Honor 5X Grijs Review

Tijmen007 23 februari 2016, laatste update op 23 mei 2017, 2.268 views

Honor 5X Grijs

Een mooi stijlvolle telefoon voor maar weinig geld. Die lage prijs zie je vooral terug in de accessoires, camera module en speakers. Is dat geen probleem voor je dan is er nog een laatste obstakel voor sommige; EMUI. Prima mee te leven voor mij, anderen houden er niet over op.

Pluspunten

• Valt goed in de hand
  • Goed bereik
  • Goede accu
  • Goede prestaties
  • Goed scherm, erg helder!
  • Dual sim + microSD (3 slots)
  • Vingerafdruk lezer heeft een nut
  • Gaat al 2 jaar prima mee

Minpunten

• EMUI is lomp
  • Camera achter is het net niet
  • Speaker vervormd bij hoog volume
  • Kwaliteit accessoires

Lange termijn ervaring

Ik heb het toestel inmiddels al een jaar in mijn bezit en ben nog steeds erg tevreden mee. De custom rom die ik gebruik is momenteel LineageOS (versie 14.1-20170510-NIGHTLY-kiwi, oftewel android versie 7.1.2) en die voldoet prima voor dagelijks gebruik. De vingerafdrukscanner ben ik uiteindelijk alleen blijven gebruiken als unlocker, doe ik niks mee kwa gestures. Camera is okÚ, speaker is okÚ en de batterijduur is nu nog steeds 2 werkdagen tot de ~20%. Vaak laadt ik hem na een dag op en dan is hij na 12 uur tot zo'n ~60% gedaald. Ik ben geen poweruser die continu browset of spelletjes speelt: overdag zo nu en dan wat browsen en s'avonds youtube kijken. Oplader, oplaadkabel, enzovoorts, gebruik ik nog steeds allemaal naar tevredenheid. Prima toestel dus voor het geld. Zie hieronder voor mijn ervaringen toen ik hem net een week had.

Ik kon een review schrijven die als een unboxing te werk gaat, netjes elk stukje bespreken. Dat doe ik niet, ik ga het hier puur over de ervaring hebben. Soms zal ik wat meetbare resultaten benoemen, maar de nadruk ligt daar niet op.

De product pagina van vMall (Honor's virtuele winkel) van de Honor 5X beschrijft het toestel als volgt:
  • MOOIE METALLIC BODY
  • ULTRA-SNELLE VINGERAFDRUK-ID
  • DRIE CARD SLOTS
  • GEAVANCEERDE CAMERATECHNOLOGIE

Het eerste punt: check, liggend aan je smaak, is het inderdaad een stijlvolle telefoon met aluminium achterkantje. Ten tweede is de vingerafdruksensor inderdaad lekker vlot en misschien wel belangrijker: nuttig. De drie card slots komen ook goed van pas, je hoeft tenminste niet je dual sim op te geven om een microSD kaartje te gebruiken zoals bij sommige telefoons. Als laatste; wat er geavanceerd is aan cameratechnologie die bijna dezelfde kwaliteit en functies biedt als mijn oude Galaxy Note I (vanaf nu de N7000), DesireHD en HTC HD2 is mij een raadsel. Wellicht wordt hier HDR bedoeld, en of dat geavanceerd is komen we gaande weg achter!

Mijn tip voor deze review: lees diagonaal totdat je een kopje tegenkomt waar je meer over wilt weten. Sommige stukken kunnen best langdradig overkomen namelijk. Als je foto's en het toestel in werking wilt zien: dit is niet de review voor je, deze review gaat veel meer over de praktische kant van het verhaal en is geen showcase voor het toestel.

Belangrijk voor een review is denk ik mijn situatie. Deze be´nvloed nogal de keuzes die ik maak en hoe ik aspecten van de telefoon ervaar en opvat.

