Dirt Devil Spider M607 Review

Duci 18 februari 2016, laatste update op 15 juni 2017, 1.338 views

Dirt Devil Spider M607 (Product gekocht)

Update na 5 maanden gebruik onderin uitgebreide review. Een zeer goede en goedkope instapper voor als je wilt proberen of een robotstofzuiger voor jou gaat werken. Duurdere modellen bieden in de basis dezelfde functionaliteit, met slechts "extra's" die het extra geld je maar net waard moeten zijn.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Werking = prima

Minpunten

• Oplaadtijd is vrij lang
  • Soms in de war van fel zonlicht
  • Schakelaars valbeveiliging onduidelijk

Energieverbruik Score: 5
Nu ook in bezit van de opvolger, de Dirt Devil Fusion (met docking station). Vergelijkende review hier.

-Update na 3 maanden gebruik onderin review-

Ik kan iedereen die ook maar enigzins een robotstofzuiger-geschikt huis heeft de Dirt Devil Spider van harte aanraden.

Als je een vlakke vloer hebt en niet te veel spullen waar de stofzuiger op vast kan lopen dan hoef je na aankoop van deze stofzuiger nooit meer zelf aan de slag. Ik heb de handmatige stofzuiger al 3 maanden niet meer uit de kast genomen, en zet in plaats daarvan voor ik naar het werk ga de robotstofzuiger bijna elke dag op een verdieping aan het werk.

De grootste nadelen die in andere reviews specifiek voor dit model robotstofzuiger genoemd worden zie ik niet echt.
  • Aan een oplaaddock heb je maar de helft van de dagen iets, want als hij op de bovenverdieping aan het werk is dan is daar toch geen dock. Daarnaast moet je voor dat dock maar net een mooi plekje hebben. Ik zet de Dirt Devil in een kast om op te laden.
  • Aan het "domme" van de stofzuiger irriteer ik me niet, ik denk juist dat hij zijn werk beter doet doordat hij zo "dom" is dat hij soms meerdere malen over dezelfde plek gaat. Sommige kruimels worden vaak pas de 2e of 3e passage van een robotstofzuiger opgepakt, aangezien de motor niet zo heel sterk is. Hij doet er waarschijnlijk wel langer over dan andere robotstofzuigers, maar ik ben er toch niet om dat te aanschouwen. Het maakt mij dus weinig uit of hij 45 of 90 minuten bezig is.
  • De stofzuiger tikt alles aan, dat is waar. Na 3 maanden heb ik echter nog geen beschadigingen of sporen kunnen ontdekken aan meubels of andere spullen. Wel moet ik erbij zeggen dat ik heel erg fragiele spullen van de grond haal voor ik de stofzuiger aan het werk zet. Lichte vaasjes etc dus even op een tafel/het aanrecht zetten. Ik zie zelfs een voordeel van het aanraken: de robotstofzuiger graaft vuil uit hoekjes die ik met de normale stofzuiger niet bereikte (getuige de eerste lading vuil die de robotstofzuiger wist te verzamelen terwijl er vlak daarvoor nog met de hand gestofzuigd was).
Ik heb wel wat kleine aanmerkingen.
  • De icoontjes bij de schakelaars voor de valbeveiliging zijn onduidelijk. Die gaan van "grote stip" naar "kleine stip". Ik heb geen idee wat "stip" is, maar heb er maar een ezelsbruggetje voor mezelf van gemaakt: "grote stip = grote val van de trap". Als ik de stofzuiger boven aanzet laat ik hem wel altijd eerst op de trap af rijden terwijl ik erbij sta om hem op te vangen mocht ik de verkeerde stand gekozen hebben.
  • De stofzuiger raakt soms in de war van de randjes van mijn laminaat, als de zon er direct op staat. De stofzuiger gaat dan in de "muur modus" middenin de kamer. Verder niet erg, hij maakt verder gewoon schoon.
  • Het opladen duurt erg lang. Dit duurt 4 uur. Als ik de stofzuiger 2x op een dag zou willen gebruiken zou ik hem na mijn werk direct aan de lader moeten zetten, en dan kan hij later op de avond eventueel nog een rondje doen. Ik zou graag een extra batterij kopen, maar ik kan deze op internet nergens voor een schappelijke prijs vinden.
Al met al; twijfel je of je een robotstofzuiger wilt kopen? -> koop deze. De investering is relatief klein, je hebt snel genoeg door of het bij jou thuis werkt, en voor de basisfunctionaliteit doet hij vergeleken met de veel duurdere concurrenten niets onder.

Update na 5 maanden gebruik

Na 3 maanden gebruik ben ik nog steeds erg tevreden. Ik heb niet meer handmatig hoeven stofzuigen in de tussentijd. Puntsgewijs hierbij wat bevindingen:
  • Je leest in reviews verschillende klachten over hondenharen. Na aanraden van mij heeft een kennis met een hond deze stofzuiger ook gekocht. Het is logisch dat de stofzuiger sneller vol raakt, en de zuigmond wel sneller blokkeert. Toch scheelt het gebruik van deze stofzuiger toch heel veel in de dagelijkse schoonmaak.
  • Ik zie dat mijn eigen stofzuiger nu een kleine afwijking naar links begint te maken. Het maakt verder niet uit voor de werking, alleen de rechte lijnen maken nu een klein bochtje. Het is wel wat om in de gaten te houden.
  • Nog steeds geen enkele beschadiging op plinten, stalen frame van tafel, etc. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het contact dat de stofzuiger maakt met je meubels.
  • Ik wist het al, maar wellicht handig om je te realiseren: je hebt echt een kruimeldief nodig naast deze stofzuiger. Als je bijvoorbeeld wat zand hebt liggen zal deze stofzuiger niet genoeg kracht hebben om dit te verwijderen. Ook is de kruimeldief handig voor de trap.

Heb jij ook een Dirt Devil Spider M607?

Goede review, zelf ook in het bezit van de Spider en bevalt me ook hartstikke goed (zie ook mijn review). Ik weet niet wat je een schappelijke prijs vindt voor een 2e accu, maar je kunt de originele kopen voor 37,95 bij de Duitse webshop van Dirt Devil; http://www.dirtdevil.de/a...libero-spider-saugroboter
Thanks voor de link! Ik weet dat de prijs an sich niet astronomisch is, maar in verhouding tot het apparaat zelf vind ik hem toch vrij duur. Komt natuurlijk doordat de spider zelf zo goedkoop is. :)
Is al tijdje geleden, maar wij hebben deze sinds een paar dagen. Best handig. De accu's op genoemde site staan er nu voor 27,95 (800mAh) of 28,95 (1000mAh-uitvoering). Maar bij een prijs van 40 euro zou je bijna geneigd zijn een 2e M607 aan te schaffen. Extra accu lijkt me ook wel gedoe tenzij er een aparte lader voor zou zijn.
Ben het met je eens. Ik gebruik hem nog steeds zonder extra accu. Heb deze stofzuigers op Marktplaats wel eens voorbij zien komen voor 6 tientjes.. dat zou ik eerlijk gezegd nog eerder doen, dan heb ik het idee dat je meer waarde krijgt voor je geld. :P