Sony Bravia KDL-43W755C Zwart Review

Matedeor 14 februari 2016, laatste update op 19 februari 2016, 2.272 views

Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Al met al een mooi product. De tv is dun en heeft een erg luxe afwerking. Ook het beeld is prachtig, al neemt het contrast snel af bij een te grote kijkhoek. Smart tv, is mede door android tv en de ingebouwde chromecast, absoluut een pluspunt bij deze tv.

Pluspunten

• Werkelijk prachtige afwerking
  • Zeer goed beeld recht van voren
  • Contrast bij films/series
  • Input lag spelmodus
  • Aanpassingsmogelijkheden in spelmodus
  • Android tv
  • Ingebouwde chromecast
  • Directe toegang tot Netflix

Minpunten

• Donkere randen
  • Afname contrast bij te grote kijkhoeken
  • Heel af en toe korte vastlopers in menus

Inbrandgevoeligheid Score: 5
De eis was een minimaal 40, maximaal 46 inch televisie. Ik gebruik hem in een relatief kleine ruimte, op circa 2,4 meter afstand, dus groter was voor mij op dit moment niet nodig. De tv wordt gebruikt voor de dagelijkse standaard tv programma's, series/films, gamen ps4, en veel sport.

Uiteindelijk bij deze Sony 43w755c uitgekomen vanwege het 100hz beelscherm, maat, vormgeving, input lag voor gamen, en de positieve verhalen over de bravia serie. 3d was ik niet in geÔnteresseerd, en zie ik ook weinig toekomst in.

Ik zal proberen deze review niet te langdradig te maken, met allemaal details die ook op te zoeken zijn, maar vooral mijn mening te geven. Daarnaast zal de review in de toekomst mogelijk verder worden afgemaakt/verbeterd.

Afwerking
Over de afwerking kan ik kort zijn, werkelijk prachtig. Haal je de tv uit de doos, heb je direct het idee dat je met een luxe product te maken hebt. Naast het feit dat de tv zeer dun is, zijn de randen robuust afgewerkt, van het een mooi mat zwart materiaal. Heel wat anders dan een plastic afwerking, dat je vaak bij andere televisies ziet. Enige minpuntje voor sommige mensen zou de losse adapter kunnen zijn, maar die verdwijnt bij mij simpel onder een kastje.

Beeld
Het belangrijkste voor mij, en ik denk de verreweg de meeste mensen, is de kwaliteit van het beeld wat de tv weergeeft. Deze is goed te noemen, indien je recht voor de televisie plaatsneemt. Ga je in hoek voor de televisie zitten, neemt het contrast echter als snel af. Dit hangt mogelijk ook samen met het feit, dat ik redelijk dicht op de televisie zit.

Snelle beelden worden prima weergegeven op het oog, ook bij voetbal en gaming. Het blijft echter een led televisie, dus zo goed als een plasma snelle beelden zal weergegeven, is het echter niet. Maar de 'motionflow' van Sony doet zijn werk goed, en ook zonder motionflow is het best acceptabel.

Zwart wordt mijn inziens zeer goed weergegeven, iets wat goed van pas komt bij series en films. Wit wordt echter minder mooi weergegeven, vooral op een lagere helderheid, zijn er donkere gedeeltes te zien. Ook bij normaal televisies kijken, zijn er bij 'lichtere' beelden, donkere randen te zien. Bij voetbal zie je bijvoorbeeld links onder bij de rand, een donkerder gedeelte.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-43W755C Zwart?

Leuke review. Ik overweeg de 50inch versie te kopen. Kan je echter wat meer vertellen over de inputlag in game modus? Heb je dit bijvoorbeeld gemeten? Ik lees namelijk dat de 2015 line-up van Sony rond de 46-45ms zit ipv de 20ms van de 2014 line-up. Welke games speel je bijvoorbeeld voornamelijk?

Grtz,
Silverscope
Heb het zelf niet getest. Volgens reviews, zit de TV rond de 36ms (35.7ms om precies te zijn). En buiten de gamemode om schijnbaar maar 10 ms hoger, 46ms. Speel veel FIFA, maar ook bijvoorveeld af en toe GTA V, Driveclub of Rocket League. Merk zelf helemaal niks van input lag.
Ok thx voor de snelle reply :). Altijd fijn om een "first hand" ervaring te horen ipv via allerlei websites. Ik denk dat mijn keuze dan snel gemaakt is.
Ik heb dit model ook, ik speel veel first-person shooters op de PS4 (Destiny, Battlefield, Star War,s etc.) en ik heb ook niks gemerkt w.b. lag.
Ik heb deze ook sinds een paar week. Alleen heb ik denk ik een beter beeld dan jij. Bij een geheel wit scherm is het juist ook helemaal mooi wit. Geen donkere randen zoals jij ze hebt, ook niet als ik in een andere hoek kijk. Ik moet wel zeggen dat ik aan de onderkant ALTIJD een donker gradiŽnt randje heb van 0,5-1 cm. Na een week kijken zie je dat echter niet meer.

Android is leuk, maar een app zoals buienradar kan hij in de play-store niet vinden. Het is dus nog steeds allemaal wel beperkt. Dat viel me eigenlijk als enige flink tegen.
De losse adapter is natuurlijk juist een enorme plus vind ik. Zo blijft je TV een stuk koeler en je printplaat beter beschermd tegen hitte. Mijn vorige TV van LG is hier juist door kapot gegaan.
"Wat mij wel opvalt, en waar ik nog geen instelling voor heb kunnen vinden zo gauw is het automatische dimmen. Donker grijs kent deze tv niet zo goed. Hij maakt al gauw iets donkers ook echt meteen helemaal zwart. Misschien moet ik nog wat meer en beter instellen en is dit wel te verhelpen."

Bambam7,

Ben jij er al achter hoe je dit kan verhelpen? ik heb zelf sinds een half jaar de 43 inch versie en het probleem heb ik ook. het is nogal irritant bij een film kijken namelijk.
Nou het is wel een stuk beter sinds ik dagdromen uit heb gezet.
Weet jij toevallig hoe het zit het met de lengte van de kabel vanaf de voeding naar de tv, is deze lang genoeg om de TV zeg maar iets van 1 meter 30 op te hangen zodat de voeding zelf gewoon op de grond kan liggen?
Lees dit stukje eens? Dit zou relevant kunnen zijn voor jou.

"Om dit strakke design mogelijk te maken heeft Sony de voeding uit de tv gehaald en ondergebracht in een losse, 14cm lange 'powerbrick', die je ergens achter moet zien te verstoppen. Er zit een anderhalve meter lang snoer aan naar de tv. Het netsnoertje is nog geen halve meter lang, maar afneembaar en dus gemakkelijk te vervangen door een langer."

Bron:
reviews: Hdtv's rond de 600 euro: vier keer 49 inch getest