Creative Zen X-Fi 16GB Zwart Review

Nivida_intel 13 juli 2011, laatste update op 14 juli 2011, 1.175 views

Creative Zen X-Fi 16GB Zwart

Pluspunten

• Het X-fi systeem
  • Vormgeving
  • Makkelijk te bedienen.
  • Wifi (misschien voor anderen een puntje van kritiek)
  • De oordoppen
  • Goeie speler om Video's op te kijken.
  • SD kaart slot
  • Mooie verpakking

Minpunten

• Klein USB kabeltje
  • Snel krassen (op te lossen door een Leather case te kopen van creative)
  • Geen oplader.

Geluidskwaliteit Score: 4
Creative Zen X-FI V2 REVIEW
Nu de Creative mp 3 spelers een beetje in de vergetelheid zijn geraakt. Pep ik mijn review maar weer eens op. Wat zal je aantreffen:
Een (grote) deels herschreven review. Plaatjes toegevoegd. (zowel van internet als van me zelf) Taal verbetering!
Mijn vorige MP3 speler van Packard bell was bijna op en kon ook niet meer.
Dit was een van de eerste MP3 spelers die uitkwam.
Met het geheugen van 512 MB was het voor die tijd (toen ik hem kocht) heel veel.
Deze Packard Bell word nu als nood mp3-speler gebruikt, en als USb stick
Na rond te kijken op het internet viel mijn oog op deze MP3 speler.
Zodoende kreeg ik deze mp3-speler voor mijn verjaardag, en ook omdat ik geslaagd te zijn.

Inhoud van de revieuw
  • X-Fi
  • Oordoppen
  • Conclusie
De doos
De doos waarin dit Mp3-speler is klein. Je kan het ook zien op de foto's. (zie afbeelding 2)
Maar de inhoudt van dit pakket was ruim voldoende tot zeer goed.
En goeie oordoppen die goed in je oren blijven zitten.
De gebruikelijk software, en het snelstartgidsje.
Het USB-kabeltje (13 Cm van Kop tot eind) vond ik wel erg aan de korte kant.
Hoe moet ik in hemelsnaam op me bureau leggen. Gelukkig bied een usb verlengsnoer uitkomst.

De MP3-Speler
De Mp3 speler zag erg mooi uit, degelijk en strak. (zie afbeelding 1)
De knoppen voelen goed aan, je kan ze makkelijk bedienen. (wel jammer dat ze niet verlicht zijn)
Het Scherm Is mooi helder en zeer geschikt voor films.
De Mp3speler heb vele extra's:
  • Foto's bekijken
  • Video's bekijken (zometeen meer)
  • uiteraard muziek ( dit onderdeel word verwerkt in het onderdeel X-fi
  • SD kaart slot (over de sd kaart slot lees je straks meer)
  • Online (ook daarover straks meer)
  • Microfoon
  • Radio
  • Speaker
  • X-fi (straks meer)
  • Oordoppen (Daar over lees je straks meer.)
Zoals je ziet heb je veel extra's. En natuurlijk niet te vergeten met de 16Gb heb je veel ruimte voor muziek.

Video's
De mp3 spelers geeft hij zeer goed weer.
Om er echt alles uit te halen heb ik de film Qauntum of Solace erop gezet.
Ik had er rekening mee gehouden dat de ondertitling niet goed te zien zou zijn!
Maar nee hoor hij gaf de ondertiteling zeer goed weer. Wel iets kleiner, maar dat mocht de pret niet drukken. De film is in een donkere ruimte afgespeeld, zodat ik geen last had van zonlicht.
En met de oordoppen geven het geluid goed weer. De actie scène waren een genot voor het oog.
De actie's spetterde van het schermpje af. Ook met daglicht geeft hij de film goed weer.
Je kan voor lange ritten in de auto gerust een filmpje kijken. Er staan een leuk filmpje op disco dancer. Dit filmpje staat erop van wegen de vele kleuren. En je ziet meteen dat het schermpje alles goed oppakt.

SD Kaart slot
Wat erg handig is, is het SD kaart slot.
Als je bijvoorbeeld foto's hebt gemaakt op een SD kaart dan kan je deze erin doen.
Je kan dan bijvoorbeeld de foto's bekijken, importeren naar je harde schijf zodat je SD kaart leeg is en dan kan je weer nieuwe foto's maken. Maar je kan bijvoorbeeld op het kaartje muziek zetten zodat je meer muziek kan beluisteren. Dus het is wel erg handig.

WiFi (online)
Tot in tegen stelling van anderen had ik geen problemen met de wifi.
Na 2 keer het wachtwoord voor de livebox te hebben ingevoerd, kan ik zonder problemen zo verbinding maken met het internet. Het Msn vindt ik wat minder. Maar dat is ook het enige.
Wat wel gezegd moet worden is het invoeren van de tekst. Dit gebeurd door de letters te selecteren.
Het daarom ook erg lang om zin te schrijven. Je hebt goede ontvangst. Meer over de Wifi hoef ik niet te zeggen.

