Linksys SR2016 16-Port 10/100/1000 Gigabit Switch Review

Psychostase 1 juli 2009, laatste update op 1 juli 2009, 1.475 views

Linksys SR2016 16-Port 10/100/1000 Gigabit Switch

Pluspunten

• Specificaties zijn goed zoals Jumbo frames

Minpunten

• Hele hoge uitval!

Features Score: 4
Ik ga er geen echt review van maken, maar omdat ik de RMA's bij mijn baas afhandel en ik al aan de 12de RMA begin voor dit product (SR2016 en SR2024) wil ik hier mijn ongenoegen over dit product uitspreken...

Ik heb zelfs al 2x een RMA op een RMA moeten doen binnen een 1/2 jaar.

Op ons bedrijf hebben we ongeveer 8x SR2016 en 5x SR2024

Al eerder een RMA gedaan voor:
6x SR2016
3x SR2024

En er wachten weer op een RMA:
1x SR2024
2x SR2016

Probleem: ledjes knipperen (vaak nog) vrolijk door, meer geen netwerk activiteit meer...
Meestal vallen ze in groepjes van 8 uit.

Mijn advies: NIET kopen.

Belangrijke update!
Er zijn 2 uitvoering van deze switch...

Versie 1: LED's naast de netwerk poorten.
Versie 2: LED's ge´ntegreerd in de netwerk poorten.

Versie 1: switches zijn nog niet stuk geweest, maar daar hebben we er ook maar een paar van.
Versie 2: switches zijn bijna allemaal uitgevallen (heb het niet precies bijgehouden)

Heb jij ook een Linksys SR2016 16-Port 10/100/1000 Gigabit Switch?

ik verkoop ze als winkel zelf, en heb er nog nooit 1 retour gehad van klanten..

en daarbij als je iets fout ziet... dan stuur je hem retour (credit nota) en neem een ander merk?

imho: is dit dus ook deels je eigen schuld doordat jij toestaat dit te hebben....

Ik vind het zelf prima dingen, stabiel en nog nooit problemen gehad. just my 2 cents

Sorry ik begrijp je niet helemaal....
Als je een RMA aanvraagt krijgt je niet je geld terug, maar een vervangend product.
Dus jij zegt dat je gewoon bij Linksys kunt zeggen hier heb je de onbetrouwbare netwerk switches of defecte terug en ik wil mijn geld terug?

De fout was (achteraf) dat we na een 1/2 jaar er veel van ingekocht hebben en toen begonnen ze uit te vallen :'(

Omdat ik zowel over de SR2016 als de SR2024 niet tevreden ben, heb ik bij beide producten hetzelfde verhaal gezet. Zodat je meteen weet waar je aan toe kunt zijn...
Ik hoop het niet voor je overigens....

Dus liever de discussie vervolgen op de volgende link http://tweakers.net/produ...-1000-gigabit-switch.html

[Reactie gewijzigd door Psychostase op 1 juli 2009 18:32]

Waarom typ je een review die geen review is ? kun je misschien iets meer over de switch vertellen want het is hier volgens mij geen klachten inlever punt.

het is wel ziek dat je 12 keer t spul terug moet sturen trouwens.

[Reactie gewijzigd door BGB4rn op 1 juli 2009 10:55]