Logitech Harmony Companion Review

wiho 31 januari 2016, 1.840 views

Logitech Harmony Companion

De Harmony Companion is een prettige afstandsbediening waarmee je daadwerkelijk al je andere afstandsbedieningen kan vervangen. Goede samenwerking met de mobiele app.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand, fijne knoppen
  • Makkelijke setup
  • Smartphone als tweede remote

Minpunten

• Setup app blijft soms hangen

Configuratie Score: 3
Ik heb een Harmony Companion aangeschaft ter vervanging van mijn Harmony One, die wat oud begon te worden. De Companion is op alle fronten beter. In tegenstelling tot de One ligt de Companion heerlijk in de hand en heeft fijne knoppen met een duidelijke klik.

De setup doe je met een app vanaf je mobiel, en is vele malen beter dan de oude desktopapplicatie die je voor de One nodig had (die werkelijk bedroevend slecht was). Doordat je aan alle knoppen een short press en long press actie kan hangen, heb ik geen gebrek aan fysieke knoppen. En voor die paar exotische acties die je een keer per maand nodig hebt, kun je de app gebruiken.

Maar het allergrootste voordeel is het IR-kastje. De remote stuurt het kastje via RF aan, dus je hoeft niet meer te richten en je hebt een veel groter bereik. En het kastje voert vervolgens alle commando's uit. Dus ik hoef niet meer 6 seconden lang met de remote op mijn apparatuur te richten, zoals met de One.

De Companion heeft geen schermpje. Zelf mis ik dat totaal niet, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Heb jij ook een Logitech Harmony Companion?

Geen Idee of je een Android hebt, maar zolang je dat kastje op je wireless hebt werken is de volgende app echt handig.

(zelf geen contacten met de ontwikkelaar oid)
Goeie tip! Yahr werkt inderdaad makkelijker als remote dan de officiŽle Harmony app.