X-Fi
Creative hebt in deze mp3-spelers het X-fi toegepast.
Een naam die je wel vaker ziet bij geluidskaart.
Zonder de X-fi klinkt de muziek erg goed.
Maar wanneer je de X-fi aan zet dan wordt het nog mooier.
Je hoort de tonen beter.Dit systeem staat constant aan. Voor films is de X-fi ook erg geschikt.
Je hoort echt de dingen op de achtergrond.
Het klinkt als Dolby Surround. En zo hoor je het ook. Zeker met de oordoppen.

Oordoppen
De Oordoppen die er bij worden geleverd, klinken zeer goed.
Ze zitten ook zeer goed. en blijven een lange tijd goed zitten.
Er worden nog verschillende dopjes bijgeleverd zodat voor ieder oor er wel een set dopjes bij zit.
Ze sluiten het geluid van buitenaf goed af. Perfecte oordopjes bij een perfecte Mp3-speler.

Software
Over de software valt weinig te zeggen. Maar het is gewoon goede software waar je tenminste aan hebt.
Wat ik handig vindt is de video converter. Er is een ding wat ik moet vermelden. En dat is de dat je op je MP3 speler in de gedeelde map muziek kan inladen. Het streamen duurt wel een tijdje. Maar het komt ongecomprimeerd binnen. En dat is wel weer mooi. Je kan ook een heel album downloaden. Met me nas (waar ruim aan 150 GB muziek op staat) heeft ie geen moeite om in te laden. Apparaat in de nas invoeren toevoegen gedeelde map open stellen en gaan met die banaan. Ik vind het machtig om

Een zeer goede Mp3-speler. Het ziet er allemaal goed uit.
Misschien kost het je wel wat, maar je hebt er wel moois voor.
Een klein puntje van kritiek: "Het scherm"
Je krijgt snel krassen als je geen beschermhoes koopt.
Maar voor 20 euro heb je een mooi leather case waarin hij veilig is voor krassen. Zie afbeelding 3
En er wordt geen oplader voor het stopcontact mee geleverd.

L

Heb jij ook een Creative Zen X-Fi 16GB Zwart?

Goede review. Kan je trouwens uitleggen hoe het msn-en zou moeten gaan? Typen lijkt mij niet een van de handigste dingen op zo'n apparaatje. Moet je letters selecteren met de toetsen?

*Moet wel zeggen, de hele review leest als een groot elfje, na elke zin zit er een <enter> :+

[Reactie gewijzigd door HotFix op 21 juli 2009 12:42]

Jep je moet je letters selecteren met de toetsen.
En inderdaad het is een elfje maar dat komt gewoon te lui was om dingen achter elkaar te schrijven.
Mooie review, alleen zoals HotFix al aangeeft, na elke zin een enter leest niet echt prettig... Verder, de kopjes dikgedrukt en plaatjes heb je je al aangehouden, dus die opmerking hoeft niet :) Wel zou ik de plaatjes in de tekst zetten om de alinea kracht bij te zetten.

1ste alinea:
"Deze wordt ... MP3 speler." Die zin begrijp ik niet...
"Zo doende ... te zijn." Die zin klopt niet...

2de alinea:
Eerste en 2de zin horen bij elkaar en dus te worden verbonden met een komma, dit leest prettiger. Inhoudt moet trouwens inhoud zijn. Je somt de inhoud op, maar gebruikt hier niet een lijstvorm voor. Zou ik ook veranderen.

3de:
De mp3-speler IS mooi. Wen jezelf er aan om tegenwoordige tijd te gebruiken, tenzij je verwijst naar 'vroeger'. De MP3-speler HEEFT functies.

Lees je review nog eens na, met in je achterhoofd de punten die ik boven heb aangehaald en je hebt een review van minstens 4 sterren. Tot die tijd is je review inhoudelijk goed, maar lay-outtechnisch een rommel, daarvoor 3 sterren.
Hallo,
Nou ik heb gekeken naar je punten en ik heb ze bijgewerkt.
Maar ik weet niet hoe je afbeeldingen in de Revieuw krijgt.
Ik heb gekeken bij de FAQ maar daar legde ze het niet uit.
1st alinea. Daar bedoelde ik dus mee dat deze mp3 speler voor NOOD werd gebruikt.
Zo doende hoort eigenlijk aan elkaar. dus Zodoende.
Ik heb de revieuw aangepast na een normaal leesbaar niveau.
Er zitten nu minder enters in.
Tja en wat betreft van de tegenwoordigtijd ik was gewoon ff niet bij. (met me gedachten :z 8)7
Heb heb hem bijgewerkt.
Nog meer punten waar ik hem kan verbeteren???

Ik hoor het graag.

Greetz WoKo
Sorry van die naam WoKo,
Ik kom op een site waar ik regelmatig die naam gebruik, tja en dan gaat het automatische.
ik bedoel mijn scherm naam.
Woko Woko lol :P

Maar on topic mooi review :) thnx