Specificaties 27" @ 1920x1080 (VA, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell SE2716H Zwart Review

lieverd 7 april 2016, laatste update op 7 april 2016, 526 views

Dell SE2716H Zwart

Meer betalen voor een licht gebogen scherm, daar voel ik niet voor, maar deze monitor is in prijs gezakt tot het niveau van zijn platte broers/zussen en nu is het een mooi dingetje met een luxe uitstraling door de dunne randen en het gebogen scherm. Leuk omdat het kan.

Pluspunten

• licht gebogen scherm
  • tussen mat en glanzend in
  • staat stevig
  • redelijk geluid

Minpunten

• geen vesa mount en hoogteverstelling

Monitor kwam in een geheel kartonnen doos, met netsnoer en HDMI kabel.

Beeldkwaliteit was even een flinke domper, zwart was donkergrijs. Maar het gekke was dat het on-screen menu wel echt een zwarte achtergrond had. Na wat googelen bleek het probleem aan een linux driver te liggen die het verkeerde HDMI signaal uitstuurde (16-236 ipv full) waardoor alles flets wordt. Gelukkig is dat te fixen, google workaround-for-setting-full-rgb.

Ik ben geen hoge resolutie fanboy, en die krijg je ook niet bij dit scherm, gewoon full-hd.
Hoogte verstelling en VESA mount ontbreken.

Gebruik hem als dichtbij-zit TV, de ingebouwde luidsprekers zijn prima voor spraak, alleen voor een film moet de stereo aan.

Heeft twee hdmi ingangen, op een heb ik een miracast dongle, dat werkt uitstekend.

Het scherm is half-ontspiegeld, ik vind dat een goed compromis.

Heb jij ook een Dell SE2716H Zwart?