Acer Aspire M7720 Review

Dr0ppFTW 4 juli 2009, laatste update op 1 juni 2016, 1.820 views

Acer Aspire M7720

Dit was een prima product voor de prijs. Ondertussen is het systeem verouderd maar ik denk dat met een nieuwe HDD of SSD het systeem nog wel even mee kan.

Pluspunten

• goeie processor
  • snel opstarten
  • mooi design

Minpunten

• slechte videokaart
  • slechte ondersteuning

Features Score: 3
Features
wat kan ik zeggen? Heerlijk die i7, lekker snel en alles is zo ge´nstalleerd alhoewel de video kaart erg tegen valt.

Prestaties
ja zoals ik al zei is de snelheid super! de i7 core hoeft zeker niet overclockt te worden als je het aan mij vraagt helaas moest ik de video kaart al overclocken om een simpele fps van 125 te behalen op CoD 4.

Bouwkwaliteit en afwerking
Mooie kast aan de achter kant is wel een onnodig scherp randje maar hij is erg mooi voor de rest heb ik nog niet eens in de kast zelf gekeken want dan haal ik de garantie eraf door een sticker te scheuren.

Design
WOW echt een mooie kast vind ik mooi oranje ikzelf vind dit echt een van de mooiste fabrieks kasten die er is!

Ergonomie
Er zit een mooi touch screen op waarmee je media kan afspelen ook weer oranje wat goed bij de rest past. Het klepje op de bovenkant gaat iets moeilijk open en dicht maar voor de rest werkt alles prima.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Achja weer hetzelfde verhaal de cpu is goed maar de videokaart wil me nog weleens laten zitten.

Ondersteuning
toen hij laatst crashte heb ik zelf alles uit moeten vissen ik heb amd gemailt (x2) en de winkel waar ik hem kocht (EP:Beerenpoot) gebelt sjongejonge nou dat hoef je niet te doen want daar heb je NIKS aan AMD mailde niet terug en de medewerkers bij Beerenpoot weten er NIKS vanaf ook niet bij de helpdesk ik werd doorverbonden naar de medewerker die er meer verstand van had, volgens mij had die gast een iq van 50 fzo want hij wist echt niks op te noemen het enige wat hij kon bedenken was :kom even langs.

Heb jij ook een Acer Aspire M7720?

De HD4850 is een van de betere videokaarten nog steeds verkrijgbaar, vooral qua prijs/performance, en kan eigenlijk elke game momenteel wel aan, dus ik kijk ervan op dat je "maar" 125 FPS krijgt in CoD 4.
Heb je misschien AA en AF allemaal vol en dan ook nog eens op 1920x1080?
Want dan is het natuurlijk een ander verhaal ;)

Ik mis de foto's, gruwel een beetje van je taalgebruik, maar kan ook niet zeggen dat ik veel informatie zie.
Kan je ons wat meer info geven over inderdaad:

- De specs

- Enige benchmarks

- Je gebruik (doe je vooral games, of photoshop je ook? (Voorbeeld! ;))

- De drivers die jij o.a. voor je videokaart hebt geinstalleerd: Hoe kan het dat jij met een HD 4850 en Core i7 minder haalt dan met mijn vroegere 9600GT en X2 5600+ in CoD 4?

- De gebruikte settings in games waar we graag wat cijfers van zien (spreek hier volgens mij voor iedereen :P)

En natuurlijk zijn foto's van jouw gamesysteem en het apparaat best leuk, want dat geeft een veel beter overzicht, waar een review eigenlijk echt voor is gemaakt.

Succes met je pc en hopelijk ook succes met het beter maken van je review! ;)
Je review is niet erg duidelijk, ik dacht eerst dat het om een laptop ging.
ATI HD4850 is een prima kaart dus daar ligt het niet aan, ik snap ook niet helemaal aan je review wat er nou mis mee is. Behalve dan ''zuigt hard''.
Misschien beginnen met de specs en wat foto's toevoegen.
Ook kun je misschien wat meer tijd besteden aan interpunctie, zinsopbouw en hoofdletters ;)

Ik zou aanraden eerst even naar 4/5 sterren reviews te kijken voordat je weer een review gaat schrijven :) Succes !
In de eerste lijn staat al dat hij een Core i7 heeft, lijkt me dus duidelijk dat het geen laptop is.
Niet iedereen die deze review leest weet toch dat er geen i7 voorkomt in Acer notebooks ?

Bovendien: nieuws: Eurocom stopt Core i7-cpu in laptop
Misschien voor jou is het wel duidelijk maar er kunnen ook mensen via "google search" hier op Tweakers reviews komen en dan is het van belang dat zoveel mogelijk klopt, in het belang van de zoekende en en het belang van Tweakers zelf.

Ik ben daardoor wel heel erg kritisch met het geven van sterren hier.
Ati 4850 Slechte videokaart? :P

lijkt me toch best een redelijke videokaart :P.
..volgens mij had die gast een iq van 50 fzo want hij wist echt niks op te noemen het enige wat hij kon bedenken was :kom even langs.
Waarschijnlijk dacht die "gast" hetzelfde.... er zijn maar een paar duizend (miljoenen) mogelijkheden waarom een PC crashed....Of heb je je crash-dump naar hem opgestuurd.... 8)7 8)7
ja maar hij kon tog wel het meest waarschijnlijke opnoemen? want zelfs dat deed hij niet.
iedereen even dimmen! want er zit helemaal GEEN 4850 in deze acer dat is foute info die tweakers bij deze computer vermeldt. ik vind dit zlef ook erg raar ook de verwarring met de laptop is ERG begrijpelijk! ik weet niet veel af van de acer serie maar als ik de link (van de officieele site naar iemand stuur(met deze computer) krijgen zij een laptop. dit klinkt misschien onwaarschijnlijk maar is waar!

en ook ik weet dat mijn nederlands niet al te best is, ik sta ook niet al te goed op school :P

de review is ook mijn aller eerste dus hij is erg slecht dat vind ik zelf logiesch.

[Reactie gewijzigd door Dr0ppFTW op 5 juli 2009 19:12]

Volgens de website van http://www.kieskeurig.nl/..._m7720_91s8w7stpp/314900/ zit er inderdaad geen HD 4850, maar een HD 4650 in.
Echter, ik kan mijn reactie niet aanpassen, dus dan maar op deze manier.

Nu snap ik waarom je zo moest overclocken om een 100+ fps te krijgen, aangezien de HD4850 bijna 2 keer zo snel is als de HD 4650.

Toch nog succes met je pc! En ik hoop dat je review nog ietwat wordt aangepast (Zie mijn vorige post) want dat is gewoon leuk om te lezen, informatief voor iedereen die de pc wil hebben en natuurlijk een stuk duidelijker voor iedereen die er graag wat over leest.