Mijn eerste smartphone was een HTC HD2 die letterlijk alle mobiele OS'en tot 2011 heeft gedraait. Helaas ben ik hem verloren in de bus. Toen een DesireHD gekocht maar die was wat saai. In 2012 toen een N7000 gekocht, een geweldig toestel met prachtig scherm. Ik heb hem nog steeds maar hij begon toch wel erg traag te worden. CM13 was toch wel zwaar op de 5 jaar oude hardware. De telefoon is volledig op, notificatie led is kapot, camera is kapot, scherm is bekrast en hij trekt de software nog maar net. Grootste ergernis; maar 1 app, of 2 kleine, kunnen actief zijn. Zodra je meer doet moet alles opnieuw geopend worden. Even youtuben en dan firefox of whatsapp; een laadscherm.

Met andere woorden; ik kom vanaf een oud wrak. Bijna alles wat je nu nieuw kan krijgen is of even snel of veel sneller.

Woep! Even met mijn rechter wijsvinger of de vingerafdruk sensor en binnen een seconde kijk ik naar mijn homescreen. Een 1080P IPS LCD maakt het des te prettiger om naar te kijken. Ik swipe wat naar links en rechts, open firefox en check mijn rooster. Ah, nog even tijd voor wat ontspanning. Een nieuw tabje open ik naar Tweakers. Daar vind ik een Youtube link, hop naar de youtube app. Tijdens de video krijg ik een whatsappje, "iemand anders al bij hc (hoorcollege)?" "Nee ik zit nog in de bus". Terug naar de video en wanneer die afgelopen is terug naar Tweakers. Dit allemaal zonder te wachten totdat de app (her)geladen is.

Tja, wat kan ik er nog over zeggen. Het is Huawai die Apple als inspiratie genomen heeft. Geen app drawer, alles wordt op je homescreen(s) geflikkerd. Handig is anders. Storend vind ik het echter niet, en ook als reviews het als zwaar minpunt aandragen vind ik het antwoord erop makkelijk; download de nova launcher uit de appstore.

Het wordt aardig rommelig...Volledige grootte hier

Instellingen zijn ruim aanwezig, wellicht wel iets te veel op het eerste gezicht. Persoonlijk vind ik dit prettig, je kan bijna alles instellen naar smaak. Als je echt niet tegen al die opties kan is er nog een "Algemeen" tabje met veel minder opties, maar vaak is dat dan weer iets te veel van het goede en staat de optie die je zoekt er niet tussen.

Algemene instellingen
Alle instellingen

Belangrijk om te vermelden is dat bij aankomst de telefoon redelijk wat bloatware erop heeft. Sommige dingen zijn nuttig (Google Chrome kan ik me wel iets bij voorstellen), anderen totaal niet (Candy Crush clone, enzovoorts). Gelukkig kan je dat er allemaal afhalen, waardoor je met iets meer dan 10GB vrije ruimte zit, meer dan genoeg voor mij.

Daarnaast gebruik ik een 32GB microSD kaartje voor kaarten en muziek, waardoor de telefoon lekker leeg blijft. De telefoon kan officieel tot 128GB aan in het microSD kaart slot, maar op XDA zijn verhalen te vinden van mensen die er een 256 GB kaartje in hebben gestopt zonder problemen.

Na al mijn vaste apps te hebben ge´nstalleerd kom ik op het volgende plaatje uit:

Voor mij 1 van de belangrijkste punten om te upgraden. Ik moet zeggen; ben zeker niet teleurgesteld voor de 230 euro die ik ervoor betaald heb. Standaard staat de telefoon op redelijk zuinig, als je meer pit wilt kan je dit veranderen. Zelf geen last van, ik browse en Youtube vooral op de telefoon.

Zoals ik al eerder zei; de 2GB aan RAM is voldoende voor mij. Apps blijven mooi in het geheugen. Als je niks open hebt heb je ongeveer 1GB en een beetje tot je beschikking. Nu zal dit met games snel vollopen, hetgeen wat ik dus eigenlijk niet doe. Ik heb wel even Jetpack run (helicopter flash game clone) geprobeerd en dat liep prima.

Alles is dus gedaan MET een conservatieve governor, zoals die out of the box geconfigureerd staat! De N7000 heeft de governor "on demand" en draait CM13. Voor meer details verwijs ik je graag door naar deze vergelijking: http://www.phonearena.com...AXY-Note/phones/9648,6116 . Als je meer wilt weten over governors verwijs ik je graag naar dit topic (Engels, XDA).

