Specificaties 17,3" (3840x2160 IPS), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire VN7-792G-79TP Review

GerardAl 27 januari 2016, laatste update op 27 januari 2016, 754 views

Acer Aspire VN7-792G-79TP

Na 9 jaar tevreden Acer-gebruik weer eens een nieuwe gekocht. Meteen maar een goede, 4K scherm snelle I7-6700hq, ssd en hd, 16 gb geheugen en groter 17 inch scherm (en GTX-960M). Tot nog toe zeer tevreden.

Pluspunten

• Zeer degelijk
  • Goed en groot scherm
  • Zeer snel
  • Veel geheugen
  • Blue Ray
  • Zeer stil

Minpunten

• Weinig docu

Na 9 jaar tevreden Acer-gebruik weer eens een nieuwe gekocht.
Tot nog toe zeer tevreden.
Start snel op ca. 10 sec. Zeer scherp beeld. Snel wifi (860 Mbit). lekker toetsenbord.
Blue ray is lekker net als Dolby geluid. Klinkt nu met spotify beter dan 'hifi'.
En geen ventilatorgeluid te horen.
Qua benchmarks weet ik het niet maar het lijkt me een toppertje.
Speeltjes doe ik niet maar 100% Adobe RGB is ideeal voor photoshop/video.

Minpuntje is dat sommige software niet goed schaalt naar 4k-resolutie en dan erg kleine lettertjes en iconen heeft. Gelukkig zijn er dan vaak wel alternatieven die wel goed gaan.
Ander minpuntje is dat de docu minimaal is.
Batterij haalt ook niet een hele dag, maar dat hoeft bij mij gelukkig niet.
Ook het touchpad gebruik ik nauwelijks, bevalt me niet zo, en het rare geluid bij tikken erop is wat goedkoop.
Zou nog mooier zijn als de nieuwe Intel 3D-camera er op zat, maar daar had ik geen zin in om op te wachten.
En had liever Win 10 Pro gehad i.p.v. Home.

Heb jij ook een Acer Aspire VN7-792G-79TP?

De behuizing is die vlekgevoelig, het lijkt wel of dat matzwarte gemaakt is om als vlekkenmagneet te fungeren. Heb een zwarte Toshiba gehad die was een beetje ribbelig maar daar had ik nooit vlekken op. Heb ook een mat zwarte BTO gehad en werd niet goed van de vlekken die er bij het minste of geringste op kwamen.
De buitenkant is matzwart geribbeld en afhankelijk van de lichtval zijn er wat 'vlekken' te zien.
Maar dan moet je goed kijken. Duidelijker zijn de vieze vingers op het touchpad, maar daar gebruik ik een microvezeldoekje voor en dan is het weer schoon.
Ondertussen begrepen dat Win 10 pro weinig nuttigs toevoegt.