Linksys SR2024 24-Port 10/100/1000 Gigabit Switch Review

Psychostase 9 juli 2009, laatste update op 9 juli 2009, 2.329 views

Linksys SR2024 24-Port 10/100/1000 Gigabit Switch

Pluspunten

• Specificaties zijn goed zoals Jumbo frames

Minpunten

• Zeer hoge uitval!

Features Score: 4
Ik ga er geen echt review van maken, maar omdat ik de RMA's bij mijn baas afhandel en ik al aan de 12de RMA begin voor dit product (SR2016 en SR2024) wil ik hier mijn ongenoegen over dit product uitspreken...

Ik heb zelfs al 2x een RMA op een RMA moeten doen binnen een 1/2 jaar.

Op ons bedrijf hebben we 8x SR2016 en 5x SR2024

Al eerder een RMA gedaan voor:
6x SR2016
3x SR2024

En er wachten weer op een RMA:
1x SR2024
2x SR2016

Probleem: ledjes knipperen (vaak nog) vrolijk door, meer geen netwerk activiteit meer...
Meestal vallen ze in groepjes van 8 uit.

Mijn advies: NIET kopen.

Belangrijke update!
Er zijn 2 uitvoering van deze switch...

Versie 1: LED's naast de netwerk poorten.
Versie 2: LED's ge´ntegreerd in de netwerk poorten.

Versie 1: switches zijn nog niet stuk geweest, maar daar hebben we er ook maar een paar van.
Versie 2: switches zijn bijna allemaal uitgevallen (heb het niet precies bijgehouden)

Update2:
Een vriendelijke (RMA) helpdesk medewerker wilde min of meer wel bevestigen dat de 2de revisie (2.1 /2.2) nogal veel uitval heeft.
Het probleem zit in de Marvell netwerk chips.
Of het temperatuur gerelateerd is kon hij mij niet bevestigen, helaas produceren ze het oude model niet meer, dus kan ik daar niet op terug vallen.

Heb jij ook een Linksys SR2024 24-Port 10/100/1000 Gigabit Switch?

Ik ga er geen echt review van maken
Sorry hoor, maar je post iets in de rubriek: Productreviews.

(Helaas gaan steeds meer mensen deze rubriek gebruiken als een ik-toon-mijn-ongenoegen-maar-ik-heb-geen-zin-om-een-nette-review-te-schrijven-rubriek)

Wil je toch je ongenoegen uitspreken over een product, dan lijkt mij dat dat in reactie op een productreview kan.

Just my 2 cts.

[Reactie gewijzigd door Ard_ op 1 juli 2009 11:08]

Ard, ik ben het gedeeltelijk met je eens, die is niet de beste rubriek, maar naar mijn mening wel de minst slechte rubriek voor deze informatie.

> Die was er nog niet...

Als je wilt kan ik je zo de RMA bevestigingen van Linksys doorsturen als bewijs....

En wij doen echt niets vreemd met deze apparatuur.
Aansluiten, aanzetten en niet meer naar om kijken (unmanaged)..

Mensen moeten bij het zoeken naar een switch deze informatie kunnen inzien.
Op het tweakers.net forum raakt deze informatie kwijt.

Ik wil echt Linksys niet afbranden en ik heb al meer dan een jaar hierover nergens anders over geklaagt als bij Linksys, maar bij de 12de defecte switch krijg je toch een verveelend gevoel bij een product waar je veel meer van verwacht had.

Ik krijg geen melding van Linksys wat er defect gaat...
Ik krijg gewoon een nieuwe,meestal binnen een maand.
Al gingen ze de laatste keer wel moeilijk doen en vroegen ze of ik niet liever het via onze dealer wilde RMA-en en niet rechtstreeks. Aangezien ik de producten bij verschillende dealers heb afgenomen had ik daar niet zo veel zin in..

Deze switches komen uit de Business Serie van Linksys, ik neem aan dat ze dan ook voor bedrijfsnetwerken bedoeld zijn.
In het eerste 1/2 tot 1 jaar zijn er 1 of 2 switch overleden in het bedrijfs netwerk en kort daatna veel van deze switches ingekocht.... er kan er namelijk altijd wel een defect raken.

Kortom ik snap er niets van waarom er zoveel stuk gaan?
Slechte stroom hier in Eindhoven :? , hij stinkt niet :+ in iedergeval :P

[Reactie gewijzigd door Psychostase op 1 juli 2009 18:20]

Een product review kan ook puur een klachten melding zijn gezien hier niet lang gewerkt kan worden met een product dat een simpele functionaliteit heeft.

En zoals zovele switches zal deze gewoon leuk 99% van z'n theoretische bandbreedte halen en in de soep lopen met een te hoog aantal connecties, of wel weinig geheugen.
Of een product een simpele functionaliteit heeft of niet, doet niets af aan de kwaliteit van het desbetreffende product of een review van dat product. Als men alleen maar pure klachtmeldingen gaat schrijven, dan krijgen we zometeen aan de andere kant ook reviews met: Apparaat werkt prima. Aanrader!

Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? ;)

En zoals jij al aangeeft: iets schrijven over de theoretische vs praktische bandbreedte, het aantal connecties, de condities waarin de switch wordt gebruikt (UPS er achter, omgevingstemperatuur etc.) geeft al gauw een meer omvattend verhaal.
De belangrijkste doelen van reviews zijn om ons te behoeden voor een miskoop of om ons op de hoogte te stellen van een fantastisch product. Deze review bevat informatie die zeer belangrijk is voor een ieder die dit product of een product van linksys overweegt.
Dit zijn juist de reviews waar ik naar zoek als ik een product wil kopen, ik heb totaal geen behoefte aan een review die alle details van een product bespreekt en verteld hoe goed hij wel of niet is.

Dit is "To the point" en verteld me pressies wat ik moet weten als ik dit product wil aanschaffen, als het om een exemplaar ging dat was RMA, dat heb je gelijk, maar meerdere problemen is dit imho de juiste plaats.

Of is dit voor jou geen nuttige info als je dit product wild kopen?
ik heb er 2x sr2024 draaien al een hele lange tijd en nergens problemen mee.
Wel bizar dat dit bij jullie vaak kapot gaan vooral het groepjes van 8 verhaal duid op overbelasting cq overhitting.

Bij echt veel data continue moet je ook een cisco nemen imho.
voor hosting doeleinden of laag/normaal gebruik zijn ze prima.

Maar het is een B product dus niet bedoelt voor continue volle belasting
onzin, als ik iets koop wil ik dat het altijd draait. BV als ik TV wil kijken wil ik dat ook dagen achterelkaar zonder uit te zetten. (hypotetisch dus)

Dit is een 24port gigabit switch, dan neem ik aan dat ik ze volledig kan gebruiken. Als ze in groepjes van 8 uitvallen ivm oververhitting is een bad design.
Maar het is een B product dus niet bedoelt voor continue volle belasting

Inderdaad een uit de Business Serie, mag je dus wel 24/7 redelijk vol belast van verwachten!

Er staan er een paar een beetje in de zon, maar dat was niet bij allemaal het geval.
Dus warmte lijkt niet de enige verklaring??
Een collega van me heeft ook een versie 2, die mag ik nu dus ook van hem gaan RMA-en! :+ aangezien die ook geen netwerk activiteit meer geeft....
En die gebruikte hem dus wel voor een thuis netwerkje... :/
Waar ik werk hebben wij ook al 4 van deze switches moeten vervangen, omdat deze kapot zijn gegaan. Wij zijn nu overgegaan op de HP procurve modellen en geen problemen meer gehad.
Ik heb ook een SR2016 terugmoeten sturen omdat deze dienst weigerde, werd zonder morren door Linksys vervangen.
Deze info vind ik een stuk interessanter dan "zomaar een review". Goed om te weten, bedankt voor deze waarschuwings-survey!
Beste Psychostase,

heb je toevallig zo'n defecte SR2024 over? Ik ben namelijk naar zo'n type op zoek. Indien ja, zou je me dat willen laten weten?
Beste rjh2805,

Zolang er garantie opzit blijven wij ze terug sturen. ik heb er intussen al weer 2 die stuk zijn. Dus helaas kan ik je er geen geven. Ze geven namelijk 10 jaar garantie op die switches (in de geval niet heel slim).

Dat ze in groepjes van 8 uitvallen is overigens wel logisch als je weet dat er Marvell chips in zitten die maximaal 8 poorten per chip kunnen aansturen!
Ik heb een switch gezien met Cisco branding met modelnummer SR2024C. Zou deze ook aan hetzelfde euvel lijden of niet?

Edit: ik zie net dat de EAN code dezelfde is als hierboven is aangegeven. Het zegt echter niet genoeg over de versie van het model, of het een vernieuwde is of niet.
http://www.cisco.com/en/U...fe_notice_c51-604324.html heeft een end-of-life notice voor de SR2024 serie.

[Reactie gewijzigd door Coromoto op 26 mei 2010 15:36]

De mijne SR2024C is ook net overleden, 1 groepje van 8(middelste) is helemaal uitgevallen en het rechtse groepje van 8 is voor de helft onbruikbaar.
Kan iemand mij misschien helpen op dit oude onderwerp?

Ik heb nu dus ook een sr2024 maar ik weet niet echt welke connectors er in moeten aan de rechter kant

Kan iemand mij dat vertellen?
Zo te zien zitten er op deze switch aan de rechterkant twee uitsparingen voor mini-GBIC-modules.
Hier kun je modules in steken, zodat je glasvezel kunt gebruiken.
Hier een voorbeeld van zo'n module : pricewatch: UTP Gigabit Ethernet SX MINI-GBIC SFP Transceiver (MGBSX1-UTP)
Thnx. Voor de info
Maar ik gebruik hem zonder die module