Specificaties 40" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (VA, 3ms) - Bekijk alle specificaties

Philips BDM4065UC Zwart Review

Murasaki_Newbie 26 januari 2016, laatste update op 26 januari 2016, 373 views

Philips BDM4065UC Zwart

Groot vlak met dunne bezel, dat zijn de pluspunten. Geen aanrader voor professioneel gebruik.

Pluspunten

• Groot
  • Dunne bezel

Minpunten

• backlight
  • ghosting
  • kleuren

Groot scherm, maar niet geschikt voor professioneel gebruik.
Ter referentie, ik gebruik deze monitor naast een 30" 10-bit IPS panel.

MVA panel, nooit weer.
Als je vlakken verplaatst krijg je het typische MVA verticale lijnen syndroom, waarbij een vol kleurvlak allemaal verticale lijnen krijgt bij beweging, met ghosting in een andere kleur aan de zijkanten.

Backlight technologie...
Als ik van te voren wist dat LCD's weer richting de 60hz crt flicker gingen, dan had ik beter m'n research gedaan voor deze monitor. Op 100% branden je ogen er bijna uit dus dat is geen mogelijkheid, en alles onder de 100% begint te flikkeren (telefooncamera test). Zeker met zo'n groot scherm is dat erg vervelend.

Kleuren zijn uiteraard minder dan het 10-bit scherm. Maar nu ik ze naast elkaar zie is dit mijn laatste 8bit scherm. Het verschil is te groot, het enige pluspunt van de Philips qua kleur is dat, zwart donkerder is.

Zodra er een betaalbare 40" 4k 10bit IPS scherm beschikbaar is, gaat deze weg.

Heb jij ook een Philips BDM4065UC Zwart?

Dank voor je update. Hopen dat de backlight niet flikkert.