Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver Review

desmo_2000 29 januari 2016, 321 views

Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver

Het apparaat ziet er leuk uit, maar het blijft een tablet. Voor dagelijkse werkzaamheden blijf ik bij een PC of laptop.

Pluspunten

• Schermresolutie
  • usb lader in adapter
  • Kickstand traploos verstelbaar

Minpunten

• Prijs-kwaliteits verhouding
  • Bouwkwaliteit
  • Wordt erg warm
  • Datum/tid kloppen vaak niet
  • Plakker van de pen laat snel los
  • Accesoires zijn duur
  • 1 usb aansluiting
  • geen netwerkaansluiting alleen wi-fi

Binnen het bedrijf zijn er een 30 tal surfaces pro 3 aangeschaft (i5 4gb, 128gb ssd). Eerste wat opvalt is dat de datum en tijd bij 50% na een herstart weer in het verleden staat. Dit geeft problemen bij het aanmelden.

we hebben een extra cover om de surface, echter zijn er mensen die hem op een hele kleine afstand hebben laten vallen ongeveer 30 cm boven de tafel. Scheur in het scherm. Hierdoor is het touch scherm niet meer te gebruiken. (via docking met muis en toetsenbord en externe monitor nog wel)

Ook de pen is de robuustheid niet erg goed. Er is 1 iemand die een pen heeft laten vallen. Punt van de pen kapot en niet meer te gebruiken. Iedereen laat wel eens een pen vallen, beetje jammer dat deze direct kapot is en je een nieuwe kan kopen voor rond de 50 euro.

De knop om one-note te starten is handig. Alleen jammer dat je de knop niet kan programmeren, zodat je de onenote 2010/2013 kan starten. We gebruiken namelijk de app niet maar de volledige versie die bij het office pakket wordt geleverd.

1 USB aansluiting is erg weinig als je wat randapparaten wil gebruiken, je moet weer een usb-hub gebruiken met externe voeding.

geen rj45 aansluitng, dit zit wel weer op de docking, maar alle accessoires zijn best prijzig. Vind het zelf erg prettig om via een normale netwerkkabel te werken ipv wi-fi.

Bij 3 typecovers het probleem dat ze niet meer werken. ook niet na het verwijderen van de surface en het terugplaatsen. deze zijn omgeruild voor nieuwe.

Voor wat ik er het laatste 3/4 jaar mee heb gemaakt ben ik van mening dat het product nog verre van perfect is.

Heb jij ook een Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver?

Ik ben nu met mijn 3e SurfacePro3 bezig. Die andere 2 hadden ook problemen met de tijd. Maar alleen als ze niet aan de vaste spanning zaten.
Deze doet het nu nog steeds goed. En met de laatste windows10 build is het echt een veel fijner apparaat geworden.

Over die sticker, die lijm heeft veel tijd nodig om uit te harden. Dus je moet de sticker aan het toetsenbord of tablet hangen en dan 12 uur (Zonder de pen in de 'loop'!) uitharden. Dan is het een stuk steviger.
Dat van die sticker ga ik bij de uitrol van nieuwe surfaces uitvoeren. Windows 10 werkt wat prettiger
Die knop op die pen... Irritant is dat inderdaad! Ik werk ook met OneNote 2013 of 2016 en doordat hij die niet opent, is eigenlijk die hele knop zinloos.. Benieuwd of dat nog verandert.
Een manier om dit te veranderen is te zien in deze link.
Is een oplossing, maar had graag gezien dat Microsoft hier zelf iets voor had bedacht, dan een AutoHotKey scriptje. Maar het is een work around die werkt :)