis, dus de prijs zal ook wat aan gesleuteld moeten worden.

De muis is een mooie muis om te gebruiken in een wat enthousiaste pc gebruikers omgeving. De prijs is wat aan de hoge kant, maar voor mij heeft de muis zichzelf al bewezen.

Heb jij ook een Logitech MX518?

knopje heeft volgens mij last van losse eilandjes op de printplaat,of wel geen goede contact meer.
"maak je handen schoon na chips eten." is dat niet vrij normaal om te doen?
Tuurlijk, maar het komt altijd voor dat je na een korte snack opeens snel even ergens op moet reageren en toch denkt.. ach ik maak ze zo wel schoon.
Dat is dus ook het geval, meestal als ik aan het eten ben en iemand weer over MSN of IRC begint te roepen ;)
Ik heb zelf de MX510 (jaaaren geleden gekocht). Verschil tussen 510 en 518 is alleen het aantal DPI, qua vorm/functionaliteit zijn ze verder gelijk.
Ik kan me wel voorstellen dat je na een MX518 weer een MX518 koopt, ik vind dit nog steeds 1 van de betere muizen die ik heb gehad.
Mocht mijn 510 overlijden, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ook een 518 halen.

Een vergelijkbare muis is bv de Razor diamondback, maar die ligt niet goed in mijn hand -te klein- en dan heb ik niet eens zulke grote handen.
Verder heb je nog de MS Sidewinder muis, dit zou mijn 2e keus zijn geweest.
Er zullen vast wel meerdere vergelijkbare muizen zijn, maar ik ken ze ook niet allemaal.