Xerox WorkCentre 6605V_DN

Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Xerox WorkCentre 6605V_DN Review

dalverian 30 maart 2016, laatste update op 4 april 2016, 316 views

Xerox WorkCentre 6605V_DN

Prima product. Stevige prijs. Er is beter voor minder, maar dat maakt dit geen slecht product!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijke controls
  • Printsnelheid
  • snel klaar voor gebruik
  • uitstekende print kwaliteit

Minpunten

• kosten per pagina
  • web-interface
  • Geen WiFi
  • snelheid printen over netwerk
  • Geen USB kabel
  • meegeleverde software

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
De Xerox WorkCentre 6605V_DN is een mooi apparaat.
Genoeg mogelijkheden voor een gemiddeld thuiskantoor of klein bedrijf.
Maakt dat dit een perfect apparaat?

Features

Kort overzicht van de features:
- Printen

- USB 2.0
- USB Stick of via de verschijdene web-functies. Waaronder:
-->Email
--> FTP

Maar zelfs dit, maar het apparaat niet perfect.
Persoonlijk, vind ik het missen van de WiFi een gemis. Dit is toch wel het minste tegenwoordig.

Gebruik

Over het algemeen is het gebruik van het apparaat prettig.
Snel in te stellen, en een best gebruikersvriendelijke interface op het apparaat zelf.
De web-interface is persoonlijk gezien wat onoverzichtelijk.
Minpuntje, elke keer dat je het apparaat aan zet, word er een status pagina uitgeprint. Deze vind ik wat overbodig. en helemaal duidelijk hoe deze uitgezet moet worden is het niet, maar na het lezen van de status pagina, staat er een korte handleiding onderaan hoe deze alsnog uitgezet kan worden.

Als het apparaat een tijdje aan staat, gaat hij automatisch in de stand-by modus.
In deze modus gebruikt het apparaat nog een stevige 21 Watt. Wel opvallend dat ondanks dat deze best nog blijft gebruiken, duurt het even voor het apparaat weer gereed is om te gebruiken. Ongeveer 6 seconden.

Stroomgebruik piek is best hoog, ongeveer 1100 Watt, en tijdens gebruik ligt dit ommenabij de 700 Watt.

Kosten per print, Zwart/wit is 2.1 cent.
Kosten per print, kleur, is 12 cent

Uiteraard kunnen de kosten lichtelijk verschillen per print, aangaande wat je print en hoeveel kleuren je gebruikt.

Printsnelheid is erg goed te noemen. Als deze eenmaal aan de gang is, dan zijn de pagina`s er binnen een mum van tijd uitgerold. Full color of zwart maakt daarin geen verschil.

Het printen van een a4 foto is tijdrovend. Er is behoorlijk wat tijd nodig voordat de printer de pagina heeft verwerkt. Dit kan oplopen in mijn geval tot enkele minuten!
Let wel, dit is op 600 Dpi, full color.

Text heeft de printer dan weer geen moeite mee.

Tijdens het printen is er een verschil in zwart/wit printen. Als ik een text uitprint, in kleur, is deze glans en ogenschijnlijk van hogere kwaliteit dan wanneer ik deze in zwart/wit uitprint. Hierbij selecteer ik bij het printen zelf dat het een zwart/wit document is.
Ik kan bij voorstellen dat de hogere kwaliteit komt uit het gebruiken van de kleuren, ipv enkel de zwart toner. Dit levert dus ook een hoger kostenplaatje op. Persoonlijk ben ik van mening dat de printer moet kunnen doorhebben dat het puur zwart/wit is en op die manier een kostenbesparing moet kunnen uitvoeren.

Over het algemeen ben ik uitstekend te spreken over het apparaat. Maar ondanks dat, zijn er nog wel een paar kleine puntjes waar ik tegenaan loop.
Op zoek naar een goed apparaat dat voldoet aan de wensen van een gemiddeld klein bedrijf/kantoor? Dan is dit een goede optie.
Overigens, Wifi module schijnt los verkrijgbaar.

(review onderheven aan veranderingen naarmate het apparaat langer in gebruik is)

----------------------- TOEVOEGING ----------------------

Na de printer nog iets langer in gebruik te hebben gehad hier nog een paar toevoegingen.

De printer software is matig. Vanaf de printer lukt het mij niet om direct naar de computer te scannen, tenzij ik een USB kabel zou gebruiken, die niet meegeleverd is.

Ook het softwarepakket is matig.
Als ik mijn Brother 8950 DW er naast zet, is deze veel uitgebreider.
Ik kan bijvoorbeeld alleen scannen met een ander programma. Brother levert daar een handig tooltje voor mee. XEROX helaas niet.
Scankwaliteit is overigens zeer goed!

De installatie is ook niet erg overzichtelijk op de computer. Alle onderdelen moeten apart geinstalleerd worden. Er is dus geen kant en klaar pakketje wat je kan gebruiken om alle software te installeren.

Dikker papier heeft de printer geen moeite mee.
Nou ja, in zekere zin dan. De printer gaat duidelijk meer herrie maken bij gebruik van 180 grams papier. Dit is dan ook niet allerdaags gebruikt. Verder geen noemenswaardige bijzonderheden.

Rechtstreeks vanaf het apparaat scannen naar de computer toe zoals ik regelmatig doe vanaf de Brother, is mij nog niet gelukt.

Al met al een apparaat wat wel voldoet aan de verwachtingen , maar helaas enige kennis vereist om deze volledig te kunnen benutten.
Ook zijn er voldoende toevoegingen verkrijgbaar om het apparaat uit te breiden naar de wensen van de klant. Denk hierbij aan een extra lade, wifi module etc.

Heb jij ook een Xerox WorkCentre 6605V_DN?

Je geeft bij de minpunten kosten per pagina aan.
Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan kosten voor 1 zwart wit afdruk en 1 kleurenafdruk?
Ik heb idd vergeten de kosten te vermelden.
Gaan we even wat aan doen. Bedankt!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.