Roost Laptop Stand 2.0

Specificaties Soort accessoire: Laptopstandaard - Bekijk alle specificaties

Roost Laptop Stand 2.0 Review

Rafe 5 maart 2016, laatste update op 5 maart 2016, 4.476 views

Roost Laptop Stand 2.0

Past opgevouwen makkelijk in rugtas, staat als een huis wanneer uitgeklapt. Waar andere lapstopstands weinig verhoging bieden is het met de Roost mogelijk om de bovenkant van mijn MacBook 13" op ooghoogte te krijgen voor een ergonomische werkhouding. Wat mij betreft de ultieme laptopstand.

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Makkelijk mee te nemen
  • Goede grip op laptop en bureau
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Zal niet door iedereen mooi gevonden worden

Ik werk als software developer met mijn laptop naast een vaste monitor en kreeg last van mijn nek omdat ik toch vaak naar beneden moest kijken. Meestal heb ik mijn IDE op het hoofdscherm open met een development logfile in een terminal op mijn MacBook. De bekende stands zoals een Rain Design zijn mooi, maar bieden weinig hoogte voor een forse prijs.

Aangezien het idee van een digital nomad me wel aanstaat (overal kunnen werken waar een internetverbinding is) was ik aangenaam verrast toen ik de Roost ontdekte via een nieuwsbericht over het slagen van hun Kickstarter voor versie 2.0. Het duurde even voordat de stand daadwerkelijk op mijn bureau stond, maar ik ben er erg blij mee. Met een toetsenbord en muis er bij is mijn rugtas mijn kantoor.

De hoogte is verstelbaar in drie standen, waarbij de hoogte stand er voor zorgt dat de bovenkant van mijn scherm op ooghoogte is en ik dus een ergonomische werkhouding heb. De stand voelt degelijk aan en het in/uitklapmechanisme lijkt robuust. Er wordt een nylon tasje bijgeleverd om de stand in op te bergen.

Heb jij ook een Roost Laptop Stand 2.0?

Nu voor 15% korting: roost15off
Voor wie wil bestellen: bovenstaande code werkt nog steeds :*)
Goh, dat is een handig! Waar is deze in Nederland verkrijgbaar? :9
Nog niet, voor zover ik weet. Versie 1.0 was wel via Amazon te koop. Ik heb de Roost via hun website besteld, de kortingscode ROOSTKSPRICE2015 werkt nog ;)
Ah, jammer, kwamen er nog douanekosten bij?
Deze werkt nu nog :) . ROOSTEDJOHNNY voor 10% korting
Dag @Rafe,

Ik streef er ook naar om heel m'n bureau in m'n tas te krijgen.

Naar aanleiding hiervan heb ik twee vragen:
  • Wat is de staat van de stand nu, nu hij al enkele jaren oud is?
  • Welk toetsenbord en muis gebruik je?
Hey @degeens 👋 ik heb nog steeds dezelfde en hij ziet er nog altijd keurig uit (ondanks dat ik het bijgeleverde tasje kwijt ben en hij dus los in de rugzak mee gaat). Voelt ook nog steeds stevig aan, wat mij betreft nog steeds een aanrader.

Muis is altijd een Logitech MX Master geweest, toestenbord ben ik gewisseld van een Apple wireless keyboard naar een Coolermaster Masterkeys Pro S RGB.

Het enige verschil sinds de laatste review is dat ik de afgelopen anderhalf jaar een 15" Macbook gebruik ipv 13".

[Reactie gewijzigd door Rafe op 31 mei 2018 14:51]