Zoals je kan zien, en 3DMark ook al zei, is de 5X erg agressief gethrottled. De slingshot score van 103 had hier ook een vermelding bij dat dit niet vergelijkbaar was met andere scores. Belangrijk: dit is hoe de telefoon out of de box is ingesteld! Spreadsheet kan je hier vinden.

De warmteontwikkeling is er bijna niet. Tijdens de benchmarks werd de telefoon niet voelbaar warmer. Nu heb ik van mezelf warme handen, maar de N7000 werd bijvoorbeeld echt heet van 720p60f playback met de Youtube app, daar heeft de Honor 5X tot nu toe helemaal geen last van.

Prima scherm, 5,5" diagonaal, 1080x1920 resolutie. Het is een LCD paneel met IPS, dus de kijkhoeken zijn ook okÚ. Vergeleken met een super amoled scherm is het contrast natuurlijk een stuk minder en knallen de kleuren niet van je scherm. Dat maakt wel dat de Honor 5X een stuk natuurlijker qua kleuren oogt.

Opnieuw een vergelijking, buiten:
Buiten in de schaduw

Buiten in de felle zon

Het scherm van de Honor 5X is erg goed af te lezen in de volle zon, zoals te zien in de video. Omgekeerd werkt het andere uiterste ook beter op de Honor 5X, je kan de scherm helderheid heel laag zetten. Dit is in het donker echt heel prettig, de N7000 kan dit niet en is toch altijd wat fel in het donker. Voor mensen die dus graag een scherm hebben dat uitstekend schaalt in verschillende omstandigheden: dit is een erg goed scherm voor 230 euro.

Tip: Als je ook motor rijdt en je mobiel voor navigatie gebruikt; de Honor 5X is met zijn heldere scherm hier erg geschikt voor!

Nu gaan we testen hoe deze camera, op de automatische piloot, presteert. De sensor achter is een 13 megapixel exemplaar.
Foto's camera achter
We beginnen met een vergelijking, binnen, onder verschillende licht omstandigheden.
Binnen, met indirect zonlicht (zonder flits):
Binnen, met indirect zonlicht (met flits):
Binnen, pik donker (met flits):

En in volledige grootte een album op Imgur hier. Let wel op dat Imgur er een leuke jpeg compressie overheen gooit. Tweakers idem dito voor elk plaatje dat je ziet, dus als je een blokkerig effect ziet; dat is niet de camera.

Dan nog wat leuke losse foto's die laten zien dat de 13 MP sensor wel wat kan in de juiste omstandigheden

Helaas is er een irritant kwaaltje met de camera achter: de tijd voordat de foto wordt genomen is best lang. Nu weet ik niet wat normaal bij smartphones is, maar de foto wordt zoveel later genomen dat ik in het begin telkens bewegende foto's had. Ik begreep niet waardoor, pas toen ik de kat probeerde te fotograferen, en die bleef niet stil zitten, zag ik pas dat de daadwerkelijke opname een halve / hele seconde later was.
Video's camera achter
720P

1080P
Foto's camera voor
De camera aan de voorkant is iets consequenter als de camera achter, dus als je selfies, videobellen en jezelf belangrijk vind om er goed uit te zien is dit mooi meegenomen. De sensor voor is een 5 megapixel exemplaar.
Video's camera voor
720P
1080P
Komt binnenkort...

In tegenstelling tot de N7000 doet de Honor 5X niet moeilijk onder Windows 10. Geen drivers heb ik moeten downloaden en het overzetten van bestanden gaat lekker vlot. Geen USB 3.0 snelheden, maar goed genoeg. Dit zie je als je je Honor 5X aansluit op de PC in de "bestanden" modus:
Redelijk duidelijk dus! Let wel even op: die CD-station (F:) hoort er ook bij. Daar staat het ÚÚn en ander van Huawai op, ik gok niks interessants, sinds je zo ook gewoon bij je opslag en SD kaart kan.

Daarnaast heb je nog "usb-stick", dan kan je alleen bij je microSD kaart. Als laatste is er een "foto's" modus en die laat je interne telefoon opslag zien, exclusief te SD kaart dus. Standaard staat hij op "bestanden" (zie foto hierboven).

