Specificaties Small form factor, 9 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Prodigy M Wit Review

Tobiasve 21 maart 2016, laatste update op 22 maart 2016, 261 views

BitFenix Prodigy M Wit

Een prachtige case naar mijn mening, doet qua looks niet onder aan bijv. de Apple producten die op mijn bureau staan. Inbouwen is even lastig en kost wat tijd, maar is het zeker waard. Door zijn compactheid prima te vervoeren, en de koelmogelijkheden hoeven er niet onder te lijden.

Pluspunten

• Mooie looks
  • Goede airflow
  • Compact design

Minpunten

• Zijpaneel met power en reset
  • Cablemanagement is lastig

Nu alweer een paar maanden in mijn bezit, de prachtige Bitfenix Prodigy M.
Althans naar mijn beschieden mening is het een mooi vormgegeven kastje.

Unboxing
Unboxing ervaring is wat je van Bitfenix mag verwachten, geen poes pas maar simpel maar goed verpakt. er worden uiteraard de nodige schroefjes en tie wraps meegeleverd.

Installatie
Meteen aan het begin van het installeren loop je al tegen een irritant punt aan. De power/reset knop en usb/audio poorten die verwerkt zitten in de sidepanel zorgen ervoor dat je altijd loopt te prutsen met de kabels die vanaf je moederbord daarnaar toe lopen. Je kan de sidepanel nooit eventjes aan de kant zetten.
Zoals Mark in de comments al melde is hier wel een "fix" voor. Je kan namelijk de sidepanels verwisselen waardoor de power/reset button aan de linker kant zit en je de kabels makkelijker kwijt kan.

Welnu, die frustratie even terzijde ben ik vol goede moed begonnen aan mijn eerste echte build.
Ik heb gekozen voor een Intel i5 6400, dus eigenlijk zou een stock Intel cooler voldoende zijn, maar omdat ik een silent build wilde toch gekozen voor een Be Quiet! Dark Rock Slim. Deze past prima in de case, ook de videokaart, de MSI Geforce gtx 750 TI, past er netjes in. Een heel veel grotere videokaart wordt lastig, dan is het installeren van een dvd drive sowieso uitgesloten.
Cable management is wel een lastig puntje in deze case, en zijn hier weinig mogelijkheden voor. Daarom adviseer ik ook om niet een windowed sidepanel te nemen, tenzij je graag naar kabelboompjes kijkt...

Koeling
Standaard worden er twee 120mm fans van bitfenix mee geleverd, omdat ik een silent build wilde heb ik dit nog uitgebreid door een 230mm Bitfenix Spectre Pro fan. Een beetje overkill maar toch..
De standaard fans heb ik aan de bovenkant gemonteerd en zorgen voor de intake. Daaronder zit meteen de Twin Frzr van MSI die voor de 750TI zeker meer dan voldoende is. Waterkoeling voor je CPU is ook zeker mogelijk, wat een mooie feature is. Ik heb echter gekozen voor fans vanwege budget redenen ;). Tot slot verzorgd de 230 mm Spectre Pro dat alle warme lucht de case via de onderkant verlaat. Dit is zeer goed mogelijk omdat de case om z'n beugels staat zo'n 5 cm van de grond. Vandaar dat de koelingsmogelijkheden een dikke voldoende van mij krijgen.

Als je het niet erg vind om een closed case te hebben dan is de Bitfenix Prodigy M zeker een geweldige kandidaat. De strakke vormgeving, en compacte design zijn zeker plusplunten, het logische nadeel daarvan is dat inbouwen en cablemanagement lastiger zijn.
Wat mij betreft een van de beste m-ATX cases.

Eerste review voor mij, mocht je opmerkingen hebben of spelfouten zien dan hoor ik dat graag.
Foto's volgen nog.

Heb jij ook een BitFenix Prodigy M Wit?

Zijpaneel met de knoppen is op te lossen door hem om te wisselen voor het andere deurtje dat heb ik gedaan dan zitten die kabels altijd op dezelfde plek, en je ssds ook mooi verstopt.
Hoi Mark, thanks voor de tip, toen ik bezig was met installeren hoorde ik ook al over deze tip. Ik prefereer echter om de power/reset knop rechts te hebben aangezien dat goed uitkomt in mijn opstelling.