Specificaties 1TB 3.5" HDD met USB 2.0, eSATA, FW400 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Home 1TB Zwart Review

To_Tall 14 juli 2009, laatste update op 14 juli 2009, 965 views

WD My Book Home 1TB Zwart

Pluspunten

• Activiteiten sensor aan de voorzijde.
  • Stil

Minpunten

• Externe stroom voorziening is hellaas nog nodig,

Mobiliteit Score: 3
Sinds 3 maanden heb ik deze HDD in gebruik.

Bij aanschaf viel het mij op dat de verpakking erg groot is.
Echter bij het uitpakken bleek dat een groot stuk karton gevormd naar de schijf voor bescherming zorgde.

er zat een Boekje en een adapter in de doos.
Ik heb niet deze schijf aangeschaft voor zijn eSATA mogelijkheden maar voor FireWire. eSATA is wel een mooie bijkomstigheid voor eventueel toekomstige hardware.

Na het aansluiten van de HDD op mijn MAC kwam ik er achter dat er al software op de HDD stond. de Software was van WD zelf en doet dienst als controlle software. Op de HDD die als NTFS is preformatted is staat zowel de Windows als een OS X versie van zijn software op.

Het formateren van de HDD naar OS X journaled FileSystem duurde ongeveer 15 min. full format laten uitvoeren.

Op dit moment draaien er vanaf de HDD VMWare image's, en FinalCut Express haalt hier zijn bestanden vandaan.

De HDD kan ook tegen een stootje. Na het omstoten van de HDD van een tafel op de grond al draaiend werkt de HDD nog zonder problemen.

Heb jij ook een WD My Book Home 1TB Zwart?