Bij het heen en weer switchen van modus kan het soms zijn dat je even moet wachten voordat je PC de Honor 5X detecteerd, wat je in de praktijk waarschijnlijk niet veel zal doen, maar tijdens het testen viel dit op.

De meegeleverde oortjes kan je direct in de prullenbak gooien, die zijn niet veel beter dan die je kan krijgen bij de Action voor een euro. De speaker is ook een geval apart. Het ding gaat knetter hard (in vergelijking met de N7000), maar vervormd enorm op zijn hardst. Tot ongeveer 60% is het aan te horen wat eruit komt (en dat is redelijk hard), daarna wordt het echt lelijk. Muziek heeft hier aanzienlijk meer last van dan je ringtone(s).

Op zijn zachtst is de Honor 5X bijna net zo hard als de N7000 op zijn hardst. Prettig als je in een luidruchtige omgeving zit, maar best irritant in de avond als niet iedereen in de kamers naast je mee hoeft te luisteren. Nu woon ik op het platteland in een oude boerderij, dus het kan hier erg stil zijn. Desalniettemin; de speaker kan simpelweg niet echt zacht.

Met mijn eigen oortjes, Sennheiser CX-300ii, klinkt het allemaal prima. Mijn advies: koop / gebruik lekker je eigen audio apparatuur ermee. Het is jammer dat de Honor 5X met oortjes komt waar je niks aan hebt, doe er dan een tweede micro usb kabel bij.

Speaker vergelijking N7000, Honor 5X en Cambridge Soundworks 5.1:

Ik vind dit persoonlijk een grappige toevoeging. Grappig want het werkt erg prettig, alleen ben ik het totaal niet gewend te hebben. Zolang je rustig je vinger erop legt of erlangs haalt zal hij inderdaad, zoals ze zelf op de product pagina zeiden, "ULTRA-SNEL" reageren.

Je kan verschillende gestures programmeren die dan een bepaalde actie uitvoeren of app openen. Ik gok dat ik dit na wat langer gebruik zeker meer ga gebruiken. Voor nu is het vooral ideaal dat je makkelijk en snel je telefoon unlockt :).

WiFi bereik is prima, niet veel beter als de N7000 of ÚÚn van mijn andere apparaten. Waar je op moet letten is dat je niet de uiteindes van de telefoon, die van plastic zijn, afdekt. Dan heb je opeens nul of slecht bereik.

2G / 3G Ontvangst is beter dan de N7000. Ik kan zowaar telefoneren thuis en sms'jes ontvangen. Niet dat dit veel gebeurd, maar eens in de zoveel tijd kan iemand mij niet bereiken omdat ik geen ontvangst thuis had. Dit is dus zeker prettig! 4G Kan ik niet testen omdat ik een abonnement bij BEN heb, daar krijg je niet standaard toegang tot het 4G netwerk.

De 3000mAh accu van de Honor 5X is meer dan genoeg voor mijn doel; zo nu en dan wat browsen op het internet, berichten lezen en versturen en in de avonduren wat streams kijken op Youtube of Twitch. Ik kan nog geen goed oordeel vellen over de accuduur op dit moment; daar heb ik hem simpelweg te kort voor. Wel kan ik zeggen dat tot nu toe hij erg zuinig is, ondanks het slechte bereik hier.

Dag 1: De eerste resultaten zijn binnen.
Interessant is dat de telefoon heel weinig verbruikt, bij weinig gebruik
Youtube slurpt batterij, maar applicaties zoals Messenger en Whatsapp dragen ook flink bij
Nog 60% bij thuiskomst, ik kan prima de dag doorkomen dus.
Hij is tussentijds niet opgeladen, zoals ook te zien is. Het bereik schommelt wel enorm sinds ik in een buitengebied woon met slechte 2G / 3G dekking. De eerste resultaten laten een mooi beeld zien. Ik weet bijna zeker dat hij bij veel gebruik de werkdag zeker doorkomt.

