Specificaties Mono Bluetoothspeaker met netvoeding - Bekijk alle specificaties

Yamaha WX-030 Zwart Review

Shulaf 14 februari 2016, laatste update op 17 oktober 2016, 353 views

Yamaha WX-030 Zwart

Perfect geluid, prima product, doet wat het beloofd!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouw
  • Gemak
  • Hoge resolutie audio

Minpunten

• Niet alle streaming services in de app, wel bruikbaar via airplay

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Deze speaker heeft een zeer goede geluidskwaliteit, daarnaast is de setup een fluitje van een cent onder iOS 9.3 verder heb ik thuis nogal een slecht WiFi netwerk wat voor de setup procedure geen probleem was.

Hiervoor heb ik Sonos gehad en was van plan over te stappen naar Denon Heos. Hoewel ik altijd al een beetje Yamaha fan ben geweest had ik via Google informatie opgezocht over het streaming platform van Yamaha, dit heet MusicCast.

MusicCast werk zeer goed de app is overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Het enige nadeel vind ik dat bijvoorbeeld Deezer nog niet geintergreerd is. Uiteraard kan je deze dienst wel gebruiken via Airplay die deze speaker ook ondersteund.

Tijdens mijn aankoop heb ik veel informatie gekregen van de Yamaha vertegenwoordiger, toch wou ik deze speaker horen in mijn thuis situatie met enkele hoge resolutie .flac files (dat wat Sonos niet kan). Dit klinkt ongelofelijk. Ik probeer mijn bronaudio altijd in de beste kwaliteit te verkrijgen en als het dan word afgespeeld merk je gauw of de audio word weergegeven als bedoeld.

Bouw van het product is prima, touch knoppen vind ik een groot voordeel t.o.v. ouderwetse druknoppen. Eerlijk gezegd heb ik geen echte minpunten op de services na die ook niet echt een minpunt zijn omdat je ze zonder de app kan gebruiken.

Heb jij ook een Yamaha WX-030 Zwart?