Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 3GS 8GB Wit Review

DianeKoster 14 juli 2009, 1.608 views

Apple iPhone 3GS 8GB Wit

Pluspunten

• Zeer complete telefoon en minicomputer of netbook
  • Nieuwe coating
  • Sneller
  • Leuke extra functies (kompas, filmcamera en voice-control)

Minpunten

• Wordt enigszins warm

sinds oktober 2008 ben ik in het bezit van de iPhone 3G 16 GB wit. Prima telefoon, en nog betere computer in handformaat. Ik twijfelde of ik mijn Nokia E51 nog zou gebruiken, omdat hij zo handig, snel en compact is, maar het grote scherm van de iPhone en de vele gadgets die de app's bieden lieten mij de E51 snel vergeten. Sinds twee weken ben ik nu in het bezit van de iPhone 3GS 16 GB wit. Dit gaf mij de kans om mijn 3G op te laten sturen in verband met de na enkele weken al aanwezige kleine scheurtjes in de witte buitenkant. Heb je totaal geen last van en je moet er al bijna een vergrootglas bij pakken om ze te zien, maar het hoort niet en het wordt onder garantie gerepareerd. Je krijgt een nieuwe iPhone of een nieuwe buitenkant. In het dagelijks gebruik merk ik amper dat ik nu de 3GS heb. Het enige grote verschil is de "touch". Er zit een ander soort coating op het scherm waardoor hij minder gauw vet wordt, zachter aanvoelt en makkelijker schoon te maken is. Het voelt fluweel-zacht. Het kompas heb ik uitgeprobeert en werkt. Maar nog geen gebruik van gemaakt, misschien als ik op vakantie ga. De camera heb ik ook nog niet echt gebruikt. Wel even een filmpje geschoten en dat werkt goed. De uitbreiding op de functies is mooi geintegreerd in de camera-functie. En dan de voice-control: prachtige interface. Je moet wel vrij lang op de home-button drukken voordat de functie geactiveerd wordt, maar daarna zie je de teksten die je kan gebruiken als voorbeelden over het scherm schuiven in de taal die je hebt gekozen. Geweldig! En het werkt ook. Maar niet altijd in één keer. Dus de knop zoeken is trefzekerder. En in de auto? Ik weet niet of deze functie ook werkt met mijn blue-tooth handsfree headset? Ga ik nog proberen.

Ik vergeet het belangrijkste voordeel van de 3GS, maar dat komt omdat je er zo snel aan gewend bent: de snelheid: alles werkt sneller. Soms een fractie, maar internet lijkt echt twee keer zo snel.

En o, ja. Je voelt dat het apparaat wat warmer wordt. Vooral als je hem op je hand hebt liggen bij het internetten en/of gebruik van de GPS. Je merkt het, maar ik heb het niet als vervelend ervaren.

Heb jij ook een Apple iPhone 3GS 8GB Wit?

Probeer je tekst eens in te delen in Alinea's, wat meer te omschrijven hoe e.e.a. werkt met de telefoon en of dat handig is.
Daarnaast zouden ook tussenkopjes in de tekst een welkome aanvulling zijn, dat soort dingen verhoogt de score van je review.
Korte review. Het zou je review bijvoorbeeld al een stuk meer aankleden door wat foto's/screenshots te plaatsen.
Vanaf iPhone OS 3.1 wordt het mogelijk om Voice-Control over een Bluetooth Headset te gebruiken ;) .
Je review staat bij het verkeerde toestel; in de tekst geef je aan dat je een 3G hebt, maar je review staat onder de 3GS. Dit is de juiste plek

Laat maar, ik heb niets gezegd :X

[Reactie gewijzigd door MetalMike op 14 juli 2009 10:44]