Specificaties Quad core @ 3,4GHz-4GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-6700 Boxed Review

Ags1 17 februari 2016, laatste update op 17 februari 2016, 1.269 views

Intel Core i7-6700 Boxed

Prima en zuinige CPU. Erg goed voor software ontwikkelen en naar mij mening future-proof.

Pluspunten

• 65 Watt
  • 4 kernen, 8 threads
  • Stille stock-koeler

Minpunten

• Verpakking heeft weinig bescherming voor CPU

Ik ben erg blij met mijn nieuwe i7-6700. Installatie was heel makkelijk en het stock koeler zijn prima voor de 65 Watt TDP.

De nieuwe processor presteert heel goed in deze benchmark:

Samenvatting van de benches: Daar is veel vooruitgang i.v.m floating point prestaties tegenover de i7-4770K. Geheugen is ook verbeterd. (Integer prestaties blijkt lager, maar de i7-4770K resultaten zijn in deels overgeklokt).

Een minpunt: Intel verpakt de CPU aan het buitenkant van de doosje (het CPU zijn zichtbaar in een venster in de verpakking). Als ik 300+ euros betaal verwacht ik betere bescherming voor het CPU.

De stock koeler heeft een mooie uitstraling, en is lekker klein.

Heb jij ook een Intel Core i7-6700 Boxed?

Nee, de CPU was onbeschadigd. Maar het dois was relatief groot in tegenstelling to het inhoud, en daarom denk ik dat het verpakking kon een beetje verbeterd.

En: tweakers vereist ten minste een minpunt, en ik hebt geen andere negatieve observaties.
De doos is juist zo groot om beschadigingen te voorkomen, zal de doos maar 1/2mm dikker zijn heb je grote kans dat de cpu beschadigd aan komt.
En wilde dat eigenlijk ook vragen, of dit een puntje van kritiek was om überhaupt een minpunt te hebben :P
Wat is er precies mis met de bescherming? De cpu zit stevig vast in het plastic en het plastic zit in de doos. Dat de cpu zichtbaar is doet toch niet af van de bescherming?
Kwam de cpu toevallig beschadigd aan?