Dag 2, met misschien een interessant voorval voor de meeste; de Honor 5X voor navigatie. Navigator is gebruikt hiervoor, een nogal lompe app maar wel ÚÚn van de apps die al een heel lange tijd werkt en wordt geŘpdatet. Over een tijdsperiode van 22 minuten is het percentage van 83% naar 79% gezakt. Als we dan voor het gemak zeggen: 4% in 20 minuten, dan is het 12% per uur. Nu heb ik op de motorfiets niet een mogelijkheid om mijn telefoon op te laden, dus hoe langer het kan hoe beter. Kijkend naar het behaalde resultaat is dit veelbelovend. Ik kan dus wel een dagje weg met dit toestel zonder een powerbrick.

De werkdag was vandaag van 7:45 tot 16:35. We begonnen met 100% en kwamen thuis aan met 79%. Zeer respectabel. Vandaag dus met de motor gegaan en niet de bus, dus dat scheelt een beetje. Gedurende dag opnieuw zo nu en dan wat opgezocht, paar foto's gemaakt (helaas niks bruikbaars voor de review) en toen de navigatie aangezet om het verbruik te testen.

Dit kan ik maar op 1 manier doen, is het de 230 euro waard komende van een N7000? Ja, dat is het zeker. De vormgeving vind ik erg mooi, hij ligt een stuk beter in de hand doordat hij smaller is als de N7000 en het 1080P scherm is buiten goed te gebruiken. De hardware is toereikend voor mij, zelfs in de conservatieve stand. Als je met een iets manke achter camera kan en je geen speakers hoeft die goed hard kan (zeldzaam in dit formaat), heb je een goede aan de Honor 5X. Ik heb nu bereik thuis en kan dus weer lekker bellen... wat wil je nog meer met een (slimme) telefoon? ;)

Welk model / versie is dit?
De KIW-L21.

Hoe snel start hij normaal gesproken op?
34 Seconden tot aan de sim pin code invoeren.

Wat zijn de specs?
2GB Ram, 16GB opslag waarvan 10GB bruikbaar en een Qualcomm MSM8939 64bit Octa-core 1.5GHz (CPU). Ook wel bekend als de Snapdragon 615/616.

Is die met de Snapdragon 616 sneller als de 615?
Zie mijn screenshot hier, deze gebruiken hetzelfde part number en zijn dus hoogstwaarschijnlijk, fysiek, identieke chips. Als de kloksnelheden verschillen is die met de hoogste dus het snelste, zie hier.

Waar heb je hem gekocht?
Bol.com, binnen 1 werkdag geleverd.

Waarom mist X ?
Mijn upload snelheid is thuis erg langzaam, het duurt dus een tijdje voordat ik foto's en dergelijken upgeload heb. Daarnaast heb ik hem pas sinds kort en zal ik de review zo nu en dan aanvullen met relevant materiaal.

Wat zit er in de doos?
Telefoon, micro usb kabel, usb oplader, oortjes, 2 stickers, gebruiksaanwijzing, garantiebewijs en een tooltje om de klepjes open te krijgen voor de simkaarten en microsd.

Is het een mooi doosje?
Ja hoor, het is een mooi groen blauw doosje.

Wat is de output van de lader?
5V, 1A Geen snel lader dus, wat deze telefoon ook niet ondersteund zover bekend.

Waarom niet de Moto G (3e generatie)? Waarom niet model X?
De Motorola Moto G was zeker een interessante optie en heb ik ook overwogen. De sterke punten van die telefoon wegen alleen minder in mijn overweging: ik hoef niet mijn telefoon onderwater te hoeven parkeren of per sÚ de vanilla Android ervaring. Op dat laatste punt ga ik voor de custom roms, flopt dat voor de Honor 5X dan heb ik vette pech. Deze telefoon was op het moment van schrijven uniek in de <250 euro categorie. De andere telefoons zaten daar net boven (of veel hoger). Ik kon deze telefoon bij een Nederlandse winkel kopen en binnen een werkdag geleverd kunnen krijgen.

Wat zijn al die kekke plaatjes achter de kopjes?
Wallpapers van de Honor 5X, je kan ze hier vandaan plukken (deels): http://www.xyztimes.com/8...-wallpapers-download.html

Ik zie een spelvaut
Astublieft via DM melden! Ik maak er nogal wat dus dat houdt de commentaar sectie netjes ;)

Custom roms
Vandaag, 12 juni, ben ik er eens aan gaan zitten om een custom rom uit te proberen. CM13 was de logische keuze, deze is hier te vinden.

