Pioneer BDR-209DBK Zwart Review

reinholdsnoek 25 februari 2016, laatste update op 26 februari 2016, 649 views

Pioneer BDR-209DBK Zwart

Op zoek naar een Blu-Ray speler om je films op je pc te kunnen kijken? Dan ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen :P Lees in de uitgebreide review waarom...

Pluspunten

• Kan alle gangbare typen lezen/schrijven
  • Relatief stil
  • Redelijk strak design frontje

Minpunten

• Standaard mediaplayers kunnen geen Blu-Ray afspelen

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 4
Ik heb deze optische drive nu een tijdje in mijn pc zitten en heb hem inmiddels al aardig wat gebruikt, dus ik dacht dat ik wel een review kon schrijven om jullie misschien te helpen met meer informatie.

Ik kwam via Tweakers op een webshop waar ik hem besteld heb. Het kwam binnen in een simpel kartonnen doosje, en toen ik het open maakte zag ik een hoop bubbeltjesplastic waar hij in ingewikkeld was. Goed beschermd, maar wel erg simpel. Voor deze prijs vind ik persoonlijk dat ze er minstens een doosje bij mochten maken, maar dat was bij mij niet het geval.

Voor zover ik heb geprobeerd kan ik er alles mee lezen. CD's, DVD's en Blu-Ray's gaan zonder problemen, lekker vlot en hij is stiller dan de vorige drives die ik heb gehad. Ook al neemt dat niet weg dat je hem nog steeds hoort, maar het is niet hinderlijk meer. Schrijven doe ik er eigenlijk nooit mee, dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik liep echter een tegen een probleem op wat er voor zorgde dat ik nog steeds geen films van Blu-Ray discs kon kijken. Namelijk: veel standaard mediaplayers (VLC, Windows Media Player, iTunes) kunnen geen Blu-Ray discs afspelen. Uiteindelijk is het met een andere mediaplayer gelukt op advies van een aantal tweakers hier.

Voor al mijn films gebruik ik eigenlijk altijd VLC media player. Ik vind dit lekker simpel werken en ik heb er precies de opties die ik nodig heb. Helaas kan deze mediaplayer dus geen Blu-Ray discs afspelen en daarom gebruik ik nu 'Cyberlink PowerDVD' voor het afspelen van Blu-Ray discs. In de reacties op deze review staan nog een aantal mediaplayers die vast zullen werken, maar hier had ik al eens eerder mee gewerkt dus deze had ik nog ergens.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben als jullie nog eens Blu-Ray discs af willen spelen op je PC met een optische drive als deze.

Nogmaals bedankt voor het advies guys!

Heb jij ook een Pioneer BDR-209DBK Zwart?

Cyberlink PowerDVD. Daarmee kun je gewoon BluRay afspelen hoor. Ook in 3D. Lukt zelfs nog op mijn HD-ROM/BluRay hybride uit het absolute jaar kruik :+
AnyDVD HD ... daarmee heb je kans dat hij de beveiliging omzeilt. Maar die zijn ermee gestopt noodgedwongen (misschien voorlopig, zie artikel hierover.). Succes.
Bedankt voor de tip! Ik ga het snel eens proberen!
Mijn tip, download K-Lite Codec Pack en kies tijdens de installatie de "Full version With Player".
Hiermee wordt Media Player Classic geďnstalleerd en daarmee zou je de Blu-Ray DVD moeten kunnen afspelen :)
Thanks voor de tip! Ik ga kijken of het dan wel werken wil
Thnx for the advice. Het is inmiddels gelukt, maar bedankt voor het meedenken!
Als ik het zo lees zijn er meerdere manieren om dit toch op te lossen. Thanks to you guys!

Ik ga het snel eens proberen en dan kan ik deze review aanpassen.
Kan deze optische drive ook uhd blu rays uitlezen?
Hey René,

Ik heb nog geen UHD Blu-Rays geprobeerd dus ik zou dit niet durven zeggen.
Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft?
Ik overweeg een bd speler te kopen om blu rays te kunnen rippen. Heb je ervaring met deze speler en bijvoorbeeld handbrake?

@RenéW_ bedankt voor de tip. Ik ga er op letten bij de aanschaf. Toch wel leuk als je een uhd tv hebt als je er zelf content voor kunt rippen.
Beste Pruxor,

Deze Blu-Ray player heb ik echt puur gekocht om Blu-Ray films te kunnen kijken en verder gebruik ik hem eigenlijk nooit.
Om eerlijk te zijn is het eigenlijk een beetje zonde van m'n geld geweest voor zo weinig als ik hem gebruik.

Maar ik heb zelf geen ervaring met het rippen van Blu-Rays en 'handbrake' zegt mij al helemaal niets dus ik ben bang dat ik je helaas niet kan helpen.

Succes met de zoektocht