Samsung 850 EVO 250GB Review

pkopf 11 januari 2016, 713 views

Samsung 850 EVO 250GB

SSD gekocht om te installeren in mijn laptop (Asus N551JK-CN158H). In de verpakking zit alleen de schijf, wat boekjes en een dvd met software van Samsung. Schijf voldoet uitstekend, laptop is zeer vlot in gebruik en opstarten.

Pluspunten

• Snelle schijf
  • Goede prijs
  • Makkelijk installeren

Minpunten

• Voor een paar tientjes meer heb je dubbele capaciteit

Schijf gekocht voor upgraden van mijn laptop.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de meegeleverde software, waarmee je je oude schijf kunt klonen. In plaats daarvan heb ik gewoon opnieuw Windows 10 ge´nstalleerd vanaf een extern medium.

Installeren is een fluitje van een cent, maar dat is sterk afhankelijk van het apparaat waar je de schijf in wilt steken natuurlijk.

Ik ben echt verrast door de prestaties. Ik moet hierbij opmerken dat dit de eerste keer is dat ik een pc / laptop heb ge-upgrade met een SSD. De snelheid waarmee Win10 ge´nstalleerd werd, maar ook zeker later de snelheid waarmee het systeem opstart of een programma opstart is absoluut fantastisch. Ik wens niemand meer een traditionele HDD toe.

Meest in het oogspringend vond ik nog wel de laadtijden bij games (Starcraft II). Hoewel ik slechts af en toe een spelletje speel (ben geen fanatiek gamer).

Absloluut een aanrader!

Heb jij ook een Samsung 850 EVO 250GB?