Het unlocken was behoorlijk rommelig, maar in ieder geval fijn dat Huawei zelf het ondersteund en je het niet via vage 3rd party tools moet fiksen. Na wat gehannes in het Chinees had ik eindelijk mijn OEM unlock code. Minuutje later was mijn telefoon klaar voor custom roms. Vervolgens TWRP erop gezet en een backup gemaakt van het systeem. Hier vind je een oplossing als je je device niet authorized krijgt in ADB. Custom rom erop en ten slotte via GAPPS de pico arm64 package voor android 6.x erop gezet.

En toen... hadden we bijna vanilla android op de Honor 5X! Helaas is de fingerprint reader nog niet ondersteund in de huidige (12 juni 2016) build. Dat was in ieder geval behoorlijk makkelijk. Nu is de vraag natuurlijk: is dit beter dan EMUI?

De installatie van Cyanogen Mod (CM) ging lekker vloeiend. De installatie van alle apps ook, bij de N7000 moest ik vaak een paar minuten wachten totdat X van de 100 applicaties "geoptimaliseerd" waren. Toen de first time setup klaar was had ik ongeveer 8 gigabyte vrij te gebruiken.

Eerste wat mij opnieuw opviel is dat de telefoon lekker in het gebruik blijft terwijl de apps op de achtergrond ge´nstalleerd worden. De GUI is vloeiend en hapert niet in gebruik en hoeft ook niet opnieuw te worden opgebouwd als je uit een fullscreen app komt. Over een paar dagen zal ik de review hier verder updaten met mijn bevindingen, maar het is een goede start!

Heb jij ook een Honor 5X Grijs?

Leuke review en interessant om jouw bevindingen te lezen ;)
Mooi! Overtuigt of nog zoekende? Vind het zelf een prettige telefoon en wacht vol verwachting totdat CM13 uit de beta gaat op XDA. Emotion UI is het gewoon net niet, maar misschien veranderd het met de Marshmellow update (6.x) :)
Ik was wat reviews aan het afstruimen voor een nieuwe telefoon voor mn vriendin, de 5X was een serieuze kandidaat maar vrouwlief is uiteindelijk voor de Samsung Galaxy A5 (2016) gegaan.

Ik hoop voor je dat CM13 snel mag komen, maakt het toestel zeker nog beter. Heel veel plezier ermee gewenst ;)
Netjes wat een Review! Ik ga hem wellicht vanavond bestellen!
Bedankt! Dan zal ik je nog een laatste tip geven: bedenk goed of je EMUI okÚ of niet okÚ vindt. Custom roms zijn momenteel bruikbaar maar met toch wel een paar bugs die de ervaring be´nvloeden. Ten slotte is in het ergste geval de situatie dat je de telefoon stock moet houden (lijkt er niet op verder).

En tsja... de camera. Gelukkig is de prijs er ook niet naar! :)
Haha thx mijn huidge camerw is ook niet super.. 7Mp prima voor mijn gebruik. Het flashen van ROMs is rip garantie. Maar de EMUI zal geen probleem zijn. Of ik installeer gewoon een launcher ez. Heb hem net besreld!
Zeer bruikbare review! Het heeft mij geholpen de knoop door te hakken en heb de Honor 5X zojuist besteld.

Bedankt!!
Geen dank! Daar was deze review precies voor geschreven, hoe hij is in het gebruik. Ben er zelf nog steeds erg tevreden mee. Vooral het felle scherm en de lange batterijduur. Nu ben ik natuurlijk geen poweruser, maar de batterij loopt niet hopeloos snel leeg tijdens een spelletje.

Veel plezier ermee alvast! :*)
Bedankt man! :)

Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Prettige snelle telefoon. ik had niet verwacht dat de vingerafdrukscan handig zou zijn voor mij, maar ik vind het superhandig om het scherm binnen 1sec te unlocken...

Ik had hiervoor een Huawei G750-U10 dus ben gewend een goede batterij te hebben, de batterij van de 5x is eenzelfde goede batterij.

Dualsim ( ik gebruik alleen dualsim smartphones) werkt ook erg soepel.

