Logitech UE 6000 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Logitech UE 6000 (Zwart) Review

MightyPenguin 28 januari 2016, 182 views

Logitech UE 6000 (Zwart)

Prima koptelefoon voor de prijs (€75). Erg comfortabel, zelfs met een bril op, maar na 15/20 minuten begingen de zacht plastic kussentjes toch wat te drukken. Dit is de schuld van mijn bril, voor niet-brildragers is deze perfect. Brildragers zou ik adviseren naar iets te zoeken met zachte padding.

Pluspunten

• Scherp geluid
  • Oorverdovend volume mogelijk
  • Prijs/kwaliteit ruim in orde

Minpunten

• Voelt slapjes/onstevig
  • Batterijen voor ANC storend(gewichtsverdeling)

Prima koptelefoon voor de prijs (€75). Erg comfortabel, zelfs met een bril op, maar na 15/20 minuten begingen de zacht plastic kussentjes toch wat te drukken. Dit is de schuld van mijn bril, voor niet-brildragers is deze perfect. Brildragers zou ik adviseren naar iets te zoeken met zachte padding, zoals bijvoorbeeld de Sennheiser HD598.

Geluidskwaliteit is zoals een leek het kan beoordelen heel erg goed. Ik hoor heldere tonen, met veel diepgang. De hoge tonen kunnen wat in scherpte verliezen(vooral te horen in elektronische muziek), maar dit vind ik persoonlijk niet storend.

De koptelefoon voelt wel wat slapjes aan. Een andere Tweaker had het erover dat deze koptelefoon een val van 1 meter niet heeft overleeft, die van mij wel, maar veel hoger dan dat en hij is doormidden. Mensen die hun elektronica dus niet met respect behandelen kan ik deze koptelefoon niet aanraden.

De ANC heb ik uitgetest, maar ben ik niet tevreden over. Deze dempt de boel, maar wel ten koste van de geluidskwaliteit. Ook verstoort de benodigde batterij de gewichtsverdeling net klein genoeg om irritant te zijn. Daarom heb ik deze eruit gehaald.

Heb jij ook een Logitech UE 6000 (Zwart)?