Specificaties Socket AM3, AM3+ met AMD 970 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock 970M Pro3 Review

KingBob 11 april 2016, laatste update op 2 mei 2016, 156 views

ASRock 970M Pro3

Dit is een leuk moederbordje, maar verwacht geen wonderen. Een 8 core zal in veel gevallen problemen geven. Mijn FX-8320e throttled heavy. Mogelijk een goede aankoop voor 4 core gebruikers.

Pluspunten

• 6x SATA III
  • Veel USB, waaronder USB 3.0
  • Crossfire
  • mATX met 970 chipset
  • Compleet zwart mobo
  • 4x DDR3

Minpunten

• Throthling met FX-8XXX en FX-6XXX
  • headers
  • geen SLI

Layout Score: 3
Ik ben niet zo tevreden over dit moederbord. Het moederbord throttled met meer dan 6 core AMD processors. Heb het moederbord inmiddels 3 maanden in mijn bezit en heb er in een begin een unlocked AMD X2 B55 op gehad. Daar heeft het moederbord geen problemen mee.

Echter vond ik dit onacceptabel en geprobeerd het moederbord te RMA, maar dat werd afgewezen door Afuture omdat ik niet in Nederland. Dus heb rechtstreeks RMA aangevraagd bij Asrock. Asrock accepeert RMA onder voorbehoud dat ik alle kosten voor verzending betaal, dat is ongeveer 120 euro. Dat slaat kant nog wal, want voor 60 euro koop je een nieuw moederbord.

Buitendat verkoopt Asrock moederbord die bepaalde processor niet ondersteunen, die naar veel klachten uit de ondersteuningslijst wordt gehaald. In het verleden heb ik meerdere 960GM moederborden van Asrock gehad en deze hadden dezelfde throthling problemen; dus dit is niet een compleet nieuw fenomeen.

Ondertussen meerdere malen contact gehad met Asrockrma.nl en ik werd niet professioneel behandeld. Ze zijn daar erg grof en laconiek. Als je niet tevreden bent, dan koop je toch ergens anders? Wat is dit voor houding?

Heb jij ook een ASRock 970M Pro3?

Er staat duidelijk op de AMD site de 970 chipset is voor 1 GPU uitbreiding.
Dus 'geen SLI' is geen valide minpunt. Als je SLI wilt moet je 980 of 990 chipset pakken.
fx6300 draait prima op dit bord.