Ik vind het alleen erg teleurstellend dat (Huawei) Honor zijn beloftes niet nakomt wbt het updaten van de 5x naar Android 6. Maar daar had ik wel een beetje rekening mee gehouden.

edit: spelling

[Reactie gewijzigd door Boesta op 5 mei 2016 10:55]

Zit er aan te komen. Jammer dat hij inderdaad vertraging heeft. Vind het persoonlijk echt een top ding (ook al); de dikke accu en de snapdragon 615/616 is gewoon een lange plezierige ervaring. Scherm ben ik ook tevreden over, vooral de afleesbaarheid in zonlicht is gewoon super handig. Zeker met het mooie weer van de laatste tijd.

Jammer dat het toestel niet heel populair in NL is, voor deze prijs is het namelijk een leuke deal.
Ohh nou dat vind ik erg prettig om te horen. Maar blijf toch een beetje sceptisch over Huawei/Honor en het updaten van hun telefoons..

In mijn omgeving zijn ze best nieuwsgierig als ze mijn telefoon zien. De meeste worden erg enthousiast als ze de prijs horen.1 iemand heeft hem ook al gekocht.

Voor mij is dit de beste telefoon die er op dit moment is die de Dualsim functie heeft.. Ik heb beidde Sims, Wifi en Mobielinternet 24/7 aanstaan, word regelmatig gebeld. Ik doe minimaal 1.5 dag met een volle batterij, maar heel vaak ook langer...
Hoi :)

Heb jij nog iets gehoord over het updaten...?
Ik heb het een tijdje gedraait (de Marshmellow update). Vond het niet echt veel beter en ben toen weer terug gegaan naar CM13. Leuke bijkomstigheid daarvan is dat de Huawei marshmellow update een firmware update heeft gedaan en de fingerprint sensor nu werkt in CM13, jeej.

Dus nu heb ik een prima functionerend toestel, minus HDR foto's, met een bijna vanilla android ervaring! Helemaal top.

Heb jij nog niks ontvangen dan? Is echt al een paar maanden geleden dat ik de marshmellow update probeerde en EMUI 4.0. Probeer anders even de Hicare app te gebruiken, daar kan je je inschrijven voor de update volgens mij, dan krijg je hem per direct.
Oh echt waar.. Nou ik heb niets gekregen. En als ik updates zoek krijg ik de melding dat er geen updates zijn. Wat raar..

Bedankt voor de tip ik ga het morgen even proberen. Ben benieuwd of ik het wel beter zal vinden..
Hoi Tijmen007,

Ik heb de marshmellow update gedaan en ik heb nu 9 van de 10 Gb in gebruik. Ik weet echt niet hoe dit komt, ik heb alle video en audio van mijn toestel gedaan en dan heb ik nog steeds zoveel volume in gebruik, en ik zou niet weten wat dit kan zijn? Heb jij enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik ben van plan om er ook CM13 op te zetten als dit niet opgelost raakt.

mvg,
Dries
Hoe snel is de telefoon in vergelijking met anderen nu Úcht? Reageert hij snel?
En er staat bij opstartsnelheid '34 seconden'. Is dit een typfout of is dat echt zo langzaam?
Ik heb het namelijk even gemeten, en mijn Wiko Fever start op in 5,3 seconden

(ja: vijf komma drie)

[Reactie gewijzigd door wouterg00 op 13 april 2016 19:56]

Ja hij reageert prima. Opstarttijd is zo lang door EMUI. Dat is gewoon een lompe schil.

Dit is wel een volledige herstart, geen fast boot of sluimerstand/hibernate praktijken.

Tevens vind ik de opstarttijd totaal niet interessant. Verder heeft de telefoon een snapdragon 615/616, dus genoeg benchmarks te vinden over de hardware performance.

Iets specifieks wat je wilt weten kwa benchmark?
Tja, benchmarks geven nooit een Úcht beeld van praktijk, dus ik wilde graag weten hoe dat in de praktijk bevalt. Ik was een beetje verbaasd over de opstarttijd en vroeg me af of de opstarttijd een indicatie was van de snelheid van de telefoon, maar gelukkig is het dat dus niet :)